Citat:
Ursprungligen postat av
fryskyl
Du är jävligt sexig, men tyvärr låter du dig influeras lite väl mycket av fake news och pajasarna i tråden. Trumps bark är worse än hans bite på denna grej, och så har det varit länge. De här domedagsvisionerna av att Trump kommer bli "avsatt" och vi får ett "inbördeskrig" är politisk propaganda.
Orange man baaad!!
Look, det Trump gjorde mot Clinton var som när Söderling spöade Nadal i French Open 2009. Det spelar liksom ingen roll att Nadal sen tog revansch i finalen året efter: det alla kommer ihåg är ändå the upset of the fucking ages. Samma med Trump: republikanerna var på botten, och ingen trodde att nån jävla reality TV star skulle ha en snöbolls chans i helvetet mot etablissemangets kandidat, uppbackad av i princip alla medier i hela USA. Och ändå
krossar han henne.

Den bedriften är så jävla episk att ingen någonsin kommer glömma den. Allt efter är bara icing on the cake.
Och inte heller nu går han mot något svidande nederlag. Han plockade Florida och Ohio, och fick fler röster än förra gången, och fler än Killary. Dessutom fler röster av svarta och latinos. Det är en mycket hedersam förlust.
Killen har radikalt förnyat det politiska livet i USA (och annorstädes, för övrigt) och satt ett outplånligt uttryck på det amerikanska medvetandet. Hans insats i detta val visar att hans popularitet bara ökat, och att de vänsterblivna är fortsatt kränkta (

). Framtiden torde kunna se ljus ut för republikanerna, medan demokraterna äts upp innifrån alltmer av BLM, cancel culture och identitetsvänstern.
Trump som typ är en vinnare. Han är säkerligen besviken nu, men killen kan se tillbaka på ett dagsverke som heter duga. Större chans för övrigt att
han dumpar Melania för en annan fotomodell än vice versa.
Biden är för övrigt en krigsförbrytare: han spelade en central roll i att hetsa in USA i ett krig med IRak som kostade typ en miljon människor livet. That's some candidate they're supporting. Blir fan illamående när jag tänker på det.
(Reagan hade för övrigt typ 30 år av politisk aktivitet bakom sig när han blev president.)
Bra text. Vill hänga på ditt första stycke.
Tänkte på något liknande när jag hörde Rapport (hörde, satt inte framför TV:n) ikväll 19.30. De pratar hur länge som helst om valet i USA och trycker lite extra på att det är farlig stämning då trumpanhängare kan ställa till med bråk nu med tydlig insinuering om att de är otäcka.
Men när Paty blev halshuggen ägnade man det inte ens en minut (eller en halvminut en gång) dagen det hade hänt. Det gör att jag känner mig otroligt ur takt med tiden då jag anser att terrorbrott på oskyldiga, och andra med för den delen, är så vansinnigt mycket mer oroande. Vet att det är fler än jag som känner så. Detta är också en fara som jag ser det att fler och fler känner sig alienerade och inte är med på pk-tåget.
Är kanske inte på topp idag för världen känns så dyster och inte verkar det bli något bättre
För övrigt med anknytning till första stycket - av det jag hittills har sett av trumpanhängare så sköter de sig fint än så länge, ännu inte samma gnäll och värre som s k demokratiska Clinton-väljare ägnat sig åt sedan förra valet.
Nä, mer sans och balans vill man se överlag. Måla inte upp ena sidan som mycket värre än den andra. Det är polariserande om något.