2020-11-05, 18:50
Bannlyst
Måste galopphästar tränas tidigt på morgonen? Jag förstår att det är nödvändigt i Hyderabad, Dubai och Miami, men knappast i Stockholm. Ligger det praktiska överväganden i detta eller är det bara tradition?

I skogen där jag brukar promenera ibland finns en träningsslinga för travhästar och det kan dyka upp ekipage på eftermiddagen ibland. De kanske tänker annorlunda eller så är det amatörtränare som inte har tid före lunch.

För många år sedan hörde jag från en pålitlig källa att Kristina Lokrantz dök upp i stallet runt kl.11. Det gick väl ganska bra för henne?
Citera
2020-11-05, 21:14
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
Måste galopphästar tränas tidigt på morgonen? Jag förstår att det är nödvändigt i Hyderabad, Dubai och Miami, men knappast i Stockholm. Ligger det praktiska överväganden i detta eller är det bara tradition?

I skogen där jag brukar promenera ibland finns en träningsslinga för travhästar och det kan dyka upp ekipage på eftermiddagen ibland. De kanske tänker annorlunda eller så är det amatörtränare som inte har tid före lunch.

För många år sedan hörde jag från en pålitlig källa att Kristina Lokrantz dök upp i stallet runt kl.11. Det gick väl ganska bra för henne?

Näe, men det har väl med att jockeys (som ofta är arbetsryttare) ska hinna resa mitt på dagen.
Citera
2020-11-06, 17:39
Medlem
Citat:
Han blir nog tränare igen nästa år. Vad skulle han annars göra?

Han fick sparken av SG:s styrelse. De hade tydligen olika syn på framtiden. Mer än så vet jag inte.

Han körde sitt eget race lite för länge utan att ha mandat från några andra än mamma och brorsan.

Anställde fru/sambo utan att ha ok från SG.

Han och Dennis Persson smusslade igenom hinderbanan mha flytta kostnader mellan banorna.

Gjorde sig ovän med en massa mindre tränare på Bro Park.

Vet faktiskt inte om han var drivande att få in Kahil De Burca men hela den licenshistorien är olustig.
Citera
2020-11-06, 17:40
Medlem
Någon som vet varför galoppdomstolen är efter Carlos Lopez?
Citera
2020-11-06, 17:50
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikSuperSwede9
Någon som vet varför galoppdomstolen är efter Carlos Lopez?

Men han kan ju aldrig någonsin hålla spår. Kolla lopprepriserna.
Citera
2020-11-06, 17:53
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Han körde sitt eget race lite för länge utan att ha mandat från några andra än mamma och brorsan.

Anställde fru/sambo utan att ha ok från SG.

Han och Dennis Persson smusslade igenom hinderbanan mha flytta kostnader mellan banorna.

Gjorde sig ovän med en massa mindre tränare på Bro Park.

Vet faktiskt inte om han var drivande att få in Kahil De Burca men hela den licenshistorien är olustig.

Vad blev hon anställd som, frun? Hade hon iofs inte jockeybakrund?

Jaha, så det var anledningen till att Dennis fick sparken? Måste isåfall vara värre om han helt plötsligt slutar som både anläggningschef OCH tränare.
Citera
2020-11-06, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avlans
Vad blev hon anställd som, frun? Hade hon iofs inte jockeybakrund?

Jaha, så det var anledningen till att Dennis fick sparken? Måste isåfall vara värre om han helt plötsligt slutar som både anläggningschef OCH tränare.

Frugan blev nån slags trädgårdsmästare på Bro Park och det verkade vara droppen som fick bägaren att rinna över.
Citera
2020-11-06, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avlans
Men han kan ju aldrig någonsin hålla spår. Kolla lopprepriserna.

Är han värre än de andra? PA rider omkull folk men blir inte ens avstängd. Efter tävlingen så går ordföranden och dricker kaffe i ett stall där PA jobbar...
Citera
2020-11-06, 18:42
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Är han värre än de andra? PA rider omkull folk men blir inte ens avstängd. Efter tävlingen så går ordföranden och dricker kaffe i ett stall där PA jobbar...

Vilka har han ridit omkull? Aldrig hört innan
Citera
2020-11-06, 21:59
Medlem
Citat:
Kan du bjuda på några exempel?

Man kan tro och hoppas på att det ska gälla sedvanlig konkurrens om efterfrågan och utbud från stallarna. Men det är ju rent högstadietrams. Triangeldraman och tjofaderittan.
Citera
2020-11-06, 22:02
Medlem
Citat:

Får Jockeys betalt för turer de rider?
Citera
2020-11-06, 22:03
Medlem
Citat:
Frugan blev nån slags trädgårdsmästare på Bro Park och det verkade vara droppen som fick bägaren att rinna över.

Hur dum får man bli? Fick han något avgångsvederlag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in