2020-11-07, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Är valresultatet fastlagt och elektorerna utsedda och röstar in Biden blir Trump vanlig medborgare den 20/1 och Secret Service lyfter ut honom om han inte lämnar frivilligt.

Han kanske kan få bo inneboende med c/o adress
2020-11-07, 12:11
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Löjligt. Du borde veta nu att poströsterna räknas senare.
Rekordmånga har poströstat.
Demokraterna uppmanade till poströstning p.g.a. pandemin.
Att sekten gråter som kränkta snyftkärringar över diverse (FB) Konspirationer och alternativa teorier-villfarelser är inget att bry sig om. De har aldrig levt i verkligheten i så varför skulle de börja nu?

Nej, man får sätta tron till morgondagen och möta medgångar, såväl som motgångar, med glädje:
Citat:
Ursprungligen postat av trumpvann
Hahaha jag som Trump-supporter rullar runt på golvet och skrattar så jag inte kan andas över tanken hur Trump svettas just nu
2020-11-07, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Jag misstänker att något har hänt.
Vad menar du? Det som hänt är att det är en pandemi igång. Den ena kandidaten har uppmanat folk att ta hänsyn till det och att undvika stora folkmassor genom att förtidsrösta/poströsta.
Den andra kandidaten uppmanade folk att enbart röst på valdagen. Iom att poströsterna räknas sist i många delstater blir det då såhär. Inget konstigt alls. Så sjukt trött på fåniga jäkla fuskteorier. Många människor, dig inkluderad, som inte är på samma sida som jag med oftast ändå skrivit hyfsat vettiga inlägg har fallit in i detta nu.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Det säger densamme som kommer till konspiratoriska slutsatser bara från att bara läsa rubriken/r.

Men fråga dig själv en gång. Fundera en stund.

På ena sidan har du en kommuniststat och diktatur. Denna diktatur är på väg att
gå om USA som världsledande. Samma diktatur är nu i konflikt med regeringar över hela västvärlden. Trump själv har varit väldigt anti mot Kina, tullar m.m. De vill utan tvekan ha bort starka ledare som Trump. Helt perfekt tajmat utbryter coronakrisen. Lägligt för att hinna orsaka så mycket skada som möjligt kommer det till väst och USA, precis lagom för att orsaka så många dödsfall och panik som möjligt, precis innan valet.

Det är förutsättningarna vi har. Det går inte att under sådana förutsättningar ha ett presidentval i USA, med allt sammantaget. Detta måste utredas först, analyseras. Hur kan man hålla ett val när Kina lika gärna kan ha haft superspridare i USA? Se bara hur Ryssland agerat i världen. Kina är 7 resor värre. Det går inte. Valet är en bluff. Media och demokraterna har utnyttjat detta för att bli av med Trump.
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter

Detta val är inte över.

För oss andra är det över. Biden är president. Du kanske inte accepterar det, och Trump accepterar det inte, men det förändrar ingenting.

Kul att du är tillbaka förresten
Medlem
trillians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
Jag skildrar bara vad poströstning handlar om. Att man har en stor chans att fuska om man ligger under stort pga att alla delstater inte är förberedda eller kompetenta att ta hand om poströsterna. I Nevada misstänker man att man kunnat rösta 2 ggr. En gång genom att gå till vallokalen, en gång genom poströstning?? Brevbärare sitter åtalade för bedrägeri, i Virginia skickade nsn ut 500000 " applications" till fel adress. I New York 100000, i Ohio 50000.
Begriper ni inte att poströstningen i USA är ett stort kaos??

Låter ju onekligen intressant om du kan hänvisa till en bra källa för de där påståendena.

Annars kan ju jag lika gärna skriva att Donald Trump har hittat en säck med 1.000.000.000.000 republikanska röster. VOTE FRAUD!!! REPUBLIKANERNA FUSKAR!!! DOM STJÄL VALET!!! JÄVLA TATTARE!

Förstår du vikten av att kunna presentera en trovärdig källa?
2020-11-07, 12:13
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Istället för att påpeka att jag är korkad kan du leda ditt påstående i bevis ? Det är nämöigen det man kommer behöva göra, processerna är igång. 10.000 tals rapporterade ärenden.

Jag redovisade ju tidigare hur man ifrån Justitiedepartementet söker efter valfusk och vilken metod som nyttjas (“Benford’s Law and the Detection of
Election Fraud”) , denna matematiska metod har nyttjats under lång tid av både Demokrater och Republikaner och är beprövad och mycket effektiv. Den visar på stora "spikar" som inte är naturliga och därmed möjligheten till att mycket stort valfusk skett i städer som Philadephia, Atlanta, Detroit, mfl. Dessa är endast demokratiskt styrda städer i nyckelstater ej någon annanstans. du har mao inte ens samma trend i en grannliggande stat.

Amerikanska Högsta Domstolen har ombett Pennsylvania att separera sina röster:
https://twitter.com/SunshineSt8Sam/status/1324880936547311619

Justitiedepartementet har sedan placerat beväpnade vakter vid alla lokaler man sparar röstsedlar för att förhindra ytterligare ovälkomna rörelser in och ut.

Tariq Nasheed, grundare av FBA ifrågasätter de svarta rösterna för Biden i Philadelphia
https://twitter.com/tariqnasheed/status/1324923024802394112

Detta val är inte över.
10.000 ärenden? Till Drumpfs voting fraud hotline menar du? Ja, det låter ju som något de rättsliga instanser kommer bry sig jättemycket om.

Du gör bara bort dig Nixter...hela tiden och det är skitkul att se!
2020-11-07, 12:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Man måste räkna klart först.
Hur många sedlar har dom kvar, eller varför har dom så många kvar?
Vissa delstater började räkningen sent och alla borde få lika mycket tid, men när det är klart och allting sammanställt så kommer de i första hand räkna om sex delstater. BjasBajden skulle aldrig få så här mycket röster. Han har själv öppet sagt att de fuskat.
Medlem
Corona-Chans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trillian
Låter ju onekligen intressant om du kan hänvisa till en bra källa för de där påståendena.

Annars kan ju jag lika gärna skriva att Donald Trump har hittat en säck med 1.000.000.000.000 republikanska röster. VOTE FRAUD!!! REPUBLIKANERNA FUSKAR!!! DOM STJÄL VALET!!! JÄVLA TATTARE!

Förstår du vikten av att kunna presentera en trovärdig källa?
(FB) Valfusk under USA-valet 2020? Bevistråd
Du som är så noga med källkritik borde veta hur man söker upp källor själv.
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Håller med om de misstag du räknar upp. Apropå demografin så hade jag inte räknat med att så många latinos skulle rösta på Trump. Men jag är ganska säker på utfallet.

Med det inte sagt att Biden/Harris inte kommer att försöka hela landet. Eventuellt tar de in en eller flera moderata republikaner i sin stab. Det blir oavsett mycket intressant.
Ja, demografin är intressant. Om man ska lita på en del analyser som gjorts förlorade Trump mest bland vita män i medelklassen. Det skulle vara djupt ironiskt med tanke på de beskyllningar han fått.

Faktiskt också bekymmersamt om nu Demokraterna får för sig att de var hans politik i övrigt som gjorde att han förlorade. Att Trump skulle vara en kvinnofientlig fascist, rasist, White Supremacist. Hamnar man i den analysen kan jag inte se något enat USA framöver utan bara fortsatt splittring.
2020-11-07, 12:16
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Jag misstänker att något har hänt.

Trump behöver dig. Kontakta honom och se vad ni kan göra.
2020-11-07, 12:16
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imola01
https://www.armstrongeconomics.com/i...le-hate-trump/

Rösträkningen kommer göras om enligt källor. Rör sig om minst sex delstater.

Just nu är det gör stor skillnad mellan Biden och Trump för att en omräkning realistiskt sett ska förändra någonting.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in