2020-11-07, 05:26
Medlem
Jag har inte börjat läsa FUP än, men kom att tänka på de där cyklarna som hittades är det någon som läst något om dem, att VK och CÖ använt sig av dem eller var det bara ett random spår från någon annan som slängt dem där eller kanske smartskallarna själva hade slängt dem där som någon sorts villospår.
Citera
2020-11-07, 05:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
ÖC har en sönderknarkad hjärna och det visar de brutala morden. Han har inga pengar och måste finansiera sitt missbruk. Säkert skyldig pengar här och var också.Ingen framtid. En riktig looser.

Tycker nästan denna VK är värre. Vad är hans motiv? Bra lön, inget missbruk, ingen egentlig anledning att ogilla BO vad jag förstår. Varför hänger han med på detta? Det måste ju varit han som var först att skada offren iom att han oskadliggjorde Lars med morteln. Att han bara skulle vara en svag följare håller inte. Tyckte han det var spännande att se dessa stackars människor lida och sedan få en plågsam död?
Ja lite svårbegripligt det där med VK, jag undrar hur pass planerat allt var kanske visste han inte om att det skulle bli brutalt, kanske sa CÖ bara att de skulle skrämmas lite och kräva pengar. Fast det går ju inte riktigt ihop med att VK börjar med att köra mortelstöten i huvudet på det stackars offret.
Han skulle kunna vara ett sån med någon slags personlighetsstörning som blir vansinnig utan spärrar när han blir hetsad och adrenalinet stiger.
Fast det faller ju på att han inte har visat det förut eller åkt fast snarare för någon grov misshandel osv.
Citera
2020-11-07, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gur
Ja lite svårbegripligt det där med VK, jag undrar hur pass planerat allt var kanske visste han inte om att det skulle bli brutalt, kanske sa CÖ bara att de skulle skrämmas lite och kräva pengar. Fast det går ju inte riktigt ihop med att VK börjar med att köra mortelstöten i huvudet på det stackars offret.
Han skulle kunna vara ett sån med någon slags personlighetsstörning som blir vansinnig utan spärrar när han blir hetsad och adrenalinet stiger.
Fast det faller ju på att han inte har visat det förut eller åkt fast snarare för någon grov misshandel osv.
Vad skulle kunna vara motivet till detta förutom rent ekonomiskt förstås?
Kom att tänka på att det någonstans i början av den här tråden hade Lars sagt till någon, kommer inte ihåg vem, att idag hade han sett något som han inte borde ha sett. Hade Lars sett och visste för mycket om någonting?
I så fall kanske Lars skulle oskadliggöras och samtidigt rånas.
Finns det någon här i tråden som kommer ihåg Lars ord om att han hade sett något han inte borde ha sett?
Tre personer är ju mystiskt försvunna där i Vallentuna. Kan det finnas någon koppling till dom här killarna C och V?
Citera
2020-11-07, 09:36
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
ÖC har en sönderknarkad hjärna och det visar de brutala morden. Han har inga pengar och måste finansiera sitt missbruk. Säkert skyldig pengar här och var också.Ingen framtid. En riktig looser.

Tycker nästan denna VK är värre. Vad är hans motiv? Bra lön, inget missbruk, ingen egentlig anledning att ogilla BO vad jag förstår. Varför hänger han med på detta? Det måste ju varit han som var först att skada offren iom att han oskadliggjorde Lars med morteln. Att han bara skulle vara en svag följare håller inte. Tyckte han det var spännande att se dessa stackars människor lida och sedan få en plågsam död?

Han gillar väl helt enkelt våld, eller känner åtminstone inget motstånd mot att utöva det mot andra. Som knytnäveslag i ansiktet på en tjej.

Han verkar ju inte heller haft några problem med att dänga en mortelstöt i huvudet på Lars eller linda in Suzanne i plast.

Dessutom misshandlade och spottade han en tjej i ansiktet i skolan.

Detta är ingen mjukis. Han är kall. Och kanske har han dödat förut som CÖ skrev. Han spelar rollen han sa/skrev att han skulle spela i förhör.

Han är ansolut inte främmande för grovt våld:

” 25-åringen är dömd för ett brott. I tonåren utdelade han tre knytnävslag i en jämnårig flickas ansikte när de satt i skolan. Han spottade även på henne. Straffet blev ungdomstjänst.”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/2GlaKq/tva-man-anhallna-misstankta-for-dubbelmordet
Senast redigerad av T34Panzer 2020-11-07 kl. 09:43.
Citera
2020-11-07, 09:46
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gur

Jo han har visat på det förut.

”25-åringen är dömd för ett brott. I tonåren utdelade han tre knytnävslag i en jämnårig flickas ansikte när de satt i skolan. Han spottade även på henne. Straffet blev ungdomstjänst.”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/2GlaKq/tva-man-anhallna-misstankta-for-dubbelmordet

Och kanske ligger det nåt i CÖs kommentar om att ”du har dödat förr”
Citera
2020-11-07, 10:16
Medlem
Barry-The-Phantoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Vad skulle kunna vara motivet till detta förutom rent ekonomiskt förstås?
Kom att tänka på att det någonstans i början av den här tråden hade Lars sagt till någon, kommer inte ihåg vem, att idag hade han sett något som han inte borde ha sett. Hade Lars sett och visste för mycket om någonting?
I så fall kanske Lars skulle oskadliggöras och samtidigt rånas.
Finns det någon här i tråden som kommer ihåg Lars ord om att han hade sett något han inte borde ha sett?
Tre personer är ju mystiskt försvunna där i Vallentuna. Kan det finnas någon koppling till dom här killarna C och V?

I tråden och förundersökningen framgår att en vän till Christoffer tvingades flytta därifrån när Lars sålde den marken. Det var även så Christoffer fick nys om pengarna om jag förstod det hela rätt. Christoffer hade fått uppfattningen att Lars förvarade hela summan från försäljningen i huset.

Fast varför Lars och Suzanne dödades ha jag lite svårt att förstå. De gav ifrån sig både kontanter och inloggningsuppgifter till sina bankkonton rätt omgående.
Citera
2020-11-07, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barry-The-Phantom
I tråden och förundersökningen framgår att en vän till Christoffer tvingades flytta därifrån när Lars sålde den marken. Det var även så Christoffer fick nys om pengarna om jag förstod det hela rätt. Christoffer hade fått uppfattningen att Lars förvarade hela summan från försäljningen i huset.

Fast varför Lars och Suzanne dödades ha jag lite svårt att förstå. De gav ifrån sig både kontanter och inloggningsuppgifter till sina bankkonton rätt omgående.

Kan varit i frustration att miljonerna blir i princip omöjliga att nå.
Citera
2020-11-07, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barnabyhimself
forumfiles för stora filen fungerar

Får det inte att funka, lägger sig en ruta ovanför länken som signalerar virus.
Gör jag nåt fel, eller är länken kvaddad?
Citera
2020-11-07, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MannishBoy
Som du säkert märker om du läser FUP;en så babblar VK i nästan varje förhör. Och sen när de svåra frågorna i 6:e eller 7:e förhöret kommer så blir det : "Ingen kommentar"

Sååå körda båda två. Jävla pack. Det värsta för mig är att en bluesvän med käresta har bringats om livet av 2 jävla idioter. *suck* det är så jävla sorgligt.

Jag bor inte i V-tuna. Men nära.

Den ST1 mack som de nämner när de ska till Donken via Arningeleden. Det är den som är med i alla reklamfilmer för ST1 som rullar på tv , den vid rondellen ovanför IP. Ger intryck av att ligga mitt i ingenting men riktigt så är det inte.
Citera
2020-11-07, 11:13
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cillahb
Får det inte att funka, lägger sig en ruta ovanför länken som signalerar virus.
Gör jag nåt fel, eller är länken kvaddad?
Det är en sk false positive. Högerklicka och välj ”Hämta länkad fil”
Citera
2020-11-07, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanspippi
En annan sak: nu har jag inte sidorna från fup:en men det står något om att att det inte är flickvännen som brukar gå till sjukhuset, utan Viktor, då han har en obotlig sjukdom. Detta är alltså inte citerat utan taget från min minnesbild. Vad menas? Jag ser ingenting om detta tidigare i tråden. Njurar eller vad?

VK skadas vid något tillfälle i tonåren , då uppdagas precis som du skriver, en kronisk njursjukdom som är ärftlig. Det bildas cystor på njurarna som försämrar njurfunktionen.
Citera
2020-11-07, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barry-The-Phantom

Den personen heter Chr*ster Ax'lsson L*ndroth. Förhör med honom på sida 3826, bl.a. Finns också ett inspelat telesamtal då CÖ ringer upp Chr*ster för att kolla läget med honom efter morden.

Som jag förstår så har CÖ växt upp i grannskapet med sin morsa och riktiga farsa. Så han vet ju absolut vem Lars är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in