2020-11-06, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia

Ett antal svenskar kommer inte att kunna vakna igen; någonsin.
Ja, dessvärre lär flertalet gå bort i både cancer och och andra sjukdomar denna helg . Kanske kör några till och med ihjäl sig? Men den enda sanna dödsformen är Covid-19.
Citera
2020-11-06, 15:01
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Danskarna ska hålla en presskonferens klockan 14:30 - då får vi veta mer! Den går antagligen att följa på Jyllands-Pesten!

Jag missade den, kan du ge en kort sammanfattning?
Citera
2020-11-06, 15:02
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Verkar som detta tar alla experter med överaskning.

Vi är flera experter här på Flashback som har varnat för den här utvecklingen under hösten redan sedan försommaren.
Citera
2020-11-06, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Ja, dessvärre lär flertalet gå bort i både cancer och och andra sjukdomar denna helg . Kanske kör några till och med ihjäl sig? Men den enda sanna dödsformen är Covid-19.

Ändå förebygger man inte smittspridningen som om den utökas fortsätter öka vår redan stora vårdskuld, dvs bland annat de cancerpatienter och andra sjukdomar du nämner.
Citera
2020-11-06, 15:03
Medlem
92 Pers på iva? Det är jävligt mycket ändå
Citera
2020-11-06, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
"Enligt honom har de infört en bonus på 20 danska kronor per djur till minkfarmaren om de avlivat dem inom 10 dagar."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-coronaviruset
Citera
2020-11-06, 15:05
Medlem
Hur många smittade den här veckan då? Kan inte ens tänka mig vad tisdagssiffran lär bli
. Nog minst 20k smittade
Citera
2020-11-06, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb

Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
"Enligt honom har de infört en bonus på 20 danska kronor per djur till minkfarmaren om de avlivat dem inom 10 dagar."

Ok, bra för utländsk media att veta Slipper resten av världen ligga sömnlösa i helgen över danmarks fattiga minkfarmare
Citera
2020-11-06, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Vi är flera experter här på Flashback som har varnat för den här utvecklingen under hösten redan sedan försommaren.
Vem har menat på att det inte skulle öka under hösten? Frågan har varit hur mycket. Att du dessutom definerar dig som "expert" säger väl en del om vilken personlighetstyp du är förövrigt. Får man fråga vad för utbildning du sitter på?
Citera
Medlem
.Dostoj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Ta helg nu?

Det borde råda full panik hos regeringen. Helgen borde vara helt bortglömd mitt i desperationen. Ännu mer panik borde råda i Folkhälsomyndighetens korridorer.

Ett antal svenskar kommer inte att kunna vakna igen; någonsin.

Ja jag var sarkastisk alltså. De tar ju långhelg mellan fre-tis. I ett normalt land arbetar såklart politiker och fattarbeslut under helgen när det nu skenar åt fel håll. Inte ens testkapaciteten fungerar så det är väl klart de borde vara på jobbet i helgen. Men detta är Sverige.
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89

Ja någon form av incitament får man ju ge dem, måste vara jävligt tufft att förlora sitt levebröd på det sättet, även om jag inte gillar näringsgrenen.
Citera
2020-11-06, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Almanacka2018
Ok, bra för utländsk media att veta Slipper resten av världen ligga sömnlösa i helgen över danmarks fattiga minkfarmare

Väldigt imponerad av Danmarks presskonferens, ingav trygghet, snabbt agerande och öppen information utan att linda in saker. Där kan vi lära oss mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in