2020-11-06, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det pågår rimligtvis en diskussion om hur man ska göra med detta, speciellt efter hans "presskonferens" igår kväll och hans skrivande på twitter.

Jag kan tänka mig att om en besegrad president vägrar erkänna sig besegrad, så minskar hans möjligheter dramatiskt att kunna aktivera något sådant. Det är inte han som trycker på själva knappen och ingen skulle bli fälld för tjänstefel om de räddar världen genom att vägra en sådan order.

Kanske är lösningen att ta ifrån Trumpen koderna under perioden 6/11-20/1 och låta militärkommandot tillsammans med Biden ha detta ansvar under tiden. Eller helt enkelt ersätta Trump med en övergångsministär.

Trump är vald president fram till minst 20/1, varför skulle Biden få makt redan nu? Låter sjukt, tror du Obama hade gått med på det 2016?
2020-11-06, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trackid
Nädu.... Alt-Right började. Och avslutades med att en redneck med berått mod körde rakt i genom folkmassan.
Ett under att inte fler dog den dagen.
Jo du!
2020-11-06, 15:56
Medlem
Jag vill förtydliga att jag inte är en Trump-supporter. Men den som tror att Biden är mycket bättre än Trump är ute och cyklar. Han är en välpolerad version av Trump som kommer hålla god ton mot media. Varken Biden eller Trump känns mentalt friska. De har gjort mycket skit genom åren. Det finns exempelvis videos när Biden helt ogenerat står och kladdar, eller åtminstone är för närgången mot barn.

Det känns som om många (inte alla) påverkas av hur media målar upp Biden. Som att han är den nästa Messias som kommer ena USA, stoppa rasismen m.m. Hur många gånger har vi inte hört det, även när demokrater har styrt vid andra tillfällen?

Det kommer bli som vanligt. Masskjutningar, rasism och våld från olika grupperingar som inte tål varandra etc. Sen börjar de om vid nästa val med samma floskler.
2020-11-06, 15:57
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timmerstock
Trump är vald president fram till minst 20/1, varför skulle Biden få makt redan nu? Låter sjukt, tror du Obama hade gått med på det 2016?

Vänta ska du få se när media börjar slänga på bränsle på den brasan. Stormning av Vita huset är att vänta.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
På vilket sätt? medier rapporterar redan om att Putin ska kliva av president posten i Ryssland misstänkt Parkinson sen hur sant det är vet jag inte.
Att Putin inte har skytt några medel i Ryssland kan vi väl vara överens om, om det stämmer får vi se om landet blir mer demokratiskt med nästa ledare. Jag har dock inte jättestora förhoppningar.
Medlem
https://www.aftonbladet.se/tv/a/7KKA9B/pastorn-anglar-fran-afrika-hjalper-trump-vinna

änglar från Afrika hjälper Trump att vinna

det är inte över ännu boys

maga2020

Ok, allvarligt, är många av Trumps väljare fundamentalister?
Medlem
zarrelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zingo2
Verkar som Biden kommer upp i 306 röster mot 232. Det kallar jag jordskredsseger.😀

Ganska vanligt resultat. Fast du kanske tycker trumps 304 röster förra gången var extremt stor också?
2020-11-06, 15:58
Medlem
samtron12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Hmm, hur vet du detta? Inte så att han riktigt fått chansen att påvisa detta ännu, eller hur?
Inte? Har han inte suttit i Riksdagen sedan 2010? Vad har hänt? Ingenting.
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av samtron12
Skillnaden mellan Trump och Åkesson är att Trump får saker gjorda och Åkesson är alldeles för vek för att kunna få något uträttat

Åkesson har i principt byggt upp hela SD till vad det är idag. En av sveriges skickligaste politiker.
Trump fick till och med ärva det republikanska partiet efter Tea-party rörelsen&fox news byggt upp hans fanbase i mer än åtta år innan han tog över.
Medlem
Fox news säger till sina personal att inte utropa Biden som president.
Ha ha ha. Hur länge då ?
Vilka roliga figurer.
Medlem
Inkommers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redgunn
Hoppas då att Biden tar beslutet att stötta Armenien.
Lol det kan du glömma.
Medlem
Valfusk vem vet...
Vad som däremot med 100% sanning är att twitter, facebook och andra medier har vilselät folket, det borde inte vara lagligt.
För mig är det samma som valfusk.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in