2020-11-07, 12:22
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Att sekten gråter som kränkta snyftkärringar över diverse (FB) Konspirationer och alternativa teorier-villfarelser är inget att bry sig om. De har aldrig levt i verkligheten i så varför skulle de börja nu?

Nej, man får sätta tron till morgondagen och möta medgångar, såväl som motgångar, med glädje:

Det är ovanligt lugnt här i tråden nu när sekten boar in sig på nytt i konspirationsforumet. Jag kan tänka mig att den tråden bjuder på många skratt.

Morgondagen, ja. Man får ta ett helvete i taget. Nu är i vart fall Trump borta.
2020-11-07, 12:22
Medlem
trillians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corona-Chan
(FB) Valfusk under USA-valet 2020? Bevistråd
Du som är så noga med källkritik borde veta hur man söker upp källor själv.

Det är väl inte MITT jobb att presentera DINA källor när du påstår saker?

Då säger jag samma till dig då: Min källhänvisning till att republikanerna röstfuskat finns på nätet, du får hitta det själv. Du som är så duktig på källkritik.

Republikanerna har fuskat sönder sig själva. Detta är VOTE FRAUD! Men Biden utklassade Trump så hårt att hans fusk inte ens kunde rädda honom.
2020-11-07, 12:23
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det tror jag inte att han är.

Ok, tack. Orkade inte googla på honom. Hade varit bra opassande annars.
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Det här skapar ju ett valtrauma som kommer skada demokratin in i ryggmärgen.

Valrutinerna måste ses över o standardiseras.

Ja, det är en rad länder som alla har sina egna løsningar inom federationen, inkl att det är klent med ID och det märkliga førfarandet att man skall registera sig som det ena eller andra.

De borde lära av EU.
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Lägligt med dessa "buggar" som gynnar globalisternas kandidat...

Visst, addera röster är verklighet svår matematik och kan lätt göras fel.
2020-11-07, 12:25
Medlem
groovesnuss avatar
Du vet att det är på gång när Fox säger President Biden

https://www.foxnews.com/opinion/biden-presidency-surprises-jason-chaffetz
Medlem
Corona-Chans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joakwim
En flashbacktråd fylld av blurriga bilder och rena faktafel är inte en bra källa
Peka ut några faktafel då med källa att det inte stämmer annars tar alla ditt påstående för vad det är, grundlöst.

Typiskt oneliner postare med känslodriven retorik som aldrig postar en enda källa att berätta hur det ligger till hela tiden.
Medlem
orrecrists avatar
Snälla kan någon förklara varför det tar enormt mycket längre tid att räkna rösterna i vissa delstater? Alltså det är ju astronomisk skillnad, nästan allt var klart redan första dagen medans vissa delstater nu har släpat efter flera dagar??! I någon delstat var det bara några tusen röster kvar men ändå tar det flera timmar? Och nej det kan ju inte handla om antalet invånare då vissa ”stora” delstater blev klara på nolltid.
2020-11-07, 12:26
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Jag vill att Trump ska sitta kvar. Förstår du hur kul det kommer vara då.
För det första så sitter han då 4 år och han behöver inte bry sig om att bli omvald för han får max bara sitta 4 år.

Han kommer vara vild och sparka exakt alla och vara värste bossen from hell. Riktigt sådan där industri-boss som är snål och jävlig mot sina anställda och även andras anställda. Pressar, skriker, ställer krav och är bara boss.

Just därför är jag oerhört lättad att han är borta. Tyskland röstade fram en sådan där bossig typ på 30-talet och det slutade illa.
2020-11-07, 12:27
Medlem
arbetets avatar
Det här är faktiskt ganska roligt. En artikel i NYT om påståendena om valfusk och vilka enorma resurser det skulle krävas för att lyckas med det. Ja, vilka skulle det kunna ha varit? Vilken stor organisation? DNC?:

Republicans Claim Voter Fraud. How Would That Work?
Stealing a presidential election requires an unrealistic level of planning, coordination and good luck.

/.../But there is no rampant fraud going on in Pennsylvania, and any judge with integrity and intellectual honesty should recognize the claim for what it is: specious. Fraud on a scale to affect a presidential election, or even to tip one state, would require planning, coordination, good luck and a high tolerance for risk. The chances of pulling it off are extremely slim.

Such a nefarious plot would require the foresight, many weeks or even months in advance, to know to focus the effort on Pennsylvania. The plotters might hedge their bets by targeting multiple states, but that just makes the effort more expensive, risky and difficult.
https://www.nytimes.com/2020/11/04/opinion/trump-voter-fraud-pennsylvania.html?smid=tw-share

Är man konspiratorisk skulle man kunna säga: Ja, det var så det gick till!
2020-11-07, 12:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av doggydee
Antar att alla redan har sett Bidens "tal" som han "höll" igår.

https://youtu.be/Dk7WG0Ovdr0?t=11054

Som ni kan se är det förinspelat. Biden är inte på podiumet. Alla TV-kanaler stängde av mitt i talet för att undvika att bli påkomna.

Jag undrar var Biden är någonstans?

Bidens rallyn har mycket svårt att locka publik, men nu dyker inte ens kandidaten själv upp.
2020-11-07, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Snälla kan någon förklara varför det tar enormt mycket längre tid att räkna rösterna i vissa delstater? Alltså det är ju astronomisk skillnad, nästan allt var klart redan första dagen medans vissa delstater nu har släpat efter flera dagar??! I någon delstat var det bara några tusen röster kvar men ändå tar det flera timmar? Och nej det kan ju inte handla om antalet invånare då vissa ”stora” delstater blev klara på nolltid.
det är väl olika många som räknar röster kanske eller? :P

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in