2020-11-06, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
De MAGA-anhängare som tidigare skrivit i tråden men som valt att lämna den är snöflingor, vilket jag sagt hela tiden.
När presidentvalet lutar åt Biden så skingras MAGA-pöbeln eftersom de inte längre klarar av att föra sina argument.
Det är inget "dammed if you do, dammed if you dont" utan det är ett fritt val att lämna debatten med svansen mellan benen.

Som sagt, skilj på folk som aldrig deltagit i debatten och de som deltagit men valt att lämna när de plötsligen får slut på sina argument (ie. Trump förlorar valet och deras garantier om vinst inte uppfylls)

Du kom med ett felaktigt påstående som gick ut på att jag skulle ha hävdat att alla som inte deltagit i debatten är snöflinga.
Detta var en hypotetisk förklaring vilket får ditt falska påståendeom mig att framstå som rent ologiskt:
Då kan jag tala om för dig att majoriteten av de jag någonsin diskuterat med är snöflingor, varav majoriteten är vänster. Varför? För att de flesta slutar diskutera när de har slut på argument nån gång. Det har även jag gjort en hel del i mitt liv faktiskt. Faktum är att de flesta människor som någonsin varit i en debatt har ju förr eller senare fått slut på argument och därför försvinner från debatten. Så enligt ditt resonemang borde alltså alla som har slut på argument fortsätta att diskutera även fast argumenten tagit slut för länge länge sen för annars är man en snöflinga. Låter det rimligt enligt dig?
2020-11-06, 22:53
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
I vanliga fall så får alla kandidater de flesta av rösterna från de största och mest folkrika delstaterna.

Ja, så som Kalifornien,, Texas, Florida och New York?
2020-11-06, 22:53
Medlem
ModerRotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Du är kanske inte medveten om att den här typen av ID-teknik (för säkerhet är något annat) skulle stå helt i motsats till principen om valhemlighet.Därför tror jag inte att den här typen av unika markeringar på röstsedeln är implenterade.

Däremot är det viktigt att man (generellt) har koll på vilka som är röstberättigade, och i USA registrerar man sig. Det är valfritt om man vill affiliera sig.

I Sverige har vi röstkort (röstlängd) och en j-a ordning på alla som röstar, men vad man röstat på och att man röstat är helt isolerat.

Jag är medveten om detta. Men blockkedjetekniken går att använda utan att egentligen se vem som röstat på vad, bara hålla koll på att det går en röst på varje röstberättigad. Precis som röstkort och röstlängd och helt isolerat. Ska man däremot gå in och kontrollera att en individ röstat rätt, så måste en myndighet göra detta och då är valhemligheten röjd för enbart de väsen som behöver informationen, exempelvis högsta domstolen eller liknande. Alltså inte offentlig information, men läsbar om det tillåts av individen som röstat.
Men som sagt, jag vet inte vilken teknik som används i USA, om någon.
2020-11-06, 22:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Tja vi får väl se om 2 år om den störste förloraren tillsammans med Bush! Kommer försöka komma tillbaka efter suttit i fängelse.. (annan tråd)

Ser att du repeterar detta påstående hela tiden under kvällen. Samt även tidigare kvällar.

Tror du att Biden och demokraterna aktivt kommer försöka få Trump återigen till riksrätt när dom har en pandemi och arbetslöshet/budgetunderskott som har potential att bli en Megadeath. Totalt systemhotande. Tror du på fullt allvar att deras prio är då att sätta en president som 48.9 procent röstar på i fängelse.

Är du sann?
2020-11-06, 22:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Vad exakt är hon bra på? Att vara en lydig knähund?

Vilken omogen kommentar. Som pressekreterare är du per definition ett språkrör för presidenten. Det hon gjorde bra var att hon var vältaligare än Spicer samt i mitt tycke även Huckabee-Sanders. Plus att hon är ung och het. Helt klar rätt smart. Så hon kan ha en framtid om hon vill, och då nog mer än bara som pundit på Fox som Dana Perino.

Lite flickaktig röst, dock.

Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Vad har hänt med dig?

Jag "nöter på" bäst jag vill. lev med det. Och lär dig lite om narcissism.

Frankrike?! Jag har varit väldigt lite på FB det sista året och får då skit för att jag varit tyst om halshuggningarna i Frankrike… Vad har hänt med dig? Halshuggningarna är vidriga. jag har följt fransk media kring detta. Skärp dig.

Whatever. Poängen är att du skrivit ett stort antal inlägg om Trumps påstådda narcissism nu, medan du tydligen är bekväm med att Biden är en krigsförbrytare. Som sagt, Trump har en rätt frånstötande karaktär ibland, men jag dömer folk främst efter deras handlingar. Och Trump startade inga krig, medan Biden hetsade fram en slakt på runt en miljon människor. Då tar jag hellre lite skryt om hur lätt Trump haft att fixa tjejer.
2020-11-06, 22:55
Medlem
lasternassummas avatar
Enligt CNN återstod ca 124000 röster att räkna i Pennsylvania när räkningen startade i morse.

https://edition.cnn.com/2020/11/05/politics/vote-count-key-states/index.html

Av dessa har nu ungefär 62000 röster räknats. Ställningen just nu är (enligt CBS):
– Biden: 50,11%
– Trump: 49,89%

Biden har 14518 fler röster än Trump.

Om Biden får 39% eller mer av dom återstående ca 62000 rösterna så vinner han.
Om Trump får 62% eller mer av dom återstående ca 62000 rösterna så vinner han.

Troligen får Biden mer än 50% av dom 62000 röster som återstår. Under dagen har han hittills fått ca 76% av dom ca 62000 röster som räknats hittills.

Det kan ha kommit in några fler legitima röster som också ska räknas.

Senast redigerad av lasternassumma 2020-11-06 kl. 22:58.
2020-11-06, 22:56
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D.o.c-Art
Definiera gärna extremt tidigt. 55 länder var före USA.

Sant, men min poäng är att ett korrekt beslut för 8 månader sedan inte på något sätt väger upp för det haveri som Trump och hans administration presterat med hänsyn till krishantering under tiden efter det.
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
Vem har sagt att han skall lämna Vita Huset 20 januari??
Följer du inte nyheterna? Biden har paxat åt sig en klar och växande ledning i alla de fyra delstater som är av kritisk betydelse så här på upploppet. Under de senaste 30 timmarna eller så har han säkrat ledningen i både AZ, NV, PA och GA. För att nå det magiska talet 270 räcker det för Biden med enbart PA eller två av de andra, men ganska säkert tar han hem alla fyra (och får därmed till en snygg spegelbild av Trumps seger för fyra år sedan).

De röster man hållit på och räknat sedan igår kommer från kraftigt blå stadsområden, t ex Atlanta och Las Vegas, counties där alla redan på förhand visste att demokraterna har starkt stöd. Ett stöd som i år är extra starkt just i poströsterna. Trump har mycket små chanser att gå om Biden och absolut inte i tre eller fyra av de här staterna samtidigt.

Det finns inte på kartan att domstolarna skulle riva upp klara, säkrade och verifierbara valresultat från fyra delstater bara för att Trump gruffar och hytter med näven. I både Pennsylvania och Arizona handlar det om ledning för Biden med femsiffriga tal, marginaler som dessutom ganska säkert kommer att växa en bit till - det är inte som i Florida för tjugo år sedan där skillnaden angavs till några hundra. T o m hans egna allierade, t ex Chris Christie och Rick Santorum, uttrycker nu tydligt att Trump borde hålla käft om han inte har några tydliga belägg för sitt gaggande om valfusk och inösta lådor med fejkröster, och igår uttryckte t om valobservatörer från OSCE inlindad kritik mot Trumps desinformation. OSSE brukar annars komma med den sortens synpunkter mot Vitryssland och liknande bananrepubliker.

Trump är rökt. Biden har i praktiken vunnit och kommer att erkännas som vinnare. Trump harvar visserligen på om domstolsprocesser men en del av hans försök har redan slängts ut (t ex i Michigan) medan andra inte ens om de godkändes skulle kunna flytta på marginalerna i hans fördel. Det är, som någon uttryckte det på CNN, som att sitta och kasta en tallrik spaghetti bolognese på väggen och förvänta sig att det ska ge effekt.
Senast redigerad av HepCat-X 2020-11-06 kl. 23:03.
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Ja, så som Kalifornien,, Texas, Florida och New York?
Och Illinois, Ohio, Pennsylvania och så vidare, förr i tiden så var även Kalifornien och New York swingstates.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Vi har ett problem just nu, för innan en nyvald president gör sitt vinnartal, så är det kotym att den avgående presidenten ringer den nya och gratulerar till segern.

Ja verkligen, att Donald inte skulle ringa Biden när det är dags skulle verkligen inte fall i god jord hos övervägande delen av Amerikaner. Sedan skall han också gå ut och hålla tal att han har blivit besegrad. Titta på Johan MacCain förlust tal från 2008, 100% statsman, det är något som vi inte kommer få från Donald. 10
Senast redigerad av tactile 2020-11-06 kl. 22:58. Anledning: Lagt till text
2020-11-06, 22:57
Medlem
Tror ni vi kommer ha en "Final result" innan 2:a advent?
Jag tänker på hur lång tid hela den juridiska cirkusen kommer ta och alla omräkningar av röster som kommer krävas.
2020-11-06, 22:57
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mostcomebackfomo
Hur Biden ens skulle kunna kicka ut Turkiet ur NATO får du gärna förklara.

Jag tror det finns en risk att just Turkiet kommer gynnas av Biden, precis som Iran.

Vet ej. Nato har i vart fall ett land som på egen hand krigar i Syrien, Azerbadjan-Armenien, är i Libyen, hotar Grekland och Cypern, bråkar med Frankrike. Francois Hollande har närmat sig frågan.

Gynnas av Biden? Vad kan vara mer än att ha fria händer att härja fritt, också mot Nato-allierade, som under Trump?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in