2020-11-06, 21:38
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av samtron12

Hans peace deals i mellanöstern då? Som till och med nästan gav han fredspriset

Den har jag missat. Vad gjorde han med Libanon, Syrien, Jemen, Iran? Berätta.
Senast redigerad av farbror Sven 2020-11-06 kl. 21:42.
2020-11-06, 21:39
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Du lever upp till ditt nick, tokstolle. En bunt republikaner tar (äntligen) avstånd från galningen. Tyvärr antagligen mest av taktiska skäl, eftersom de fattar att deras fortsatta karriär hänger på det, men det är ju välkommet ändå.

Första vettiga inlägget... Begriper inte hur folk tror att republikanernas röster är vigda åt Trump. Rösterna har i 99% gått till partiet och inte till Trump.
2020-11-06, 21:40
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Vilken minut som helst nu.....
Seriöst undrar inte du varför det tar sån tid att räkna?

För att varje röst ska räknas? När det är så jämnt som det är så är väl viktigare att det blir rätt än så snabbt som möjligt?
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Detta är fake news enligt V-mannen & co.

Märkligt då ansvarig nyss försökte förklara hur den uppståt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TveksamOmMittLand
Du har säkert rätt.

Men när får vi se din hjälte Biden? Han har snart gömt sig i tre dygn trots att han vann tidigt i onsdag.

Jag menar, vad är problemet???

Trumpen kommer å bråka i tre månader till.

Trump är Trump ditt libejala fuck.

Biden är sjuk, 78-år, han kommer INTE vara USAs presidnt länge. Han lider av demens/senilitet vilket gör det möjligt avsätta honom som president.
Medlem
Haha undra ifall Biden ens fattar att han blir president? Det här blir en härlig freakshow i fyra år. Jeltsin -94 kommer framstå som ett under av stringens och skärpa i jämförelse.
2020-11-06, 21:41
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
För att varje röst ska räknas? När det är så jämnt som det är så är väl viktigare att det blir rätt än så snabbt som möjligt?

Tycker du inte att det tar lite lång tid nu på slutet?
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mostcomebackfomo
Obama var spak inför Erdogan, vad tror du Biden kommer göra?

Vet ej. Mer än Trump förhoppningsvis. En önskedröm vore att sparka ut Turkiet ur Nato.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trumpvann
Trump knappar in i Arizona. 39.769 skiljer.

Och då har inte Maricopa county räknats alls på 140.000 röster.

Eh, jo. 90% eller 1,9 miljoner röster är räknade där och Biden leder med tre procentenheter. Finns inget som tyder på att Trump kan vända Arizona.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doggydee
OH NEJ! Det var bara en "glitch" i systemet som gjorde att 6000 Trump-röster råkade gå till Biden istället...

https://twitter.com/TrumpWarRoom/status/1324782215251824643
Det berömda halmstrået.
Medlem
Trumps kampanj grupp har inte redovisat något värdigt bevis på valfusk.
De har väldigt dålig ned pengar oxå för att anlita advokater och sätta igång en grundlös legal process.
Hörde att vicepresidenten håller på att samla donationer.
2020-11-06, 21:42
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Du är jävligt sexig, men tyvärr låter du dig influeras lite väl mycket av fake news och pajasarna i tråden. Trumps bark är worse än hans bite på denna grej, och så har det varit länge. De här domedagsvisionerna av att Trump kommer bli "avsatt" och vi får ett "inbördeskrig" är politisk propaganda. Orange man baaad!!

Look, det Trump gjorde mot Clinton var som när Söderling spöade Nadal i French Open 2009. Det spelar liksom ingen roll att Nadal sen tog revansch i finalen året efter: det alla kommer ihåg är ändå the upset of the fucking ages. Samma med Trump: republikanerna var på botten, och ingen trodde att nån jävla reality TV star skulle ha en snöbolls chans i helvetet mot etablissemangets kandidat, uppbackad av i princip alla medier i hela USA. Och ändå krossar han henne. Den bedriften är så jävla episk att ingen någonsin kommer glömma den. Allt efter är bara icing on the cake.

Och inte heller nu går han mot något svidande nederlag. Han plockade Florida och Ohio, och fick fler röster än förra gången, och fler än Killary. Dessutom fler röster av svarta och latinos. Det är en mycket hedersam förlust.

Killen har radikalt förnyat det politiska livet i USA (och annorstädes, för övrigt) och satt ett outplånligt uttryck på det amerikanska medvetandet. Hans insats i detta val visar att hans popularitet bara ökat, och att de vänsterblivna är fortsatt kränkta ( ). Framtiden torde kunna se ljus ut för republikanerna, medan demokraterna äts upp innifrån alltmer av BLM, cancel culture och identitetsvänstern.

Trump som typ är en vinnare. Han är säkerligen besviken nu, men killen kan se tillbaka på ett dagsverke som heter duga. Större chans för övrigt att han dumpar Melania för en annan fotomodell än vice versa.

Biden är för övrigt en krigsförbrytare: han spelade en central roll i att hetsa in USA i ett krig med IRak som kostade typ en miljon människor livet. That's some candidate they're supporting. Blir fan illamående när jag tänker på det.

(Reagan hade för övrigt typ 30 år av politisk aktivitet bakom sig när han blev president.)
Bra text. Vill hänga på ditt första stycke.

Tänkte på något liknande när jag hörde Rapport (hörde, satt inte framför TV:n) ikväll 19.30. De pratar hur länge som helst om valet i USA och trycker lite extra på att det är farlig stämning då trumpanhängare kan ställa till med bråk nu med tydlig insinuering om att de är otäcka.

Men när Paty blev halshuggen ägnade man det inte ens en minut (eller en halvminut en gång) dagen det hade hänt. Det gör att jag känner mig otroligt ur takt med tiden då jag anser att terrorbrott på oskyldiga, och andra med för den delen, är så vansinnigt mycket mer oroande. Vet att det är fler än jag som känner så. Detta är också en fara som jag ser det att fler och fler känner sig alienerade och inte är med på pk-tåget.

Är kanske inte på topp idag för världen känns så dyster och inte verkar det bli något bättre

För övrigt med anknytning till första stycket - av det jag hittills har sett av trumpanhängare så sköter de sig fint än så länge, ännu inte samma gnäll och värre som s k demokratiska Clinton-väljare ägnat sig åt sedan förra valet.

Nä, mer sans och balans vill man se överlag. Måla inte upp ena sidan som mycket värre än den andra. Det är polariserande om något.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in