2020-11-07, 12:32
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Snälla kan någon förklara varför det tar enormt mycket längre tid att räkna rösterna i vissa delstater? Alltså det är ju astronomisk skillnad, nästan allt var klart redan första dagen medans vissa delstater nu har släpat efter flera dagar??! I någon delstat var det bara några tusen röster kvar men ändå tar det flera timmar? Och nej det kan ju inte handla om antalet invånare då vissa ”stora” delstater blev klara på nolltid.

Det tar inte längre tid.. de flesta delstater har inte räknat klart, men där är utgången redan otvivelaktig. Sen är det är lite olika system i olika delstater hur räkningen går till som kan påverka hur fort det går. Californien t.ex har jättemycket kvar att räkna, men där skulle Biden vinna även om Trump tog 100% av kvarvarande röster.
Senast redigerad av twoeggs 2020-11-07 kl. 12:35.
2020-11-07, 12:32
Medlem
Joakwims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corona-Chan
Peka ut några faktafel då med källa att det inte stämmer annars tar alla ditt påstående för vad det är, grundlöst.

Typiskt oneliner postare med känslodriven retorik som aldrig postar en enda källa att berätta hur det ligger till hela tiden.
Nu var du lite väl snabb med att posta? Kolla min posthistorik och särskilt mitt första svar till Stig-Britt i bevistråden. Där har jag redan pekat ut faktafel.

På vilket sätt använde jag känslodriven retorik i mitt svar till dig, menar du?
2020-11-07, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Snälla kan någon förklara varför det tar enormt mycket längre tid att räkna rösterna i vissa delstater? Alltså det är ju astronomisk skillnad, nästan allt var klart redan första dagen medans vissa delstater nu har släpat efter flera dagar??! I någon delstat var det bara några tusen röster kvar men ändå tar det flera timmar? Och nej det kan ju inte handla om antalet invånare då vissa ”stora” delstater blev klara på nolltid.

För det första är det olika lagar i olika delstater, t ex när de får börja räkna poströster.
För det andra är det många stater som betraktas som avgjorda men är långt ifrån färdigräknade. Kalifornen t ex har bara 66% räknade.
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Nu skämtar du väl?

Det mesta här är ju rena spekulationer.

Följ några Amerikanska media istället för att hänga här.

Jag följer Twitter och FoxNews.
Medlem
geek12s avatar
Nån som har koll på när Pennsylvania börjar räkna röster idag?
2020-11-07, 12:34
Medlem
The Winner Takes It All
https://www.forbes.at/artikel/donald-trump-winner-takes-all.html
2020-11-07, 12:35
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Bidens rallyn har mycket svårt att locka publik, men nu dyker inte ens kandidaten själv upp.
När BLM protesterna höll på så brydde man sig inte om corona, nu är man väldigt noga med corona restriktioner.
2020-11-07, 12:35
Medlem
Nightcr4wlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corona-Chan
(FB) Valfusk under USA-valet 2020? Bevistråd
Du som är så noga med källkritik borde veta hur man söker upp källor själv.
Jag kan inte låta bli att rodna över att du länkar till en flashbacktråd när du ombeds presentera en trovärdig källa. Totalt självmål.
2020-11-07, 12:36
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Men Trump är långt ifrån Hitler. Trump är pro-Judisk om du inte visste?

Trump är inte Hitler. Ja. Ingen är en identisk kopia av någon. Trump tillhör inte heller ett nazistparti. Men hans tid vid makten och hans agerande dessa dagar gagnar inte demokratin.

Jag kan inte vurma för hans bossighet. Jag ser inga som helst fördelar med att t.ex. mobba. Om du vill ha kul finns det hur mycket underhållning som helst, utan att för den skull låta en sådan personlighet som Trump styra över USA och ha inflytande på mer eller mindre hela planeten.
2020-11-07, 12:39
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Trump är inte Hitler. Ja. Ingen är en identisk kopia av någon. Trump tillhör inte heller ett nazistparti. Men hans tid vid makten och hans agerande dessa dagar gagnar inte demokratin.

Jag kan inte vurma för hans bossighet. Jag ser inga som helst fördelar med att t.ex. mobba. Om du vill ha kul finns det hur mycket underhållning som helst, utan att för den skull låta en sådan personlighet som Trump styra över USA och ha inflytande på mer eller mindre hela planeten.

Tråkig du är. Du vill bara att politiker ska vara skådespelare och låtsas stötta folket, men egentligen så samarbetar båda sidorna med varandra bakom ridån.
2020-11-07, 12:40
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CKCS
Är du dum I huvudet på riktigt? Cruz känner väl till kandidaten och ville att hon skulle bli vald. Varför i hela världen skulle han bry sig om att ställa några "svåra" frågor? Fanns ju mängder av demokratiska företrädare som gjorde det. Herregud människa!

Cruz valde att ställa två helt oväsentliga frågor. Han kunde ha valt att ställa frågor som lyfte fram hur duktig hon är som domare t.ex. Icke. Han kunde ju också ha avstått från att ställa frågor om han nu hade alla svar. Icke. Han tog tid och talade politik i stället. Det blev alltså mindre tid till egentliga utfrågningar, det som demokraterna efterlyste.
2020-11-07, 12:42
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Men Trump är långt ifrån Hitler. Trump är pro-Judisk om du inte visste?
Det där är intressant, för flera här på FB hävdar ju att det är just judar som är orsak till att Trump verkar förlora valet och att detta är en judisk konspiration.

Ivanka Trum och Jared Kushner bekänner sig till judisk tro.
Senast redigerad av Surtruten 2020-11-07 kl. 12:46.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in