2020-11-06, 19:47
Medlem
Tok-Franss avatar
Jag börjar fundera på hur svåra mål rösträknings byggnaderna är för Antifa.
Varför inte gå in och bränna vad som återstår?
2020-11-06, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
USA är en fuskdemokrati, som alla stater men en av värstingen bland fuskarna. Så någon demokrati kan inte störtas.

Världen vill inte ha Trump. Han kommer att bli ihågkommen som en av de mest korkade och ineffektiva presidenterna någonsin.

Nej, det är bara lättmanipulerade bräkande får till idioter som du själv som tror blint på vad media har sagt åt dig vad du ska tycka och tänka om Trump. Dina åsikter är inte dina egna, men det lär du aldrig förstå för att du är alldeles för korkad för det. Den övervägande majoriteten av världens befolkning antingen bryr sig inte, vet inte vem han är, eller har ingen egentlig åsikt om Trump. Det finns betydligt viktigare saker att göra i livet.
2020-11-06, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crazyd
https://twitter.com/ezralevant/status/1324429866301747205
Det står inte i mailet att de har nekats tillträde. Det står att de inte har lyckats få tillträde. Åtminstone inte när mailet skrevs.
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
I 2016 så behövdes inte några omräkningar, eftersom att Trump fick fler valröster i 31 av 50 delstater.

Årets val är mkt jämnare än vad valet för 4 år sedan var.

Det säger ingenting då det inte är antalet stater utan antalet elektorsröster som avgör. Läs på lite innan va? Hillary fick ju fler röster totalt även om Trump hävdade motsatsen i flera månader efteråt som ett litet barn.
Medlem
Dickenss avatar
Tror ni gristrumpeten har låst in sig i bunkern ännu????? Återstå att se om han tar livet av sig, eller om han släpas ut av militären och ställs inför rätta.

För president är han inte särskilt länge till.

Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abiz2
Misstänkte att det låg till så, att du var trött på folk som slängde med "sanningar" hit och dit haha.

Jag tar inte ställning för om han fuskat med skatten eller inte, men jag såg någon video eller artikel för ett tag sedan där det förklarades att han hade betalat för mycket något år innan, varav 750$ i två år.

Det kan givetvis ha varit skitsnack. Med tanke på hur stor påverkan vänstermedia har på internet så är det svårt att hitta det jag såg då det bara dyker upp sådant om hans skattefusk.

Med det sagt så kanske det var så, att han fuskade och det jag såg bara var någon Trumpsupporter.

skäms lite att jag slog så hårt när du inte gick ut offensivt utan bara ställde en fråga

jag anser ju att begreppet vänstermedia är ett ord som är skapat för att slå hål på trovärdigheten i journalistik som missgynnar eller granskar dom som trummar hårt på ordet, utan att egentligen ta hänsyn till va som är "vänster". jag är supervänster kan jag tillägga. biden är lika långt åt höger som ulf kristersson för mig.

men trump har ju en av världens största plattformar att nå ut på, och även om twitter parantesflaggar inlägg som kan uppfattas som vilseledande och ha stor påverkan så får man ju se vad han postar, och vill han få slut på skitsnack kring hans deklaration kan han ju posta den där så är saken tveklöst bevisad. hade varit väldigt lätt.

men jag vet också att han tar ut relativt låg lön som president och att hans företag är överskrivet på sonen, så deklarationen är i det stora rätt oviktig. det blev en grej bara.

nu blev det onödigt långt

jag har också bättre saker för mig ikväll, och jag uppskattar att du va uppriktig även efter att jag hade lite fittig ton efter en öppen och rimlig fråga.

nu tar jag paus för ikväll, men jag blev glad av att prata med dig.

fortfarande jättenyfiken på hur det går!
2020-11-06, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Inte alls. MSM tog aldrig avstånd från hennes idiotiska och kränkade kommentarer som "basket of deplorables" eller "they all look the same" (om svarta i USA). Hon var ofelbar i medierna, och hade hon tjärvat efteråt hade hon med all säkerhet fått mediernas fulla stöd, det kan du inte förneka!
Jahapp och av det drar du slutsatser om något som inte hänt.

Jag förnekar eller bekräftar inget, jag ifrågasatte bara din logik.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Det där låter som bullshit. Belägg?

Det stämmer inte. Kollade precis upp det.
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
..Dubförstod inte ens vem budskapet i mitt inlägg var destinerad till.. du kommer ALDRIG förstå..patetiskt..

Som demokratisk demokrat tog jag mig friheten att citera dig ändå... Vad ska du göra? Dra mig inför the supreme court? *trippelfniss*
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smaka-mig
USA är så splittrat så jag ser en lösning där stater avskiljer sig. Fredlig avskiljning för att bilda de republikanska USA med den exakta konstitutionen och lagarna i USA.

De återstående staterna kan skriva om konstitutionen som de hoppats kunna göra i många år nu, utan opposition. Medborgare kan välja vilket land de vill bo i eller få ett 10-årigt visum för det andra landet automatiskt.
Detta var på tapeten 2016 då Kalifornien inte kunde tänka sig ett USA under Trump och började skriva om "Calexit", men som det påtalades då så kräver ett urträde ut USA federala stat att det hålls en omröstning i samtliga 50 delstater om detta. Envar delstat har således vetorätt. Först av allt klrävs dock att en omröstning hålls inom den egna delstaten om detta. Så nej, det verkar inte sannolikt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Du tror inte att republikanerna i valmyndigheten skulle reagera om de upptäckte valfusk som betyder att republikanska röster minskar eller demokratiska sådana ökar? På ett nationellt plan dessutom, vilket innebär att tusentals människor ingår i konspirationen?

Jag tror att många skulle lätt kunna anse det vara moraliskt rätt att se mellan fingrarna om det sker. Tror även att flera skulle vilja vara med o organisera det..

Det är just därför dom valobservatörer finns till!

Märkligt att dessa inte tillåts o komma in om allting nu gick så jävla rätt till.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheDarkKniggit
Såklart man inte låter civila övervaka rösträkningen, hur fan skulle det se ut? Tror du att du skulle kunna stövla in för att kolla på folk som räknar röster i något land?

I Sverige tillåter vi det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in