2020-11-06, 18:19
Medlem
I New York var det 100 000 ” applications” som kom till fel adress.

Valfusk har uppmärksammats i Wisconsin. Michigan, Minnesota.

Som sagt bara ett isberg.

https://www.bbc.com/news/world-us-canada-53353404
2020-11-06, 18:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Strugatski
Ni gör likadant men det är bara vänstern som ska låsas in? Förklara gärna varför dubbelmoralen inte är ett problem.

Det finns ju en avsevärd skillnad om Biden vinner och det är ju att han har flest röster totalt. I de flesta demokratiska system spelar det roll.
Genom fusk har demokraterna "fått" röster. När gör vi likadant? Ge mig bevis.
2020-11-06, 18:20
Medlem
Med tanke på hur jämnt det är, så hade ju Trump vunnit om inte demokraterna fuskat med poströstningen
2020-11-06, 18:21
Medlem
T.o.m Rush Limbaugh har nu gått ut och erkänt slaget som förlorat, sagt att Biden har vunnit. Verkligheten börjar sätta sig.
2020-11-06, 18:22
Medlem
Dentistlakares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slaskneger
Med tanke på hur jämnt det är, så hade ju Trump vunnit om inte demokraterna fuskat med poströstningen

Vafan snackar du om? Trump har fuskat med fabricerade röster.
2020-11-06, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Låt säga att det skett fusk. Du menar på fullt allvar att det inte skett fusk på den andra sidan? Bara demokrater som fuskar?

Att 500 000 ” applications” skickas ut till fel adresser Virginia, ett fäste som republikanerna inte förlorat sedan 1946. Hur jkla svårt skall det vara att förstå??
2020-11-06, 18:23
Avstängd
smaug20017s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Nja, USA har fortfarande trupp i Syrien, främst i den östra delen.
Trodde du verkligen på att stackaren TOM visste det?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filantrop007
Att viruset knäckte Trumpeten köper jag. Resten du skriver är ju bara konspirationsteoritrams.

Jag anklagar inte Trumpeten för att 230 000 amerikaners coviddöd. Men hans vettlösa uttalanden i frågan visar på hans vetenskapsresistens. Att han lekt läkare är pinsamt. Jagbtror att en hel del,amerikaner delar den uppfattningen. Han gjorde ett antal,självmål. Så blir det när man tror att man kan och vet allt. Lita på forskningen, lita på vetenskapen.

Man litade på vissas forskning och vetenskap i Sverige med med liknande ödesdigra resultat tyvärr .. här hyllas man.
Amerikanen hade nog gärna sett en mer resolut lösning nu i efterhand, som setts i Taiwan tex men det hade ju varit omöjligt att implementera i ett land där inreseförbud från kina ses som rasistiskt istället för nödvändigt.

Men han borde såklart hållit sin stora trut stängd istället för att leka expert. Illa spelat.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Någon som kan det juridiska och vet på vilka grunder Trump-kampanjen ska stämma de olika delstaterna för valfusk?

Jag gissar att i de flesta rättsstater är det inte bara att gå till domstolen och hävda att vi misstänker lite fusk. Man måste ha bevis för att det varit ett omfattande valfusk. Och vilka sanktioner kan en domstol ge valmyndigheterna? Som exempel använde de sig av en kvinna som inte fick rösta på grund av att hennes röst redan var lagd. Det händer även i Sverige, att valarbetare av misstag stryker fel person, men det är ju inte valfusk. Det är ett misstag. Jag gissar att det är helt dödfött att ta det hela till domstol.

Är väl om det diffar med 0.1 procent det per deafult blir re-count, inte säker på decimalerna men nåt åt det hållet.
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Som står och tittar vid varje bord? Källa? Jag har knappt sett en enda observatör hittills som verkligen kollar så att allt går rätt till.

Den närmsta jag har sett har stått 4-5 meter ifrån och jag vet inte ens om det var en republikansk observatör.

Ska jag ange källa på saker som DU påstår jag sagt, som jag aldrig sagt?
Medlem
Dickenss avatar
Skönt att Biden vann. Hoppas han kommer att utropa sig själv som vinnare inom ett par timmar
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strugatski
Jag tror vi är överens. Allt för lättvindigt kallas folk vänster bara för att de inte är populisthöger.
Japp. De som faktiskt sympatiserar med Biden måste vara marknadsliberaler. Vänstern hakar på för att de vill ha bort Trump. Två olika saker.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in