Citat:
Ursprungligen postat av
BaronVonHelsing
En video spreds på en rösträknare som själv fyller i tomma papper och lägger de i lådorna. Inget påstående gjordes, utan videon spreds svart på vitt, och Twitter fick en nagel i ögat direkt.
Du tror alltså på fullaste allvar att de agerat likadant om valfusket gynnat GOP och demokraterna spridit bevis? Ja du, jag tror inte det är jag som är den korkade här!

Det är du som väljer att tro saker här. Inte jag.
Fråga Twitter varför de tog ned videon, istället för att sitta på kammaren och inbilla dig själv olika konspirationer. DET, är nämligen rätt korkat. Eftersom det inte är verklighetsförankrat.
OM videon visar sig vara riktig och visar det den påstås visa, och Twitter gjort fel, så kommer den säkert upp igen.
Men med tanke på hur mycket fejkmaterial som postas och används för att lura svagsinta som dig, så är det inte konstigt att Twitter ser till att hårdare kräva efterlevnad av
Twitters regler. Speciell så i turbulenta tider som dessa.
”Civic Integrity: You may not use Twitter’s services for the purpose of manipulating or interfering in elections or other civic processes. This includes posting or sharing content that may suppress participation or mislead people about when, where, or how to participate in a civic process. Learn more.
Synthetic and manipulated media: You may not deceptively share synthetic or manipulated media that are likely to cause harm. In addition, we may label Tweets containing synthetic and manipulated media to help people understand their authenticity and to provide additional context. Learn more.”