Citat:
Ursprungligen postat av
fryskyl
Håller med om allt, förutom att det fetade bara är delvis sant. Jag menar: jag trodde som många andra att han omöjligen kunde vinna republikanernas nomination; och senare att han omöjligen kunde slå Clinton. Inte med de sanslösa uttalanden han då och då kom med. Men guess what? Han vann. Så nu inser jag mitt fel, och förstår att vad som kan tyckas vara otaktiskt inte nödvändigtvis är det. Kan nog vara ett vinnande koncept också i framtiden att provocera lite då och då.
Med de sagt tror jag Trump vunnit om han skött just rollen som president lite lugnare. Alldeles för mycket cirkulation på folk i början, tex. Den där Sean Spicer var ett stolskott, liksom Scaramucci (eller hur det stavas). Jämför nu med Kayleigh McEnany -- hon har definitivt en framtid post-Trump. Synd att han inte hittade henne tidigare. Plus att han snackade en hel del skit som han inte hade behövt. Men att tvåla till CNN då och då tror jag tex knappast var ett misstag.
Bravo! Jag blev själv minst sagt häpen när Trump kandiderade. Än mer när han blev republikanernas kandidat 2016. Det var nog den största skrällen av dem alla, som jag ser det. Och jag menade att han kan framstå som otaktisk för en utomstående, men jag att jag alltså inte betvivlar att han för det mesta vet vad han gör. Det är twittrandet som sätter griller i huvudet på folk — det är vad jag tror. Men, som du skriver behöver det inte alls vara en dum idé att göra utfall ibland för att skapa turbulens och momentum. Han är en spelare.
Den stora omsättningen på folk i administrationen tror jag kan ha sabbat lite. Absolut. Man kunde lätt tro att Trump var en gallsprängd galning som inte lyckas behålla folk man kan lita på. Och nu inför valet vet jag inte direkt om jag tycker att han hade så värst mycket nytt att komma med. Att fortsätta i fyra år på samma linje, OK, men människor vill väl ha hopp, fagra löften om guld och gröna skogar och jag vet inte vad. Ändå anser jag att det tog sig mot slutet. Första året var skakigt. Från 2018 och framåt har han blivit varm i kläderna. Synd om man inte får se mer av honom i WH efter januari.