2020-11-07, 01:29
Medlem
farbror Svens avatar
En valnatt för länge sedan.

Dignity
Respect
Civility

https://www.youtube.com/watch?v=eGyykc281so
2020-11-07, 01:30
Medlem
gato12s avatar
Snart dags att ge Pennsylvania till Biden, inte så många röster kvar nu, runt 100k och Biden leder med 20k
2020-11-07, 01:32
Medlem
likebananass avatar
Nu när Biden har vunnit och om man kikar i backspegeln så måste man ju ändå erkänna att Trumpväljarna har skött sig utmärkt under hela kampanjen. Det samma kan man dock inte säga om Biden supporters med mängder av våldsamma protester. Man använder våld, mord på poliser, skadegörelse av egendom och öppet inbrott i butiker, inte bara stora kedjor utan även privata småbutiker som ägs av helt vanliga människor som står med skjutvapen utanför för att skydda sin egendom, förstörelse av monument och statyer. Listan kan göras lång. Det man önskar är att Biden öppet tar avstånd från dessa grupper och handlingar och även i framtiden. Visst har säkert en del fall förekommit från Trump supporters men det är en försvinnande del gentemot Bidens, eller framförallt kanske mest, Harris skara. Låt oss hoppas att Biden nu kan sätta stopp för det och kanske även börja ödmjukt närma sig en bättre ton mellan det extremt splittrade USA just nu. Ingen tjänar på det, varken demokraterna eller republikanerna. Låt oss även hoppas att Trump på ett respektfullt sätt lyckönskar Biden och träder ner, när alla känslor börjar klinga av.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TreponemaPallidum
Är du tretton år, eller vad? Tror du det hänger på antalet "följare"? Och var då?
Är Annie Lööf media? Javisst ja, hon har ju startat en Youtubekanal!

Vad jag försöker säga din patetiska nolla är att om man tar ett steg tillbaka och ser helheten, så inser man snabbt att donald trump var och är mer populär än biden.
Detta gör det omöjligt för biden att vinna.

OMÖJLIGT.

Svensk media har varit väldigt pro biden, vilket gör dem till väldigt subjektiva och DETTA är inte bra. Sedan så har jag sett en video där Annie Lööf intervjuas vad gäller valet och även hon och alla andra svenska politiker dyrkar biden.

Va gör biden så mycket bättre än trump?
Medlem
Giant Squids avatar
Kaosartad stämning inne i Vita dårHuset tydligen. Skulle inte bli förvånad om Trump tagit till droger.
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WolfmanJackSr
Nu tycker Steve Bannon att man ska halshugga misshagliga personer.

https://www.youtube.com/embed/gLwYFhedtnQ

Svårt att se någon större skillnad mellan isis och Bannon.
2020-11-07, 01:33
Medlem
TreponemaPallidums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Med nöd och näppe lyckades alltså Trump slå vraket Shillary, men en smått förvirrad, totalt okarismatisk snubbe som dessutom är ännu äldre än åldringen Trump blev för avancerat.

Om demokraterna hade lyckats vaska fram en någorlunda vettig kandidat hade den "landslide" som MSM virrade om på förhand blivit verklighet.
Nå, Biden kommer ju att vinna med ca 100 elektorer och det är ju faktiskt en massaker ändå.
2020-11-07, 01:34
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Det var inget som stannade upp, det finns inga som helst bevis för fusk. Så utbrett fusk ska tydligen ha ägt rum och trots valobservatörer och republikaner samt demokrater som har observerat räkningen så har ingen belyst något specifikt.

Trots det kommer obildade lågpannor som du och vräker ur ej konspirationsteorier. Ät skit, pajas.
Jasså...? så rösträkningen stannade allså inte upp i Wisconsin, Michigan, Pennsylvania, North Carolina, Georgia och i Nevada under valnatten? Hmm..

Det finns 10tals rapporter som tydligt tillsäger att valobservatorerna från GOP fick inte vara närmare än 7-8m från själva rösträkningen i bl.a. WI, MI, PA och i GA, ursäkten för detta var pga covid.

Jag är uppenbart en smartare man än vad du någonsin kommer att kunna vara i närheten av att bli, också har jag universitetsutbildning från Rice i Houston, Tx.
2020-11-07, 01:35
Medlem
doggydees avatar
In Philly suburbs “volunteers” are handling absentee ballots in the basement lunchroom of the counting center. The “election supervisor” LEFT! They don’t know his name? Are you kidding me?

https://twitter.com/mikeroman/status/1324858704722792448
2020-11-07, 01:36
Medlem
TreponemaPallidums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Jag tror på allt annat än på konspirationsteorier, och jag hånskrattar åt alla mongos som kommer med en massa sjuka konspirationsteorier om 9/11 e.l. Det ska oxå väldigt mkt till för att jag ska kunna tro på alternativ fakta. Men att valfusk har förekommit vid detta presidentval är helt uppenbart, dock så vet jag inte i vilken stor utsträckning det har förekommit.
Min gissning är att det totalt rör sig om fem eller sex röster, precis som det brukar göra.
2020-11-07, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Lyssna här, din lilla åsna.

Nej, det var inte mirakulöst att Biden tog in på Trump när posträkningen startade. Det som är anmärkningsvärt är att hela rösträkningen i de avgörande delstaterna plötsligt stannade upp när det såg ut som att Trump var på väg mot en solid valvinst, och antal röster för det ena kandidaten jämte den andra i Wisconsin, Michigan och Pennsylvnia i poströster ska inte vara möjligt. På morgonen efter valnatten så uttalade de på ABC att Biden behövde 78 procent av kvarstående röster i Pennsylvania för att ta i kapp Trump, och ABC är allt annat än pro-Trump eller pro-GOP. Många politiska kommentatorer, även från vänstersidan, kliar sig i huvudet efter detta valet. Det att du faktiskt skriver inte att det inte att det inte finns några bevis överhuvudtaget som pekar på valfusk från Dems visar bara hur vilse du faktiskt är

Sista ordet i detta presidentval är inte sagt.

Nej finns inget anmärkningsvärt i detta. Detta eftersom staterna hade olika regler hur de fick hantera brevrösterna. Florida t ex fick börja räkna brevrösterna innan valdagen (dom har lärt sig efter de stor val kaoset år 2000 och gjort om sitt valsystem). Andra stater fick inte börja räkna brevrösterna först på valdagen, och vissa var först tvungna att först räkna rösterna från val lokalerna och sedan brevrösterna.

På detta så är det helt klart så att demokrater har valt att brevrösta på grund av pandemin. Trump däremot uppmanade att rösta i vallokalerna. Dessutom är de historiskt så att demokrater har nyttjat att förtidsröst eller brevröst i större utsträckning i de stater som har haft det innan detta val.

Tex Georgia som inte har haft möjlighet tidigare att brevrösta har inte haft maskineriet att ta hand om detta. Det är stor skillnad på att sammanställa vad medborgare har röstat och har rapporterat till en maskin emot faktiska fysiska brev som skall gås igenom ett antal steg innan de räknas.

Staterna har olika regler för vilka som får rösta, när man får rösta och hur du kan rösta (dator i vallokalen, blankett som förs in en maskin, förtidsröst, brevröst).
2020-11-07, 01:38
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Pajas, var är dina källor?
Ni vräker ur er så många konspirationsteorier och ni har inga som helst källor.
Jag är inte din pappa, och det är mitt ansvar att lära upp dig.

Men till en början så tycker jag att du/ni ska ta och kika på den här videoen: youtube.com/watch?v=D6_hnIi7o7c

Annars så kan du bara ta och googla 2020 election voter fraud finns hur många klara bevis som helst på att valfusk från demokraterna har förekommit.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in