2020-11-06, 22:42
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
I enlighet med respektive delstats aktuella lagstiftning var det olagligt. I fallet Pennsylvania är situationen mer komplicerad, men USA:s högsta domstol har redan flaggat för att fälla nuvarande rösträkningsförfarande och ogiltigförklara alla röster som inkommit efter klockan 8 på valkvällen.

var har du läst det?
Om dom gör det i efterhand är det en mjuk statskupp, inget annat.
Om man ändrar förfarandet i framtiden är en annan sak.
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
NC står på paus, eftersom att de avväntar läget med att se om Biden behöver att fuska även i den delstaten.

Republikansk guvernör där vet du, smartass.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av josef_stalin
Vem är denna Kamala Harris exakt? Typisk progressiv vänsterhäxa? Nickedocka åt globalisterna? Eller kanske båda?

När den demente pedofilen Biden kastar in handduken, och det lär väl vara snart kommer ju denna kvinna ta över.

Hon är gift med en kritvit man. Hennes barn ser kritvita ut. Hon är känd för att sätta svarta män på livstid för små CB-innehav.

Hon är en typisk Annika Strandhäll.
2020-11-06, 22:43
Medlem
Klanledarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Varför då inte istället välja någon kompetent, som är en vinnare och kan vinna folkets röst? Och inte skyller på andra när det inte går bra...

Trump hade vunnit stort utan Covid just på grund av att han är bra.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dentistlakare
Han kommer behöva slitas ut.

Han kommer ju inte direkt gratulera Biden till vinsten, snarare får han lämna Vita huset i tvångströja. På tal om Biden, vem fan är det och vad står han för mer än anti Trump?
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Håller med om allt, förutom att det fetade bara är delvis sant. Jag menar: jag trodde som många andra att han omöjligen kunde vinna republikanernas nomination; och senare att han omöjligen kunde slå Clinton. Inte med de sanslösa uttalanden han då och då kom med. Men guess what? Han vann. Så nu inser jag mitt fel, och förstår att vad som kan tyckas vara otaktiskt inte nödvändigtvis är det. Kan nog vara ett vinnande koncept också i framtiden att provocera lite då och då.

Med de sagt tror jag Trump vunnit om han skött just rollen som president lite lugnare. Alldeles för mycket cirkulation på folk i början, tex. Den där Sean Spicer var ett stolskott, liksom Scaramucci (eller hur det stavas). Jämför nu med Kayleigh McEnany -- hon har definitivt en framtid post-Trump. Synd att han inte hittade henne tidigare. Plus att han snackade en hel del skit som han inte hade behövt. Men att tvåla till CNN då och då tror jag tex knappast var ett misstag.
Bravo! Jag blev själv minst sagt häpen när Trump kandiderade. Än mer när han blev republikanernas kandidat 2016. Det var nog den största skrällen av dem alla, som jag ser det. Och jag menade att han kan framstå som otaktisk för en utomstående, men jag att jag alltså inte betvivlar att han för det mesta vet vad han gör. Det är twittrandet som sätter griller i huvudet på folk — det är vad jag tror. Men, som du skriver behöver det inte alls vara en dum idé att göra utfall ibland för att skapa turbulens och momentum. Han är en spelare.

Den stora omsättningen på folk i administrationen tror jag kan ha sabbat lite. Absolut. Man kunde lätt tro att Trump var en gallsprängd galning som inte lyckas behålla folk man kan lita på. Och nu inför valet vet jag inte direkt om jag tycker att han hade så värst mycket nytt att komma med. Att fortsätta i fyra år på samma linje, OK, men människor vill väl ha hopp, fagra löften om guld och gröna skogar och jag vet inte vad. Ändå anser jag att det tog sig mot slutet. Första året var skakigt. Från 2018 och framåt har han blivit varm i kläderna. Synd om man inte får se mer av honom i WH efter januari.
2020-11-06, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TveksamOmMittLand
Hon är gift med en kritvit man. Hennes barn ser kritvita ut. Hon är känd för att sätta svarta män på livstid för små CB-innehav.

Hon är en typisk Annika Strandhäll.
Låter fan lovande. Minus Tjackstirret.
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbeteochbostad
Nix.

Vi får hoppas att han lämnar frivilligt då.
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModerRota
Inte helt sant om blockkedjetekniken är använd för att identifiera varje ballot.
Det gör att individen som fått en ballot även får en blockkedjeadress vilket är skrivet i dennes namn.
När ballots räknas tickas alla dessa adresser av och även om ballots försvunnit på vägen så kan de se vilka dessa är och kan fråga individen i efterhand vilket snubbe denne röstat på.
Sådan så kallad shadow ballots omöjliggör att man kan skapa fler ballots, lägga till ballots eller ta bort ballots utan att det märks i räkningen.

Jag vet inte vilken teknik som använts, men jag förmodar att det är väl omhändertaget redan långt i förväg. Så Trumps kampanj är väl medvetna om vad som försigår och kan i efterhand kontrollera de ballots som saknas eller visar sig vara direkt felaktiga.
Det är dock svårare att se om verifierade ballots har ändrats i efterhand. Men jag hoppas och gissar att även det är säkrat.

Det kan vara därför som valobservatörer inte fick gå in och kolla, eftersom hela säkerheten för valet bygger på att vanligt folk och Demokratpartiets mer skumma personer inte vet om detta.
Biden och hans kampanj måste dock ha vetat om detta och hoppas givetvis på att undersökningarna skall visa att inte så mycket fusk skett.

Om ingen säkerhetsteknik använts så kan jag bara skaka på huvudet och ha medlidande med folket.

Men givetvis ska vi hoppas att allt valfusk hittas och rättas och det tar givetvis tid. Detta kan innebära att Biden blir president under flera år framåt och det först efter alldeles för lång tid visar sig hur det egentligen stod till i Nov 2020.

Men alla högerinriktade människor här kan vara lugna. Biden är inte vänster.

Du är kanske inte medveten om att den här typen av ID-teknik (för säkerhet är något annat) skulle stå helt i motsats till principen om valhemlighet.Därför tror jag inte att den här typen av unika markeringar på röstsedeln är implenterade.

Däremot är det viktigt att man (generellt) har koll på vilka som är röstberättigade, och i USA registrerar man sig. Det är valfritt om man vill affiliera sig.

I Sverige har vi röstkort (röstlängd) och en j-a ordning på alla som röstar, men vad man röstat på och att man röstat är helt isolerat.
Medlem
En liten notering om Donalds vinstmarginaler i ett par stater valet 2016

Wisconsin 23000 röster
Michigan 11000 röster
Pennsylvania 44000 röster
Medlem
Citat:
@dwnews

OSCE election observers have slammed President Donald Trump over unfounded allegations of voter fraud through postal ballots.

Igen då har internationella valobservatörer fått motsäga det som Trump påstår om fusk. Han underminerar systemet och folkets röster.
https://twitter.com/dwnews/status/1324827560090349569
2020-11-06, 22:45
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Vad är det du säger människa? Om du räknar ihop alla delstater så fick Trump 62984828 röster mot Hillarys 65853514. Jag är osäker på vilken siffra som är störst det kanske du kan räkna ut?
Vad jag säger är det att de rösterna som Hillary vann popular vote med i 2016 kom huvudsakligen från Kalifornien och New York. I 2017/18 någonting.. så var det en artikel om just detta ämnet i ngn tidning eller liknande, där de klart o tydligt förklarade att majoriteten av rösterna som Hillary fick mer än Trump i 2016 kom från NY och California. Men om du vill, så kan du enkelt räkna ut det hela på Wikis sidor om valet 2016.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in