Flashback bygger pepparkakshus!
2020-11-06, 15:20
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maahes
Ja men inte varför du blev glad. Är det för att du fick rätt, men du skiter i vilka konsekvenserna blir? För ingen vettig människa som begriper sig på politik tror ju att det blir bättre med Biden.

Man tar ett helvete i taget. Att psykopaten/ narcissisten Trump försvinner var det absolut viktigaste.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Ja herregud , men att köra cigarrer i fittan på praktikanter i ovala rummet och sedan blåljuga hela amerikanska folket om det är ok. Tänk om trumpen hade gjort samma sak.
Han blev också ställd inför riksrätt för att han ljög om det. Precis som fallet med Trump så frikändes han då hans egna parti stödde honom
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theshade
Nej. Men när Greta och gänget dyker upp igen (om de nu gör det) så hoppas jag att Trump och alla andra svarar att de som bryr sig om miljön kan vända sig till de största miljöbovarna i första hand och när de ställer om till "grön energi" (vilket de inte kommer att göra), då kommer vi gå efter.

Men den gröna rörelsen handlar inte om miljön.
Som det är sagt så "behövs ingea protester för miljön i Kina eftersom Kina redan är kommunistiskt."

Man bryr sig inte ett skit om vem som pumpar ut mest CO2. Eller, precis som i alla vänsterrörelser så tror väl fotfolket på det narrativ de matas med men ju högre upp i rörelsen man kommer desto mer ser man de verkliga syftena. Därav skillnaden på en arbetarsosse och en champagnesosse exempelvis.

Det är lättare att påverka USA än Kina, eftersom dom har ett demokratisk styrning, i Kina måste man ju övertala ett gäng galningar till kommunistledare som bara kommer kunna övertalas med att grön energi blir billigare än alternativet. Om USA ställde om skulle resten av världen följa efter av bara farten, USA är för bra på snabba omställningar när dom behöver för att misslyckas.
Medlem
Dentistlakares avatar
Gillar att ingen nyhetskanal vågar säga med säkerhet att Joe Biden är nya presidenten.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Var försiktig. Om du behandlar din dotter så som Trump behandlar sin omgivning får du snart en orosanmälan och därefter förlorad vårdnad.
Ska jag bli anmäld för att jag fika med min dotter?
2020-11-06, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Biden har fått flest röster av en presidentkandidat någonsin. Och dessutom lyckats med att besegra en sittande president, vilket är otroligt svårt och bara har hänt fem gånger tidigare i hela USA:s historia. Säger en hel del om hur impopulär Orange Mussolini faktiskt är hos den stora massan.
Ja, med tanke på den massiva valrörelsen biden gjorde är det väl inte så konstigt att han är den mest populära presidenten ever. Lägg där till hans säkra sätt att tala och hans förmåga att lägga saker på minnet har fått folk i gemen att älska honom. Utöver det har han haft otrolig draghjälp av sin son.
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Vår får helt enkelt se. Jag kan inte se att de skulle göra hela den här teatern för ingenting. Något har de, får se vad det är när de presenterar bevisen.
När det gäller Trump så behöver han inte "ha något" för att hävda sina ståndpunkter. Det händer ideligen att han påstår saker utan någon substans alls.
Den mannen skall man inte lita på alls. Inte ens hans partikamrater ställer ju upp för något konspiratoriskt valfusk. Det finns bara i Trumps fantasi.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maahes
Man kan inte å ena sidan ha ett så jämt val som man kan få, å andra sidan hävda att Trump är impopulär.
Du motsäger dig själv.

Du kanske menade att säga - Biden gjorde slarvsylta med Trump och vann överlägset, en jordskredsseger, Trump var helt chanslös.

Men så hände ju inte eller hur? Så varför låtsas du att så skedde?

Fast som det ser ut nu kan Biden vinna med samma marginal som Trump vann mot Clinton. Plus att han även vinner popular vote. Trump har väl nämnt otroligt många gånger hur överlägsen hans vinst mot Clinton var?
2020-11-06, 15:22
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Jag är orolig över vad Trump håller på med. Han är ju impulsiv och han har precis vaknat upp till att Biden leder både GA och PA.

Ja, han resonerar ju inte som en sund människa. Han är ursinnig. Han är ute efter hämnd.
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Trump sprider misstänksamhet mot alla, media, myndigheter, vetenskapen. Alla har fel och bara han har rätt.
Tycker du att det verkar sannolikt att det är som han säger?
Eftersom du frågar:

Trump är inte orsak utan resultat.

Just nu pågår ett växande motstånd mot globaliseringen och demonterandet av fria nationer och stater. Detta är ingenting konstigt. Revolutionerande åtgärder kommer att orsaka växande motstånd.

Det är en märklig sak att fråga någon, om "Trump har rätt i allt". Trump talar till bönder på bönders
vis. Inte heller är jag intresserad av att ge de rikaste och mäktigaste ännu mer makt genom globaliseringen.
Har Trump rätt i att MSM ljuger mycket? Ja, tveklöst. Ingen som kontrollerat detta själv skulle säga emot.

För att du ska se hur märklig din fråga är:
Har Biden rätt?
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Man tar ett helvete i taget. Att psykopaten/ narcissisten Trump försvinner var det absolut viktigaste.

Ganska tjatigt att höra dig slänga dig med termer du inte förstår i försök att verka beläst och kunnig.
Om du tror att narcissistiska drag är något ovanligt i världspolitiken så har du mycket kvar att lära, men du skulle ju aldrig applicerar det på någon du gillar, vilket innebär att det i grund och botten bara är ett personangrepp du använder mot folk du ogillar.
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Jag är orolig över vad Trump håller på med. Han är ju impulsiv och han har precis vaknat upp till att Biden leder både GA och PA.
Ja ingen bra start på dagen för våre käre Trump..

Jag gissar att Trump inte kommer hålla något mer tal förrän vi fått veta vem som vunnit. Han har ju redan talat massa om valfusk m.m. så finns väl inte så mycket mer säga för stunden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in