2020-11-06, 23:07
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Vilken omogen kommentar. Som pressekreterare är du per definition ett språkrör för presidenten. Det hon gjorde bra var att hon var vältaligare än Spicer samt i mitt tycke även Huckabee-Sanders. Plus att hon är ung och het. Helt klar rätt smart. Så hon kan ha en framtid om hon vill, och då nog mer än bara som pundit på Fox som Dana Perino.

Lite flickaktig röst, dock.

Whatever. Poängen är att du skrivit ett stort antal inlägg om Trumps påstådda narcissism nu, medan du tydligen är bekväm med att Biden är en krigsförbrytare. Som sagt, Trump har en rätt frånstötande karaktär ibland, men jag dömer folk främst efter deras handlingar. Och Trump startade inga krig, medan Biden hetsade fram en slakt på runt en miljon människor. Då tar jag hellre lite skryt om hur lätt Trump haft att fixa tjejer.

Dina och andras okunskap om narcissismen kan jag inte göra mycket åt. Hans skryt om tjejer har jag inte ens tagit upp. Du vill uppenbarligen förminska frågan. Eller snarare blunda för den.

Det är naivt att peka på Obamas år och förtränga vad som skedde åren före. Vad han fick ta över. Gå tillbaka till Bush och hans krig i Irak. Vad har hänt i Jemen under Trumps mandatperiod?
Avstängd
Det måste vara många utländska troll här. Tillhör man den hederliga nordiska rasen vill man att valet ska gå rätt till.

Demokraterna har fuskat och Bidén borde därför diskvalificeras. Han ska även dömas till ett mångårigt fängelsestraff för att ha tagit emot mutor från främmande makt.
Medlem
groovesnuss avatar
Why can’t Trump go to the White House no more?

Because it’s FOR BIDEN
2020-11-06, 23:09
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
En av de frågor man då måste reda ut är när en röst "inkommit". Det är troligt att det då anses vara inlämnat=inkommit.

Enligt det senaste SCOTUS-beslutet beordrades alla poströster i Pennsylvania som inkom efter klockan 8 på valkvällen att segregeras från poströster som inkom i tid. Enligt en valrepresentant under gårdagen så skall denna order vara efterföljd vilket innebär att ett framtida beslut från USA:s högsta domstol skulle kunna subtrahera korrekt antal röster från totalen, om man litar på Pennsylvanias förmåga att segregera röster med integritet.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Reaganomics funkar inte lika väl i Europa som det den gjorde i USA, eftersom vi använder oss av en helt annan modell och så är det helt olika ekonomiska förutsättningar på de två kontinenten.

Men ingen kan allvarligt talat påstå att det Reagan var en dålig eller en mislyckad president, siffrorna pekar tydligt på att RR är bland den viktagste, bästa och mest populära president som USA någonsin har haft.

Reagans modell hade funkat lika dåligt i Europa som den bevisligen gjort i USA de senaste 30 - åren.

Hade Reagan varit president idag hade han varit lika hatad som Trump av folk som faktiskt läser och går igenom hans policy. Men han är så mycket charmigare än Trump är mycket mer "classy" så han hade kommit undan med det.

Till och med jag blir charmad av Reagan och hans humor och jag är står så långt ifrån hans politik man kan komma. Men sen när jag läser hans policy vill jag spy.

Reagans politik var fruktansvärt dålig och har i längden bara gynnat 1% av befolkningen.
Som jag tidigare nämnt:
Det finns andra sätt att göra det på. FDR tog hela landet ut ur den ekonomiska depressionen på 1920 - talet och hans politik präglar fortfarande de få sakerna som gynnar hederliga arbetande människor idag.

"Social Security" och USA:s utbyggnad av infrastrukturen genom FDR:s "New Deal" är onekligen bland de mest framgångsrika lagstiftningarna som existerat i landets historia. Fanns massor med folk som satte sig emot The New Deal redan då och sa att USA kommer gå under som land om detta går igenom. Istället tog man sig ur depressionen.

Jag gillar inte att använda popularitet som argument men: FDR var så populär att han blev president 4 terms (!) och dog vid makten i Vita Huset. Det är inte ens någon avancerad politik, det är bara en version av socialdemokrati som gynnar den absolut största majoriteten.

Dessa två män är varandras motpoler på många sätt och jag kan med stolthet säga att jag är glad att vi i Sverige lever mycket mer enligt FDR:s principer och inte Reagan. Men hade jag varit miljardär hade jag säkert älskat Reagan. Jag får ju massa pengar över efter skatterabatter som jag sedan kan slänga in på börsen och sen peka nedåt och klaga på arbetarklassen
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Project Veritas är ett gäng aktivistiska knäppskallar och Trumphjon. Deras ord väger lika med noll.

Vad gör det, om dom berättar sanningen?
2020-11-06, 23:10
Medlem
Så roligt, i delstater Trump leder så vrålar hans fanatiker att rösterna ska sluta räknas och i stater han ligger under så vrålar de att rösterna ska räknas.
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
Du verkar helt desperat, sitta och svara på egna inlägg. Trump kommer att få rätt i HD. Alla illegala poströster skall bort från den slutliga räkningen.

Nej, det kommer han inte att få. Högsta Domstolen är ingen lekstuga, det kommer han att få erfara om han försöker att dra det dit. De som sitter där är folk som är seriösa, oavsett partitillhörighet, och de kommer inte att ta i det om det inte finns absolut uppenbara skäl till ett omfattande valfusk i alla dessa swing states.
Trump tror nog att eftersom han har tillsatt tre stycken konservativa under sin tid, att han ska få behållning för det, men han lever i så fall i en fantasibubbla.
Senast redigerad av Agent.Provocateur 2020-11-06 kl. 23:15.
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Om en timme på Project Veritas.

MASSIVE VOTER FRAUD UPDATE (PENNSYLVANIA)
https://youtu.be/XbN2D9gO4-o

Om en timme går Project Veritas ut med en postanställds vittnesmål med namn, och ansikte han kommer berätta hur USPS har systematiskt och i massiva volymer förändrat röstresultaten i staten Pennsylvania.

Detta är den första av en mängd uppdateringar kring röstfusket i ett stort antal stater. Detta har utförts i stora städer i Swingstates där dessa städer varit styrda av Demokrater. Atlanta, Philadelphia, Detroit mfl.

Det är nog så att i takt med att dessa enorma volymer falska röster kommer till ytan kommer den amerikanska allmänheten och många av de folkvalda kräva att detta hanteras på ett opartiskt och inför domstolar korrekt sätt.

#theygotcaught
Där ser man. Bra att sånt här uppdagas. Känns ut som att detta kan röra om rejält i grytan och att valutgången kanske blir en helt annan än den många tror. Biden kanske inte ska känna sig så säker längre...
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Jag förstår inte vad poängen du har är. Det beror väl på att jag missförstod ditt inlägg från början, men menar du att det är något anmärkningsvärt med Hillarys resultat? Hon fick ju de flesta av sina röster från de folkrikaste staterna, precis som Trump, hon fick betydligt fler i Kalifornien och han fick fler i Texas, men annars är det väl precis som vanligt?
Vad jag försöker förklara, är att de flesta utav de rösterna som Hillary vann popular vote med i 2016 kom från USAs två mest folkrika stater - som båda två är helblåa delstater. Vad jag vet så har jag inte hävdat att det är anmärkningsvärt att majoriteten av de som rösterna som Hillary fick mer än Trump kom från California o New York. Jag tycker att själv borde ta och gå över delstat för delstat, landsdel för landsdel från presidentvalet 2016 och sedan ta och räkna ut det hela. För du vill snabbt se att de flesta av rösterna som Hillary vann popular vote med i 2016 kom från NY och Cali, att Trump fick fler valröster i fler delstater och att han var en mer populär kandidat i flera landsdelar av USA än vad Hillary var.

Fram tills 1988 så räknades New York som en swingstate, medans Kalifornien ansågs som en nästintill säker delstat för republikanerna - eftersom att presidentkandidaten från GOP vann Kalifornien i varje presidentval mellan 1930-1988, förutom 2x (1960 och 1968).
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Vilken omogen kommentar. Som pressekreterare är du per definition ett språkrör för presidenten. Det hon gjorde bra var att hon var vältaligare än Spicer samt i mitt tycke även Huckabee-Sanders. Plus att hon är ung och het. Helt klar rätt smart. Så hon kan ha en framtid om hon vill, och då nog mer än bara som pundit på Fox som Dana Perino.

Lite flickaktig röst, dock.

Jojo, smaken är som baken. Men hon lär väl hamna på Fox News, klippt och skuren.
2020-11-06, 23:11
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maahes
Trump Campaign Scores Another Win In Pennsylvania Court; Some Ballots Lacking Voter ID Info Must Be Set Aside

The decision from Mary Hannah Leavitt, the presiding judge on the Commonwealth Court of Pennsylvania, came through on Thursday afternoon. She ordered that all ballots received between Nov. 9-12 that lack voter information on them should be separated out and not counted pending further instruction of the court.
Inget ovanligt dem har redan gått ut med att dem som sänt in dessa röster måste komma in och visa upp id sedan så räknas dem,För samma sak sker runt om i US så liten motgång var det för Trump sekten!
Senast redigerad av DjPutte 2020-11-06 kl. 23:14.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in