Citat:
Ursprungligen postat av
Adam1776
Kina och Iran vill verkligen inte att Trump ska vinna.
Blir Joe Biden president kommer Kina äga USA helt och hållet.
Nja, jag tror du har misstagit en skällande chihuahua (DJT) för en organiserad västvärld i samförstånd. Kina, Ryssland och Iran har aldrig haft så mycket att säga till om som de har idag. Om du ställer dig i ett amerikanskt träsk så kan du tänka "men DJT har ju satt tariffer, så det så, Kina, Ryssland och Iran hatar honom!". Men om du går ut på den internationella arenan och ser vad som händer ser du snabbt att västvärlden har inte varit så sammanfallen som den är idag sen innan andra världskriget.
Det finns inte längre en enad kraft som motsätter sig Irans kärnvapen, upprätthåller sanktioner mot Ryssland eller försöker hålla Kina till svars i marina sammanhang.
Ryssland, Iran och Kina älskar att inte längre möta strukturellt motstånd när de tummar på den medmänslikhet och det ansvarsutkrävande som annars har varit ledande i västvärlden.
Och än mer intressent blir det av att ditt användarnamn antyder att du har insikt om den "osynliga handen" och förstår att ibland är det implicita (eller osynliga) kraftfullare än det explicita (eller synliga). På allvar, läs "Wealth of Nations".
(Ovanstående är samma argumentation som jag alltid har fört i den här tråden, dvs att jag anser att det är mycket rimligt att Q är en produkt av Ryssland eller Kina (tror ej Iran) för att försöka ha kvar DJT vid makten då han låter dem löpa fritt och underminera västvärlden)