2020-11-07, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FORVACKSLINGSBAR
Varför tror du jag skrev vända kappan efter vinden?

De var mitt under nomineringskampanjen. Titta på vad Kamala harris sagt om Joe Biden under densamma vilket var värre. Är hon en värre kappvändare?
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Ja, demografin är intressant. Om man ska lita på en del analyser som gjorts förlorade Trump mest bland vita män i medelklassen. Det skulle vara djupt ironiskt med tanke på de beskyllningar han fått.

Faktiskt också bekymmersamt om nu Demokraterna får för sig att de var hans politik i övrigt som gjorde att han förlorade. Att Trump skulle vara en kvinnofientlig fascist, rasist, White Supremacist. Hamnar man i den analysen kan jag inte se något enat USA framöver utan bara fortsatt splittring.

Det skulle vara intressant med en analys om varför vita medelklassmän lämnade Trump. Trumps hantering Covid med hemmasnickrade teorier om injicering av blekmedel och annat hokus pokus tror jag spelat roll. En någorlunda bildad medelklass har helt enkelt mycket svårt för sådana saker. Det är ju även samma attityd som vi ser nu när han förlorat.

Trump har inte startat krig och dessutom mäklat fred ett antal ggr i MÖ men hans attityd som entertainer har gjort att han uppfattats som en pajas. Jag tror det är den viktigaste punkten, som media så klart medvetet exploaterat i görligaste mån.
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Just därför är jag oerhört lättad att han är borta. Tyskland röstade fram en sådan där bossig typ på 30-talet och det slutade illa.

Men Trump är långt ifrån Hitler. Trump är pro-Judisk om du inte visste?
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Det här skapar ju ett valtrauma som kommer skada demokratin in i ryggmärgen.

Valrutinerna måste ses över o standardiseras.

Det håller jag med om. Men USA var ju åt h-e redan innan. Demokraterna har ju försökt avsätta Trump nu i 4 år efter hans påstådda "kontakter" med Putin. Och nu har man "äntligen lyckats". Ser det ut som. Hur förtroendet mellan de två stridande grupperna skall kunna lappas ihop vet inte jag.
2020-11-07, 12:29
Medlem
Corona-Chans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trillian
Det är väl inte MITT jobb att presentera DINA källor när du påstår saker?

Då säger jag samma till dig då: Min källhänvisning till att republikanerna röstfuskat finns på nätet, du får hitta det själv. Du som är så duktig på källkritik.

Republikanerna har fuskat sönder sig själva. Detta är VOTE FRAUD! Men Biden utklassade Trump så hårt att hans fusk inte ens kunde rädda honom.
Jag länkade en hel tråd med bevis till dig. Hur mycket vill du skedmatas? Ska jag läsa upp allt och skicka en ljudbok till dig?

Det mesta av all känd information om röstfusk finns länkat i den tråden.

JA det är DITT jobb att läsa källorna som du själv frågar efter, dumhuvud.
Läs tråden eller knip igen.

Länken igen. Kom tillbaks om några timmar när du faktiskt läst något.
(FB) Valfusk under USA-valet 2020? Bevistråd
Senast redigerad av Corona-Chan 2020-11-07 kl. 12:34.
Medlem
Nightcr4wlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Lägligt med dessa "buggar" som gynnar globalisternas kandidat...
Vilka är globalisterna?
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Men varför händer det inget?
Han dom inte snabba sig med sina beslut, oavsett vad det är för HD?

Blir så less att man måste ständigt vara på detta forum för att få information.
Nu skämtar du väl?

Det mesta här är ju rena spekulationer.

Följ några Amerikanska media istället för att hänga här.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Mäktig, säkert. Han är ju senator och tidigare presidentkandidat.

Kompetent? Avgör själv. Titta på utfrågningarna. Cruz ställde bara dessa två frågor till Barrett (Talar du något främmande språk? Spelar du något instrument?)

Är du dum I huvudet på riktigt? Cruz känner väl till kandidaten och ville att hon skulle bli vald. Varför i hela världen skulle han bry sig om att ställa några "svåra" frågor? Fanns ju mängder av demokratiska företrädare som gjorde det. Herregud människa!
2020-11-07, 12:30
Medlem
doggydees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Bidens rallyn har mycket svårt att locka publik, men nu dyker inte ens kandidaten själv upp.

Biden's fejkade tal till nationen:
https://i.4cdn.org/pol/1604743453134.webm

Bloomberg stänger av streamen:
https://i.4cdn.org/pol/1604743545342.webm

Bild från eventet:
https://i.4cdn.org/pol/1604745244842.jpg

Hela talet:
https://youtu.be/Dk7WG0Ovdr0?t=11054

"40k people saw the Bloomberg screen get cut. I will never forget it, such a strange dystopian moment."
2020-11-07, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av temptedmania
Han kanske kan få bo inneboende med c/o adress
Det troligaste är ju att Biden tar hem det när man räknat klart. Trump kommer att fortsätta som Twitter "potus" och hävda att han är den legitime presidenten.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trillian
Du har ju fortfarande inte presenterat ett enda bevis.
OSSE har valobservatörer i USA som skall se till att allt sköts rätt, som man gör i alla stora demokratiska val. Inget konstigt. Jag skiter väl i om du röstar på SD eller om du har under 70 i IQ, det är ju helt irrelevant ärligt talat.

Men om du har bättre källor än OSSE får du gärna hänvisa till dem. Annars står mitt påstående fast: DU har allvarliga problem med källkritik eftersom du inte kan hänvisa till trovärdiga källor för dina påstående.

Ärligt talat har jag ingen koll på hur OSSE jobbar. Övervakar dom själva räkningen eller har dom koll på hela kedjan från avsändare till räkneverket. Du kanske kan upplysa mig?

Det är ju från din planhalva som påhoppen kommer att det är bara losers som röstar Trump. Mitt svar är att som vänstergök så matas man med nyheter från fulmedia som är värderade och klara. Krävs nog ett visst mått av intelligens för att genomskåda detta och faktiskt börja använda hjärnan själv.

Hur skulle jag kunna kunna bevisa massivt valfusk? Det överlåter jag till National Guard som antagligen jobbar för fullt nu.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Jag tror att han kom på det helt själv och sa det helt själv i tv.
Du tittar på vänstermedia och tror blint på det!
Det är just detta som skapar det minst sagt infekterade politiska klimatet vi har idag.
Innan du gör inlägg, ta och titta på videon i sin helhet (finns på Youtube).
Är du neutral när du gör din bedömning kommer du inse att media vinklat det till sin egen agenda..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in