2020-11-06, 13:05
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
Nu vill vissa stater att i framtiden ska alla delstatens elektorer rösta på den kandidat som får flest röster nationellt istället för det system som råder nu

https://live.aftonbladet.se/usa-val-2020-live/news/colorado-aer-den-senaste-d.yCCw63pD_

Effekten blir då att presidentkandidaterna bara kommer besöka de mest folkrika städerna, så som Kalifornien och new York, medan de som stödjer förslaget, exempelvis Colorado, menar att deras delstater redan ignoreras i det nuvarande röstsystemet.

Låter som Demokraterna redan nu planerar att eigga nästa val så det gynnar dem eftersom California och New York mestadels styrs av just Demokrater. Alltså ska bara 2 stater indirekt diktera hur hela usa ska styras 🤔

Låter lite som korruption och diktatur i mina öron!

Är det detta ni Bidenrunkare vill ha?

Ja, vänsterblivna har önskat att skrota elektorssystemet ganska länge nu. Jag undrar varför
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Georgia har en republikans guvernör. Den som vill påskina valfusk där får komma med bevis.

CNN-land är som en stat i staten. Det tror jag även du förstår.
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Vad händer? Fattar inte.

Fattade inte heller riktigt men verkar som att hon ändrar och fyller i
2020-11-06, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Georgia har en republikans guvernör. Den som vill påskina valfusk där får komma med bevis.
Ja, den som hävdar röstfusk i Georgia får en fruktansvärt stor konspiration som man måste tro på för att det ska stämma, speciellt när det kommer till poströsterna som hanterats av USPS som ju sedan inte allt för långt bak i tiden är styrt av en av Trump tillsatt chef.
Medlem
ia015s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dentistlakare
Firar att den auktoritära demagogen kastas ut från huset. Fängelse nästa! Lock him up! Crooked Donald!
Ah juste, men stavade Biden fel, så du vet. Sen förnekade du inte min fråga helt heller. Tack för att du bevisar min poäng.
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unisertit
Nej! Han låg under i Nevada och Arizona. Någon av dessa delstater behöver han för att vinna om man ska lita på rösträkningen. Michigan och Wisconsin hade redan bytt till blått innan han twittrade det.

I Nevada och Arizona räknar de extra segt av någon anledning.
Ah. Jag tror du har rätt. Michigan svängt över då. Jag ber om ursäkt att jag kallade dig lögnare.

I typ alla stater står det still. Det är bara i GA det rör något på sig. Jag trodde vi skulle få en uppdatering från PA under natten med det är 6h sedan nu. Det här är en bra sajt:

https://alex.github.io/nyt-2020-election-scraper/battleground-state-changes.html
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ia015
Varför firar man valfusk?

Vilket valfusk?
2020-11-06, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dickasso
Om det är extremt jämnt (som Bush Gore angående röster i FL), kan dom ta upp det för att titta om frågan om omräkning eller ej. Ja du har rätt i det. Men det är ju inte fallet nu. Verkar som att Biden kommer över 300 elektorsröster.
Självklart skulle dom ta upp det om det finns rimliga skäl att misstänka valfusk. Gör dom inte det så fungerar inte demokratin.
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
Nu vill vissa stater att i framtiden ska alla delstatens elektorer rösta på den kandidat som får flest röster nationellt istället för det system som råder nu

https://live.aftonbladet.se/usa-val-...te-d.yCCw63pD_

Effekten blir då att presidentkandidaterna bara kommer besöka de mest folkrika städerna, så som Kalifornien och new York, medan de som stödjer förslaget, exempelvis Colorado, menar att deras delstater redan ignoreras i det nuvarande röstsystemet.

Låter som Demokraterna redan nu planerar att eigga nästa val så det gynnar dem eftersom California och New York mestadels styrs av just Demokrater. Alltså ska bara 2 stater indirekt diktera hur hela usa ska styras 🤔

Låter lite som korruption och diktatur i mina öron!

Är det detta ni Bidenrunkare vill ha?

Demokraternas mål är nationellt val. De vill nog avskaffa staterna med.
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mostcomebackfomo
Trump har 7% chans att vinna enligt odds watch, vad ger bettingfirmorna?

Du menar vem som har "vinst" i denna första rösträkningsomgång. Inte det slutliga resultatet. Det var egentligen det enda jag ville påpeka. Jag bryr mig inte om den typen av data då den är irrelevant för slutresultatet.

"First we take Arizona ... Then we take Berlin!"

Detta är inte över.
2020-11-06, 13:08
Medlem
Dentistlakares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ia015
Ah juste, men stavade Biden fel, så du vet. Sen förnekade du inte min fråga helt heller. Tack för att du bevisar min poäng.

Republikanerna och Donald fuskade till segern framför Hillary med ryssarnas hjälp 2016 så lika leka bäst!
Senast redigerad av Dentistlakare 2020-11-06 kl. 13:08. Anledning: Hehe
2020-11-06, 13:08
Medlem
Dickassos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egon.Ramasotti
Självklart skulle dom ta upp det om det finns rimliga skäl att misstänka valfusk.

Ja och det är ju det som det inte finns enligt samtliga experter jag hört. Även Republikanska state attorneys.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in