2020-11-06, 22:45
Moderator
skunkensunes avatar
Demokraterna har också f.n. majoritet i kongressen och än så länge även senaten med 48 mot 47. De behöver tre platser till om Biden blir president för att få 51.

Intressant om de kan ta både kongress och senat. Då kan de röja rejält.
2020-11-06, 22:46
Medlem
Dentistlakares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaHarLiggerDetTill
Han kommer ju inte direkt gratulera Biden till vinsten, snarare får han lämna Vita huset i tvångströja. På tal om Biden, vem fan är det och vad står han för mer än anti Trump?

Tror han själv sagt att man får gå in på hans hemsida för att se vad han står för.
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Vi får hoppas att han lämnar frivilligt då.
Äh, fan. Det visste jag verkligen inte...
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Jämför nu med Kayleigh McEnany -- hon har definitivt en framtid post-Trump. Synd att han inte hittade henne tidigare.

Vad exakt är hon bra på? Att vara en lydig knähund?
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thelastkingofscotland
Då bygger ditt resonemang på det klassiska "dammed if you do, dammed if you dont" eftersom att du tidigare också kallade de som skrivit i tråden för "snöflingor":

De MAGA-anhängare som tidigare skrivit i tråden men som valt att lämna den är snöflingor, vilket jag sagt hela tiden.
När presidentvalet lutar åt Biden så skingras MAGA-pöbeln eftersom de inte längre klarar av att föra sina argument.
Det är inget "dammed if you do, dammed if you dont" utan det är ett fritt val att lämna debatten med svansen mellan benen.

Citat:
Sen säger du emot dig själv igen när du säger att frånvaron av vänsteridéer på forumet beror på att de för sina åsikter på andra forum. Nyss hävdade ju du att det var exakt det som gjorde högern till snöflingor då de lämnat den här tråden och diskuterar i andra trådar om ämnet. Så med ditt eget resonemang är alltså vänstern också snöflingor.

Som sagt, skilj på folk som aldrig deltagit i debatten och de som deltagit men valt att lämna när de plötsligen får slut på sina argument (ie. Trump förlorar valet och deras garantier om vinst inte uppfylls)

Citat:
Till saken hör också att jag aldrig definierat vem som är en snöflinga utan det är du som gör det. Så lägg inte ord i min mun om 95-åriga Gunhild!

Du kom med ett felaktigt påstående som gick ut på att jag skulle ha hävdat att alla som inte deltagit i debatten är snöflinga.
95-åriga Gunnhild var ett hypotetiskt exempel vilket fick ditt falska påstående om mig att framstå som rent ologiskt:

Citat:
"Fast hela ditt resonemang bygger på att man är en snöflinga p.g.a. frånvaron från ett ämne, och det är rent skitsnack eftersom att det förekommer överallt. "
Senast redigerad av kato85 2020-11-06 kl. 22:49.
2020-11-06, 22:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
De MAGA-anhängare som tidigare skrivit i tråden men som valt att lämna den är snöflingor, vilket jag sagt från början.
När presidentvalet lutar åt Biden så skingras MAGA-pöbeln eftersom de inte längre klarar av att föra sina argument.
Det är inget "dammed if you do, dammed if you dont"

Som sagt, skilj på folk som aldrig deltagit i debatten och de som deltagit men valt att lämna när de plötsligen får slut på sina argument (ie. Trump förlorar valet och deras garantier om vinst inte uppfylls)

Du kom med ett felaktigt påstående som gick ut på att jag skulle ha hävdat att alla som inte deltagit i debatten är snöflinga.
Detta var en hypotetisk förklaring vilket får ditt falska påståendeom mig att framstå som rent ologiskt:

Du är hjärntvättad av Aftonbladet, SVT och DN.

Trump är den bäste presidenten sedan Reagan.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
I både Wisconsin, Michigan och Pennsylvania skröt man öppet om räkning av valsedlar som inkommit efter 12-slaget. I Michigan filmades leveranser av valsedlar klockan 4 på morgonen den 4:e november. Detta är olagligt enligt aktuella delstatslagar.

I Pennsylvania hade man tidigare i år röstat igenom en poströstningslag som konstaterade att giltiga poströster skulle inkomma senast klockan 8 på valdagen. Efter ett grundlagsvidrigt beslut från delstatens högsta domstol så justerades denna regel till att istället tillåta räkning av poströster som inkommit upp till tre dagar efter valdagen, och alla sådana röster skulle förmodas vara giltiga trots brist på poststämpel. Detta rättsfall kommer att nå USA:s högsta domstol inom kort där de kommer att konstatera att delstatsdomstolens beslut var olagligt och att alla poströster som inkommit efter klockan 8 på valkvällen är ogiltiga.

Klokaste inlägget ikväll! Folk tror detta är över. Det har precis börjat. Allting kommer att avgöras i HD. Det har Trump sagt från början när man såg hur man hanterade poströsterna.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Även om Biden vinner är Trumpeten president fram till 20 januari. Gissningsvis är dock kinaviruset fortfarande kvar i staterna då.

Sen lite startsträcka och en lockdown är för sent påkommit. Såvida biden överlever om/ när han blir smittad.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Böjd att hålla med dig dvs att det var ett korrekt beslut, men det är ingen sett till väljarunderlaget som kommer ihåg vad Trump gjorde i Februari vägt mot vad han gjort, eller inte gjort efter det.

Definiera gärna extremt tidigt. 55 länder var före USA.
2020-11-06, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
President och vice president är inte samma sak. George H.W. Bush hade också varit vicepresident när han ställde upp. Grover Cleveland hade t.om varit president tidigare när han ställde upp 1892.

Hoppas Trump ställer upp 2024 om han inte kommer i kapp nu, vilket vore det bästa.
Medlem
Citat:
Så du tycker alltså inte om den ekonomiska tillväxten som skett globalt sedan 1980-talet, som b.l.a. lett till färre krig, mindre fattigdom, lägre analfabetism, färre barn per kvinna, större tillgång till läkemedel och större tillgång till effektiviseringar?

Varför är du då glad att Biden vann? Han är ju själv nyliberal!

Biden är en idiot som inte står för något. Han är en 80-tals republikan om något så folk här inne borde inte vara rädda för honom.

Sakerna du nämner är bra men tror du verkligen själv på att Reagans modell såg till att detta hände? På riktigt nu? Det enda mans modell gör är att sänka skatten för den övre 1 procenten % och rättfärdigar det genom att det ska på något sätt stimulera ekonomin :

"Gör så att rika inte behöver betala skatt och skatta sedan skiten ur medelklassen och sen så ska ekonomin gå bra"

Dessa skattesänkningar skapar INTE jobb. Rika direktörer blir bara rikare och slänger in sina nya tillgångar i Hedge-funds och lever loppan i generationer.

Pengarna cirkulerar inte i systemet på ett hälsosamt sätt. Om du istället ser till att medelklassen får mer tillgångar kommer trebarnsfamiljen i radhusområdet kunna köpa den större bilen man behöver, bygga altanen eller resa på ledigheten. Pengarna stimulerar ekonomin på ett mycket bättre sätt och går in i lokala verksamheter som gynnar hela samhället.

80 - talet var för 30 år sedan. Amerikanska medelklassen existerar nästan inte längre. Amerikaner har kortare livslängd än oss och mår generellt sämre. Reaganomics är en bluff.

Undrar du inte varför USA har problem med sker som vi löste för 80 år sedan? Städer som Flint Michigan har inte har dricksvatten tack vare Reagans kärlek till avreglering. En blindtarmsoperation i USA kan skuldsätta dig för livet och det väller in invandrare till Europa tack vare USA:s krigsindustri.
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Fan vad nu nöter på om Trumps påstådda "narcissism". För det första är det där bara en hobbydiagnos. Och för det andra är det knappt någon här som hävdat att Trump är felfri.

Och för det tredje, och viktigast: vem bryr sig om Trumps braggadocio och kvinnohistorier, så länge människorna i USA får det bättre? Ekonomin i USA plöjde på som en Abramstank tills Coronan slog till, och Trump startade inga krig. Biden däremot är en erkänd krigsförbrytare.

Farbror Sven: jooo, men jag tar ju hellre en som har blodet av en miljon muslimer på sina händer än en kille som är narcissist!

Noterar för övrigt att du inte hade ett skit att säga om de nyliga halshuggningarna i Frankrike. Vämjeligt.

Vad har hänt med dig?

Jag "nöter på" bäst jag vill. lev med det. Och lär dig lite om narcissism.

Frankrike?! Jag har varit väldigt lite på FB det sista året och får då skit för att jag varit tyst om halshuggningarna i Frankrike… Vad har hänt med dig? Halshuggningarna är vidriga. jag har följt fransk media kring detta. Skärp dig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in