2020-11-06, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Visa gärna bevis på att de som förordat högt flyktingmottagande och öppna gränser enbart diskuterat om detta i slutna kretsar, och sedan valt att skingra sig när de stött på motargument.
Vänstern har inte svängt i frågan, MP och V förordar fortfarande idag ett högt flyktingmottagande.
Enbart S har svängt, eftersom de innehar en stark regeringsposition.
Orsaken till svängningen är alltså ren strategipolitik och inte på grund av konflikträdsla, vilket är epitetet för en snöflinga.
Fast du sa aldrig att det måste ske i slutna rum, utan att de flydde till en annan tråd, så några såna belägg behöver jag inte då detta inte ingick i premisserna för ditt resonemang.

Då tar vi en titt på vad du själv har skrivit:
Citat:
De flesta på Flashback som är engagerade i de politiska trådarna tillhör högern, varför det inte är många som försvarar HBQT eller feminism.
Och:
Citat:
Frånvaron av vänsteridéer på Flashback gör inte vänsterfolk till snöflingor, det betyder bara att de helt enkelt har viktigare saker för sig i livet, alternativt att de för sina ideoligiska åsikter genom andra forum.

Att vänstermänniskor inte är på Flashback beror alltså, enligt dig själv, på högerdominansen på Flashback. Det betyder alltså att det finns två alternativ till varför vänstern håller sig borta från Flashback:
1. De vill inte vara i samma forum som människor som är höger av ren princip, och då är det sandlådenivå.
2. De vill inte debattera eftersom att de stöter på motstånd från högern.

I bägge fallen så är vänstern, enligt din egen definition, snöflingor. Så återigen, hur du än vrider och vänder på det så kommer vänstern att framstå som snöflingor.
2020-11-06, 23:36
Medlem
Dentistlakares avatar
Vafan på TV4 säger dom att Biden är på väg till Vita huset. Vad ska han dit och göra redan? Prata med Trump om vad?
Medlem
doggydees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tojo
Att dela sin story på Trumps egen Project Veritas är verkligen inget tecken på att man har en inre moralisk kompass. Vill man dela sin story och är neutral, så delar man sin historia med någon som gemene man har tillit till.

Project Veritas är inte Trumps kanal. De är självständiga.

Vilken "neutral" kanal tycker du att personen ska gå igenom då? Kan du ge ett exempel som du tycker är mer passande än Project Veritas?
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dentistlakare
Vafan på TV4 säger dom att Biden är på väg till Vita huset. Vad ska han dit och göra redan? Prata med Trump om vad?

Fakenewssz
Bannlyst
Jag är en ihärdig Trumpsupporter men tänker komma med en objektiv analys för hur jag ser på Trump och Biden samt det påstådda röstfusket.

1. Trump hade sannolikt vunnit om det inte vore för pandemin och därmed det väldigt höga valdeltagandet som brukar gynna demokraterna.

2. Det lär finnas fuffens med poströsterna, men inte i sådan stor utsträckning att det skulle förändra valutgången i exempelvis Pennsylvania, Nevada, Michigan och Wisconsin. Möjligen Georgia beroende på om militärrösterna får ner marginalerna till några få hundra eller tusen röster till Bidens fördel. Samtidigt tycker jag att SCOTUS ska ta en titt på de uppgifter Trumplägret eventuellt kan komma med som bevis. Om bevisen är konkreta som visar på systematiskt fusk så bör det utredas. Om det bara är lite vaga videoklipp från Project Veritas så tycker jag inte man ens ska ta dom uppgifterna på allvar.

3. Trump har tyvärr hanterat pandemin på ett uselt sätt. Han får skylla sig själv att folk tappat förtroende för honom. Hade han varit mer ödmjuk och tagit viruset på större allvar så hade hans chanser varit större att vinna.

Utrikespolitiken: Trump har blandat och gett. Visserligen är det bra att han inte startat krig och sånt samt att han drog sig undan från Parisavtalet och Iranavtalet, men jag gillar inte hur Trump alldeles för mycket skitit i Pax Americana-rollen. Han drog sig undan norra syrien vilket gav Turkiet fritt spelrum att slakta kurder. Han har inte heller gjort mycket för att göra något åt Jemenkonflikten och konflikten i nagorno karabakh. Han har inte vidtagit större sanktioner mot Turkiet, Vitryssland etc.

Så det enda bra är att han dragit sig ur bluffavtal och skitorganisationer som Parisavtalet, Iranavtalet, WHO samt synat NATO och att han i stort sett förintat IS.

Inrikespolitiskt har Trump gjort mycket bra med ekonomin och arbetslösheten. Inget snack om den saken. Dock har han ökat statsskulden ordentligt och budgetunderskottet.

Med Biden blir inrikespolitiken helt förlamad. Han kommer inte kunna göra ett skit med senaten mot sig. Oavsett så är hans politik kaos mot olje och kolbranschen.

Utrikespolitiskt kan Biden göra bättre saker än Trump.
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Utahs distriktsåklagare instämmer att det skett något fuffens i valet och kommer nu att utreda det å Trump-teamets vägnar:

https://www.breitbart.com/2020-election/2020/11/06/utah-ag-says-election-process-compromised-will-help-trump-campaign-legal-fight
2020-11-06, 23:38
Avslutad
Om Trump förlorar valet kommer han ju fortfarande att vara president till den 20 januari, så han har ju en del tid på sig om han skulle vilja ställa till det på något sätt för sin efterträdare.

Nu tror jag väl inte att Trump skulle göra det men man vet ju aldrig. Om han inte kan acceptera ett eventuellt nederlag kanske han försöker sätta käppar i hjulet för Biden som ska ta över.
2020-11-06, 23:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IT-snubben
Om Trump förlorar valet kommer han ju fortfarande att vara president till den 20 januari, så han har ju en del tid på sig om han skulle vilja ställa till det på något sätt för sin efterträdare.

Nu tror jag väl inte att Trump skulle göra det men man vet ju aldrig. Om han inte kan acceptera ett eventuellt nederlag kanske han försöker sätta käppar i hjulet för Biden som ska ta över.

Tror mer på att han fixar några deals så han kan lämna med flaggan i topp
2020-11-06, 23:41
Medlem
Nixters avatar
MASSIVE VOTER FRAUD EXOSED IN PENNSYLVANIA

...nu 15min... nedräkningen har börjat.
https://www.youtube.com/c/veritasvisuals/videos
2020-11-06, 23:41
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maahes
Bettingbolagen borde kunna erbjuda odds på hur länge Biden får sitta innan Kamelen tar över
Blir förvånad om det tar mer än 1 år innan den kvoterade bruna kamelen tar över. Inte pga hälsomässiga skäl från Biden`s sida, men pga press från DNC och Nancy Pelosi.

Riktigt fult och odemokratiskt spel från demokraterna.
2020-11-06, 23:42
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IT-snubben

Problemet är att han är en sk lame duck efter en förlust och inte ska ta ngr beslut alls samt underlätta en övergång vilket vi vet INTE kommer ske, Sedan 20/1-21 på eftermiddagen tar hans tid i Vita Huset slut och finns han kvar inom arean kring eller i Vita Huset eskorteras han ut från det av Secret Service som vilken annan inkräktare på området!
2020-11-06, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trumpvann
Jag är en ihärdig Trumpsupporter men tänker komma med en objektiv analys för hur jag ser på Trump och Biden samt det påstådda röstfusket.

1. Trump hade sannolikt vunnit om det inte vore för pandemin och därmed det väldigt höga valdeltagandet som brukar gynna demokraterna.

2. Det lär finnas fuffens med poströsterna, men inte i sådan stor utsträckning att det skulle förändra valutgången i exempelvis Pennsylvania, Nevada, Michigan och Wisconsin. Möjligen Georgia beroende på om militärrösterna får ner marginalerna till några få hundra eller tusen röster till Bidens fördel. Samtidigt tycker jag att SCOTUS ska ta en titt på de uppgifter Trumplägret eventuellt kan komma med som bevis. Om bevisen är konkreta som visar på systematiskt fusk så bör det utredas. Om det bara är lite vaga videoklipp från Project Veritas så tycker jag inte man ens ska ta dom uppgifterna på allvar.

3. Trump har tyvärr hanterat pandemin på ett uselt sätt. Han får skylla sig själv att folk tappat förtroende för honom. Hade han varit mer ödmjuk och tagit viruset på större allvar så hade hans chanser varit större att vinna.

Utrikespolitiken: Trump har blandat och gett. Visserligen är det bra att han inte startat krig och sånt samt att han drog sig undan från Parisavtalet och Iranavtalet, men jag gillar inte hur Trump alldeles för mycket skitit i Pax Americana-rollen. Han drog sig undan norra syrien vilket gav Turkiet fritt spelrum att slakta kurder. Han har inte heller gjort mycket för att göra något åt Jemenkonflikten och konflikten i nagorno karabakh. Han har inte vidtagit större sanktioner mot Turkiet, Vitryssland etc.

Så det enda bra är att han dragit sig ur bluffavtal och skitorganisationer som Parisavtalet, Iranavtalet, WHO samt synat NATO och att han i stort sett förintat IS.

Inrikespolitiskt har Trump gjort mycket bra med ekonomin och arbetslösheten. Inget snack om den saken. Dock har han ökat statsskulden ordentligt och budgetunderskottet.

Med Biden blir inrikespolitiken helt förlamad. Han kommer inte kunna göra ett skit med senaten mot sig. Oavsett så är hans politik kaos mot olje och kolbranschen.

Utrikespolitiskt kan Biden göra bättre saker än Trump.

Kan vi inte reda ut det en gång för alla. På vilket uselt sätt har Trump hanterat pandemin? Hur skulle han ha gjort?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in