2020-11-06, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dentistlakare
Var inte så säker. Crooked Dirty Donald spelar fult. Än kan han vinna med något ess han har.

Han sitter bara med Svarte Petter.
Han har sabbat hela sitt politiska arv.Hade han uppträtt anständigt istället för att vara den jätteloser han är så hade han haft en väg 2024..nu vill ingen längre röra vid honom ens med lång tång.

Galne Donald sket ner sig till slut.Ingen gillar ett praktarsle.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av imola01
Vad kan man förvänta sig av hycklarvänstern, en bunt miffon som inte fattar bättre. De måste låsas in för gott.

Ni gör likadant men det är bara vänstern som ska låsas in? Förklara gärna varför dubbelmoralen inte är ett problem.

Det finns ju en avsevärd skillnad om Biden vinner och det är ju att han har flest röster totalt. I de flesta demokratiska system spelar det roll.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Det är förvånande. Även när man följer den här tråden. Trump-bashing är ju standard i Sverige, och nu ger det utslag på självaste FB. Är det en större trend vi ser i vardande? 10 år procent för Centerpartiet i nästa val?
Nej utan vad det handlar om är att dessa för en gångs skull får fira något och då är det klart att de hittar hit...

I tio år har vänstern gång efter gång efter gång fått uppleva det ena misslyckandet efter det andra. Det började med SD 2010, sen har det fortsatt med SD som blev tredje största 2014, flyktingkrisen 2015 och den helomvändningen i flyktingfrågan, Trumps framgångar 2016, Brexit, Polens och Ungerns högerpopulistiska regeringar, Boris Johnsons majoritet i UK, osv. Faktum är att vänstern totalt saknat framgångar de senaste tio åren, och nu kan de för första gången på mycket mycket länge känna att något åtminstone lite halft gick deras väg (Biden är ju trots allt inte vänster). Då är det klart att de dyker upo här och känner en hallelujastämning... Det är väl bara mänskligt antar jag.

Problemet är dock att högerpopulismen inte är död utan högst levande som politisk kraft. Trump försvinner nu, men fortfarande röstade en stor andel av befolkningen på honom trots att han betett sig som han gjort. Så jag är rätt säker på att USAs populistäventyr bara börjat... Om fyra år kommer det atg komma en ny populistisk kandidat men troligtvis mer slipad än Trump
Medlem
Dentistlakares avatar
Har det gjorts utredningar ifall det har fabricerats fuskröster till Trump? Det måste göras.
Medlem
geek12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Låt säga att det skett fusk. Du menar på fullt allvar att det inte skett fusk på den andra sidan? Bara demokrater som fuskar?

Hade Trump vunnit hade ingen snackat om valfusk, det är bara dåliga förlorare som inte kan acceptera en förlust, o även om det skulle skett fusk eller misstag så skulle det ikte ändra resultatet ändå
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Låt säga att det skett fusk. Du menar på fullt allvar att det inte skett fusk på den andra sidan? Bara demokrater som fuskar?

Du är tidigt ute och anklagar förloraren för att fuska, en sak i taget.
2020-11-06, 18:19
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Det är ett stort öppet land där människor värderar sin personliga frihet över allt annat. Det är väldigt svårt att sätta ett så stort land i total karantän och stoppa smittan på det sättet. Du kan inte jämföra USA med Kina till exempel, det är två helt olika länder som styrs på totalt olika sätt. Den kinesiska befolkningen lyder deras regering utan att tveka och utan att klaga. Den amerikanska befolkningen fungerar helt annorlunda. Sätt vilken person som helst i den positionen som amerikansk president och oavsett vilka beslut han tar, om det ska vara fortsatt öppet, nedstängt eller något mitt emellan, han hade ändå fått enormt mycket kritik från alla håll och kanter. Ett omöjligt uppdrag med andra ord.

Men nu sa jag inte att de skulle stängt ner. Jag sa att stora valmöten mitt i en pandemi är befängt.

En president kan inte stå och säga det är fejk och ofarligt samtidigt som Italien var i en katastrof. Han kan inte efter att ha tillfrisknat stå och säga sjukdomen är lättbesegrad. Det är ren idioti.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mostcomebackfomo
Det är väl Bidens vilja förvisso, inga demokrater kommer väl klaga?

Hoppas Trump ger Biden segern nu när Georgia är över. Gratulera hövligt och sen stänger han kusterna med Esab-svets fram till installationen i mid-januari.

Deal?
Medlem
Kämpendahls avatar
Någon som kan det juridiska och vet på vilka grunder Trump-kampanjen ska stämma de olika delstaterna för valfusk?

Jag gissar att i de flesta rättsstater är det inte bara att gå till domstolen och hävda att vi misstänker lite fusk. Man måste ha bevis för att det varit ett omfattande valfusk. Och vilka sanktioner kan en domstol ge valmyndigheterna? Som exempel använde de sig av en kvinna som inte fick rösta på grund av att hennes röst redan var lagd. Det händer även i Sverige, att valarbetare av misstag stryker fel person, men det är ju inte valfusk. Det är ett misstag. Jag gissar att det är helt dödfött att ta det hela till domstol.
Medlem
Generalanderssons avatar
Skulle inte alls förvåna mig om Biden vinner nobels fredspris 2021.. även om han startar en eller flera krigar
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Kanske, om man inte tänker längre än näsan räcker. Valobservation ska vara uppstyrt så att valobservationen i sig inte blir en risk.

Som medborgare i ett demokratiskt land är det en självklarhet att du ska ha 100% insyn i hur det går till... men förstår att det är ett främmande koncept för dig.
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
Att det skett ett utbrett valfusk står helt klart.

1. I oktober skickade man ut 500 000 ” applications” till fel adress i Virginia. För första gången sedan 1946 förlorar republikanerna mot Demokraterna.

Nej men snälla.. Demokraterna har vunnit i Virginia 2008, 2012, 2016.

Faktum är att ingen stat har tillhört ett och samma parti kontinuerligt längre än sedan 1968.

Samtliga dessa stater var har varit republikanska sedan just 1968 när den "stora polariseringen" startade i USA: Alaska, Idaho, Kansas, Nebraska, North Dakota, Oklahoma, South Dakota, Utah, Wyoming.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in