2020-11-07, 00:37
Medlem
doggydees avatar
STORA NYHETER!

Det kommer att göras en audit samt omräkning av rösterna i PA, av Homeland Security själva.

https://twitter.com/RaheemKassam/status/1324825518815006720?s=20
https://i.4cdn.org/pol/1604704505091.jpg

Om allt går rätt till, så kommer Pennsylvania gå till Trump.
2020-11-07, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Så med andra ord, så har du inget svar på varför det ska bli så mkt bättre under Basement Joe? Tänkte mig det.

Förövrigt, så fick Biden smeknamnet Sleepy Joe redan i 2010 efter denna händelsen: youtube.com/watch?v=DOaQeGFYysA, efter detta så började folk att kalla Biden för Sleepy Joe på internett och sociala medier och så vidare.
Jag har redan svarat dig på din fråga om du har läst med ögonen? Nej det visste jag inte. Men våra meningar skiljer sig här och det kan jag nog förstå. Men Biden är 1000 gånger bättre en Trump som president alla dagar. Fast som människa är Trump helt ok! Som president måste du tänka mer på ditt land än dig själv och även om du inte kan det så måste du vara smart nog att fatta det!
2020-11-07, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trumpvann
Fel. Enligt Supreme Court i Pennsylvania ska poströster som daterats från valdagen kunna räknas även senare.

Juridiskt spelar det ingen roll.

(FB) Valfusk under USA-valet 2020? Bevistråd
2020-11-07, 00:39
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Ett "misstag". Det finns vissa saker du inte kan få förlåtelse för, och att starta ett krig med runt 1 miljon döda tillhör den kategorin. Sanders röstade mot. Det är i sådana tider av hysteri din karaktär testas, och failar du finns det ingen andra chans. WMDs och hot mot USA var uppenbara svepskäl. Biden förblir en krigsförbrytare.

Trump har inga misstag som är i samma liga -- i samma galax -- som han hade kunnat be om förlåtelse för.

Alla som röstade r får leva med den skulden och skammen för evigt. Biden var ibland dem, och spelade alltså en ledande roll. Man hade hoppats slippa se en president som besudlat sina händer med det blodet, men så ser det alltså inte ut att bli. Tänk på det ett tag.

Visst får de leva med det. Biden includen, även om han ångrar det idag. Men du undviker det viktiga: det var Bush-administrationen som startade kriget. Många demokrater röstade emot. Sanders bl.a.

Trump erkänner inga fel, what so ever. N-ordet som ni inte står ut med. Men håll dig till honom. Jag föredrar demokraterna.

Nu har jag svarat dig ett par vändor. Ditt påhopp angående halshuggningarna i Frankrike var bland det lägsta jag upplevt här, vilket inte säger lite. Jag tackar för diskussionerna genom åren.
2020-11-07, 00:40
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullvaden1989
Haha nu börjar det hända saker... Tack gode gud att du existerar Jesus.

'' Former House Speaker Newt Gingrich called on Attorney General Bill Barr to send federal agents to arrest poll workers. He cited no evidence to back his demand''

Så en före detta politiker tycker att donalds knähund (Barr) ska göra och det kommer förändra vad?

2020-11-07, 00:42
Medlem
CaptainInsane-os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Så en före detta politiker tycker att donalds knähund (Barr) ska göra och det kommer förändra vad?

Muh voter fraud!!!!!
2020-11-07, 00:43
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thelastkingofscotland
För det första så har inte folk försvunnit utan tråden kryllar fortfarande av Trumpsupportrar, vilket direkt underminerar ditt resonemang kring att Trumpfolket är snöflingor då de fortfarande är kvar. Detta kallade du förut för MAGA-flingor, och det låter väldigt misstänkt att du menade att de som var kvar också var snöflingor, därav att jag sa att du har attityden "damned if you do, damned if you dont".

Jag gav dig en lista för några inlägg sedan med ett axplock av Trumpsupportrar som lämnat tråden efter att de insett att Trump kommer förlora valet. Dessa är vad jag kallar snöflingor, eller MAGA-flingor.
Sedan finns det såklart Trumpsupportrar kvar i denna tråd, det är uppenbart. Men många har alltså försvunnit.
Epitetet "damned if you do, damned if you dont" gäller alltså enbart för de som var kaxiga och tuffa under valnatten, men som sedan lämnade tråden som råttor på ett sjunket skepp.
Jag skrev till många av dem och deras religösa övertygelse om en Trumpseger, men fick aldrig något svar tillbaks, och det är lite märkligt med tanke på att de timmar innan översköljde tråden med inlägg om att de skulle krossa Biden och alla korrupta demokrater.

Citat:
För det andra, om nu vänstern inte vore snöflingor så skulle det ju krylla av vänstermänniskor här på Flashback eftersom du själv medger att det finns en stark högerdominans. Istället söker de sig till forum och sociala medier utanför Flashback. Varför, om det nu inte beror på högerdominansen? Beror det på att de helt enkelt inte känner till Flashback? Knappast troligt. Är det för att de helt enkelt missat att Flashback har en högerdominans och därför inte tagit tillfället i akt att diskutera här? Knappast troligt. Beror det på att de diskuterar vilt med högermänniskor på andra stället istället? Om så är fallet får du gärna berätta var för det har jag aldrig sett. Då återstår ju bara en sak: vänstern vill inte vara inne och diskutera på Flashback eftersom detta är ett högerdominerat forum. Alltså enligt din egen logik är vänsterns frånvaro på det högerdominerade Flashback i sig ett belägg för att vänstern är snöflingor. Dessutom var det åtminstone förut en kampanj startad av vänsterfeminister, nämligen att man skulle, citat, ”våga vägra debatt”. Det har du förresten en diskussion inom Publicistklubben om:
https://www.youtube.com/watch?v=Wimmc7gIf3Q
(De två som försvarar förhållningssättet att inte debattera är båda vänsterprofiler, och diskuterar att de inte vill diskutera med folk som är för långt till höger).

Det är du som för ett resonemang här om vänstern som snöflingor eller inte, jag gör det inte.
Jag har som sagt tidigare ingen teori om varför vänstern inte verkar lika ofta på Flashback, jag bara konstaterar att den inte gör det i samma utsträckning som högern.
Vad jag dock konstaterar är att högern i denna tråd är snöflingor, eftersom många lämnat tråden när det uppstått en diskussion där de befunnit sig i underläge (ie. när Trump ser ut att ha förlorat valet) Detta är konflikträdsla=snöflinga
Jag själv tycker om att gå in i högerdominanta debatter och ifrågasätta de teorier som där presenteras, exempelvis terrordåd som senare visar sig ha utförst av de som enligt narrativet inte kan begå sådana brott: (FB) Oslo: Flera påkörda av stulen ambulans (2019-10-22)
Men aldrig har jag sett mina meningsmotståndare lämna tråden så snabbt som denna, det är därför jag skrev mitt inlägg här från början.

Citat:
Sen kan vänstern absolut sitta och säga att anledningen till att de inte vill diskutera med högermänniskor är för att de anser att nivån är för låg, vilket är legitimt. Men att sen sitta och klaga på att högern försvinner från diskussioner och hävda att de är snöflingor blir ju då magstarkt eftersom att de kanske försvinner från diskussionerna av exakt samma anledning som vänstern?

Det var knappast någon diskussion från början, inte mellan meningsmotståndare iallafall, eftersom det knappt fanns någon som skrev för Biden. Lite skillnad där.
Och på grund av dess starka dominans så skapade Trumpsupportrarna den rådande miljön i tråden, så det att hävda att diskussionen var för låg när de själva var med och skapade den från början, är bara löjeväckande.
Det är som att göra en walk over på motståndarsidans hemmaplan under en fotbollsmatch.

Citat:
Och det var så sant… Du hävdar ju att Bidensupportrarna tagit över den här tråden (vilket jag också håller med om), och att de gjorde det successivt allteftersom att de gick bättre för Biden. Men vart var denna vänsterdominans då Trump ledde? Om det vore som du sa, att vänstern är fullständigt hårdnackade mot motstånd medan högern är snöflingor som springer och gömmer sig om de inte är säkra på att alla håller med dem, så borde ju vänstern dominerat den här tråden också när Trump ledde. Eller åtminstone borde ju vänstern dominerat då högern dominerade i denna tråd eftersom vänstern är så hårda att de vågar ge sig in i debatter även fast de stöter på motstånd? Det gjorde de inte, så återigen ett bevis för att vänstern är snöflingor.

Det kan stämma. Men det är som sagt din teori.
Jag tycker dock om att befinna mig i en utsatt position och diskutera i de trådar där narrativet är enkelriktat.

Men diskussionen från början handlar alltså om att Trumpsupportrarna är snöflingor, vilket är det enda jag hävdat.
Senast redigerad av kato85 2020-11-07 kl. 00:59.
2020-11-07, 00:43
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainInsane-o
Muh voter fraud!!!!!

Kan stämma!

2020-11-07, 00:44
Medlem
kubuns avatar
Jag börjar alltmer tro att den här rösträkningen är planerad så att den verkligen ska draaa ut på tiden så att folk tröttnar och inte är så stridslystna när det väl slutligen ska utropas en segrare. Visa av skadan från förra valet då resultatet kom till folket chockerande snabbt som åtföljdes av kravaller utav värsta sort...ja ni kommer ihåg hur det tog sig ut.
2020-11-07, 00:44
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IT-snubben
Donald Trump på Twitter för en halvtimme sen:

Så Trumpen lever och är igång

Flytt och skilsmässa
Med en fot i närheten av marken borde han börja planera för att flytta ut från Vita Huset.
Om ryktet om att Melania tar ut skilsmässa om han förlorar valet stämmer, så bör han förbereda sig för det också.

Pennsylvania
Tidigt på fredagsmorgonen återstod ca 124000 röster att räkna i PA.
Då ledde Trump med 50,14% mot 49,86% för Biden.
Nu har ytterligare ca 66000 röster räknats.
Ställningen är nu att Biden leder med 50,12% mot 49,88% för Trump.

Av de röster som räknats under fredagen har över 75% gått till Biden.

Om 37% eller mer av dom återstående 58000 rösterna går till Biden så vinner Biden dom 20 elektorerna i PA. Troligen tar han betydligt mer än 37% av dom ännu inte räknade rösterna.

Nancy kanske var lite tidigt ute, men nu ser det definitivt ut om om hon hade rätt. USAs nästa president heter Joe Biden.

2020-11-07, 00:45
Medlem
frank-costellos avatar
Nytt tweet från Trump där han säger att han ledde stort i valet, innan ledningen mirakulöst försvann. Han undrar även om han kommer börja leda igen efter det att ärendet hamnat i domstol.

I had such a big lead in all of these states late into election night, only to see the leads miraculously disappear as the days went by. Perhaps these leads will return as our legal proceedings move forward!
https://mobile.twitter.com/realDonaldTrump/status/1324855496722026498
2020-11-07, 00:46
Medlem
Why cant Trump go to the White House anymore? Because its FOR BIDEN!!! 😂😂😂

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in