2020-11-06, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maahes
Och vad hade behövts göras för att få folkets förtroende? Det omöjliga antagligen. Ska vi beskylla Trump för att han inte gjorde det omöjliga?

Han lyckades inte ingjuta förtroende helt enkelt. Jag tror han tog för lätt på allvaret i situationen och även om han gjorde en hel del rent praktiskt så lyckades han inte få fram det utan lät sig överröstas av kritiker på motståndarsidan.

Trump spelade ett högt spel från start vilket gjorde att han var tvungen att låta sin stora käft styra showen istället för att backa och gömma sig som Stefan Löfven tex som redan hade bott i en bunker några år.
2020-11-06, 22:13
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Erkände sig besegrad?

Hillary har gnällt, gnällt, gnällt, gnällt och gnällt om valresultatet från 2016 i varje interju hon har gjort i 4 år nu, dessutom så erkände inte Hillary sig besegrad på valnatten.

Hillary och demokraterna har helt klart inte aksepterat valresultatet från 2016.

DEen allmänna uppfattningen är nog att Hillary verkligen inte var på sitt bästa, mest sportsliga humör hela första dygnet, men att hon tog sig samman därefter.

Jag tror inte Trump kommer att gnälla alltför länge, men det finns inte i hans DNA att HAN kan förlora, nobbas och get fired. Kanske är/var Hillary litet mer polerad, men ingen människa som är något att ha som president tycker det är OK att förlora.

Vad gäller "inte acceptera" beror det nog mer på att Trump agerat såpass gränslöst att alla blivit förbannade på honom.
2020-11-06, 22:14
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Delar inte den analysen. Jag tror de är rätt kluvna: till viss del förstår de att de inte kan följa honom på vissa av hans mer radikala galenskaper, men å andra sidan har han visat vad man kan åstakomma med lite populism och freestylande tweets.

Givetvis kommer media och demokraterna försöka shamea alla republikaner till att ta avstånd från Trump: tycker du också "Proud Boys" är fina killa, va? va? va? Trump var rasist, är du också rasist, va? va? va? Så där kommer det låta till leda. Men erfarnheten har redan visat att man som republikan tar avstånd från Trump på egen risk. Det är i regel ingen vinnande strategi.

Och igen: Trump förlorar detta val, men han tog Florida och Ohio klart, fick fler röster än förra gånger, och ökar andelen röster bland svarta och latinos. Du kan inte ha beröringsskräck med en bevisad vinnare.

Är själv väldigt skeptisk till anklagelserna om valfusk, men sättet som tex Kristi Noem - republikansk guvernör av SD och en jag tror vore perfa som kandidat 2024 - tweetar om detta träffar i mitt tycke precis rätt:
South Dakota requires voter ID (even for early voting.) Ballots must be received on or by Election Day. All paper ballots, which are easy to verify. Counting is bipartisan and open to the public.

We have an EXCELLENT system. Every Democrat-run state should imitate it.
Every Democrat-run state needs to clean up their election laws like Florida did. A fair process isn’t partisan.

@realDonaldTrump
has been fighting the establishment, the mainstream media, and now rigged election systems on behalf of the American people and our way of life.
https://twitter.com/govkristinoem?lang=en

Inget smörande för Trump, heller inga lösa anklagelser, men ett objektivt och övertygande fastställande av många av de oegentligheter som finns kring röstandet i vissa demokratiska stater.
Jag är ju inte sämre än att jag erkänner att du nog har rätt i det du skriver.

En del republikaner tar redan avstånd. Fegisar, oppurtunister, ängsliga. Andra gör det inte. Ska jag vara helt ärlig tycker jag inte att Trump varit särskilt hysterisk nu de senare dygnen, vilket man annars lätt fått intrycket av via medias rapportering. "STOP THE COUNT!" på Twittan var kanske lite förhastat, men det är överdrivet att — som vissa — påstå att han skrikit sig hes om valfusk. Jag skulle säga att han tvärtom sett till att hålla osedvanligt låg profil för att vara Donald J. Trump. Att andra sedan tycker att det är ovärdigt POTUS att befatta sig med anklagelser om valfusk, det är en annan femma. Själv förstår jag att DJT gör det som står i hans makt. Om inte annat för att påvisa eventuella brister i valsystemet, samt att få stopp på all spekulation.

Så. Fast forward. Vad händer om Trump får avslag på sina stämningar och ett annat resultat han vill se när valresultaten ska undersökas — ska han ifrågasätta det med? Vägra acceptera domstolens beslut? Knappast.
2020-11-06, 22:14
Medlem
BonerBatmans avatar
Fan va tidningarna börjar få ångest över att det snart är över. De vill det verkligen att framstå som att det fortfarande finns någon spänning i detta spektakel i syfte att den trafik de sett de senaste dagarna ska hålla i sig lite till. Skulle inte förvåna mig om de försöker pusha för att det varit valfusk även om de går mot deras egen agenda då detta hade hållit liv i det ytterligare ett tag till. Best case scenario är om det aldrig tar slut. Tror de själva börjar förstå hur ointressant politiken kommer vara efter Trump och att han i mångt och mycket har försörjt många av dem i 4 år. Aldrig någonsin har de fått så mycket uppmärksamhet, snart kommer allt falla i ett dunkel.
2020-11-06, 22:15
Medlem
Amazing-Graces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbeteochbostad
Jämför deras energi, kära nån.

Hur skulle du beskriva Trumps energi?
Medlem
ModerRotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kommunism-massmord
Valfusk har skett över hela USA, dock omöjligt bevisa i efterhand då Trump valsedlar är förstörda och borta. Valfusk kan endast stävjas genom observatörer som granskar räkningen live. Nu försent.
Inte helt sant om blockkedjetekniken är använd för att identifiera varje ballot.
Det gör att individen som fått en ballot även får en blockkedjeadress vilket är skrivet i dennes namn.
När ballots räknas tickas alla dessa adresser av och även om ballots försvunnit på vägen så kan de se vilka dessa är och kan fråga individen i efterhand vilket snubbe denne röstat på.
Sådan så kallad shadow ballots omöjliggör att man kan skapa fler ballots, lägga till ballots eller ta bort ballots utan att det märks i räkningen.

Jag vet inte vilken teknik som använts, men jag förmodar att det är väl omhändertaget redan långt i förväg. Så Trumps kampanj är väl medvetna om vad som försigår och kan i efterhand kontrollera de ballots som saknas eller visar sig vara direkt felaktiga.
Det är dock svårare att se om verifierade ballots har ändrats i efterhand. Men jag hoppas och gissar att även det är säkrat.

Det kan vara därför som valobservatörer inte fick gå in och kolla, eftersom hela säkerheten för valet bygger på att vanligt folk och Demokratpartiets mer skumma personer inte vet om detta.
Biden och hans kampanj måste dock ha vetat om detta och hoppas givetvis på att undersökningarna skall visa att inte så mycket fusk skett.

Om ingen säkerhetsteknik använts så kan jag bara skaka på huvudet och ha medlidande med folket.

Men givetvis ska vi hoppas att allt valfusk hittas och rättas och det tar givetvis tid. Detta kan innebära att Biden blir president under flera år framåt och det först efter alldeles för lång tid visar sig hur det egentligen stod till i Nov 2020.

Men alla högerinriktade människor här kan vara lugna. Biden är inte vänster.
Bannlyst
ELECTION UPDATE: Georgia, North Carolina, Arizona, Nevada, and Alaska have not been called by most news outlets. Arizona has been called for Biden by Fox News and The Associated Press, though thousands of outstanding ballots remain to be counted and Trump is gaining on Biden in the state.

https://www.youtube.com/watch?v=-cgU3FFBwiI

Ben Shapiro
Medlem
Dentistlakares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Ärligt nu tråden. När kommer detta att vara över?

Igår och i förrgår har båda sidorna bestämt hävdat att deras kandidat kommer utropas som segrare inom x antal timmar. Det har ännu inte hänt.

Skit i vad siffrorna säger. När kommer det slutgiltiga of officiella beskedet om vem som vunnit? Blir det några rättsprocesser? Kommer det dröja veckor?

Har läst eller hört att Biden ska hålla tal inatt. Förhoppningsvis blir det officiellt säkert att Biden är nya presidenten inatt. Annars borde det ha skett tills på söndag tror jag.
Medlem
CaptainInsane-os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Stämmer det att Donald är den förste presidenten att förlora folkets röst TVÅ gånger?

Hade bara hänt 3 eller 4 ggr innan Donny blev vald 2016, så säkert.
2020-11-06, 22:16
Medlem
Amazing-Graces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbeteochbostad
Han har satt sina egna medborgare först och tagit hem industrier. Just det är ju något han fått mest kritik för?
Att han satt Amerikat först.

Har han satt alla sina medborgare först, anser du?
2020-11-06, 22:17
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Stämmer det att Donald är den förste presidenten att förlora folkets röst TVÅ gånger?

Bra fiskat! Det kan mycklet väl stämma. George H. W. Bush vann ju folkets röst överlägset vid sitt första val.
2020-11-06, 22:17
Medlem
Jag trodde aldrig jag skulle skriva det här men... från och med idag hoppas jag Biden vinner.

Varför ?

Jo, Aftonbladet, DN och annan pissmedia kommer förlora miljontals kronor, kanske till och med mer en 100 miljoner under en 4-års period då 35% av deras klickjournalistik kommer från just uttalande/twitters från "Trump".

Har testat att gå in på DN lite random för att se om jag kan scrolla mer än 2 sidor innan "Trump" dyker upp. Svaret är, det går inte.

Sen undrar jag hur fan det kan finna röstfusk 2020 när nationen åkte för fan åkte till månen för 50 år sen ?
Vi snackar inte Somalia här, skulle det verkligen va möjligt att röstfuska i världens mäktigaste och mest framgångsrika nation?

Detta skrivs av en människa som alltid försvarat Trump när alla andra skulle hata han, men kanske vi alla får va nöjda med 4 års circus och återgå till något lite mer normalt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in