2020-11-06, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Trump-Harris hade varit en mardröm haha. Men det skulle aldrig hända, såklart.

Biden-Pence skulle kännas ganska OK. Sålänge Harris ryker all världens väg.

Sen inser jag att det inte kommer bli 269 lika. Men kul att spekulera.

Ja, Biden - Pence hade nog varit det bästa för att ena landet med tanke på läget.
2020-11-06, 12:30
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Då huset och senaten inte byts ut fören i januari så skulle det bli Biden - Pence vilket jag har suttit och hoppats på just för att det vore det mest komiska resultatet
Svår tänka sig ett bättre utgångsläge för de konservativa än Biden- Pence faktiskt...
2020-11-06, 12:31
Medlem
Biden fick ca 20% av rösterna i primärvalet, medans Trump fick över 90%. Men helt plötsligt ser Biden ut att vinna. Detta skulle i så fall vara första gången i USA:s historia. Helt otroligt att fler inte fattar att det är ett valfusk på gång. Det är så uppenbart på hur många sätt som helst.
Medlem
okok1s avatar
Varför tar räkningen så lång tid?
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Svår tänka sig ett bättre utgångsläge för de konservativa faktiskt...

Om inte annat så vore det det mest komiska resultatet, jag skulle genuint skratta mig igenom de kommande fyra åren om det vart så
2020-11-06, 12:32
Medlem
Dentistlakares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrKrispo
Sådär då. Vi har samlats här för att tacka av Donald J. Trump för fyra ekonomiskt starka men annars kaotiska år. Lycka till i framtiden. Hej då, och ta din familj med dig.

Till ärthjärnorna som tvivlar på resultatet. Tänk hur en hederlig Joe Biden vinst skulle se ut och hur denna vinsten avviker från det.

Det här är en fullt hederlig Joe Biden vinst. Allt annat ska utredas. Finns inget som tyder på fusk.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1

Det är många röster samt att man är noggrann i räkningen, men fortfarande vill folk skrika valfusk och att man slarvar.
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandalji
Biden fick ca 20% av rösterna i primärvalet, medans Trump fick över 90%. Men helt plötsligt ser Biden ut att vinna. Detta skulle i så fall vara första gången i USA:s historia. Helt otroligt att fler inte fattar att det är ett valfusk på gång. Det är så uppenbart på hur många sätt som helst.

Republikanerna ändrade hur de kör sina primärval dock, de gjorde så att om det sitter en republikansk president så ska inte några motkandidater i primärvalet få ekonomiskt stöd.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlenn
Att folk fortsätter att envisas..

Jag själv vill att Trump ska sitta kvar i fyra år till men tyvärr så kommer Biden att ta över presidentskapet, oavsett om det avgörs i HD eller inte. Donald Trump har gått på en nitlott, folk röstar för att bli av med honom, inte för att man vill ha Biden som president.

Tappar Trump Både Georgia och Pennsylvania så kommer han erkänna sig besegrad, hans kamrater kommer att tala honom till ''rätta''.
Jag tror inte han ger upp så lätt.
Han kör redan Alex Jones versionen.
Deras kanaler har exploderat i tittare de senaste dagarna.
2020-11-06, 12:33
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1

De ska valideras, poströster har alltid tagit extremt lång tid ända sedan de introducerade under det amerikanska inbördeskriget
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Grejen är kanske att svenska redaktioner är "källkritiska" på ungefär samma vis som svenskar i gemen? Har CNN sagt en sak återrapporteras detta bara, för CNN ska "anses vara en trovärdig källa"?

En fascinerande sak är att trumphatet här hemma har drivit MSM över all anständighetsgräns,
där vem som helst väldigt enkelt kan kontrollera att journalister rent ut ljuger. Om det är CNN eller vår svenska MSM som själva valt att sätta all sin trovärdighet på spel lämnar jag öppet, men som du också påtalar så blir det förstås en stor lättnad för MSM att slippa Trump i TWH om det nu blir
så.
Låt oss återgå till att prata illa om de rasistiska arbetarna istället!
Ja, som sagt: allt som icke-republikanska media i USA rapporterar plockar svenska MSM upp helt okritiskt, för att därefter försöka överträffa varandra i halsbrytande analyser med udden riktad mot Den orangea djävulen. Det har varit en psykos. Många vanliga svenskar tycks ju tro att Trump är en galning som inte skulle tveka en sekund att dra in hela världen i ett kärnvapenkrig — där USA avfyrar den första roboten. Trump har blivit till en karikatyr. Visst, han är okonventionell, opålitlig och delvis inkompetent, men svensken i gemen fattar inte att det är amerikansk inrikespolitik det rör sig om. Främst. Ett skådespel.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Man kan ha "hitta" säckar med 25 miljoner röster på Trump. Det betyder att principiellt kan Biden få avsluta sin presidenttid efter 2 veckor och Trump hoppa in igen. Vill du ha det så pass idiotiskt? Det får nog vara lite ordning tror jag nog.

Nej, det kan inte hända, dom måste komma in innan specifikt datum (olika för olika stater), och detta datum är betydligt innan januari när Biden i sådant fall svärs in.

Storleken på konspirationen som krävs för röstfusk på den nivå som Trump hävdar finns är omöjlig att hålla ihop mer än ett par veckor utan att det läcker och de flesta som jobbar med rösträkningen har varit där betydligt längre, och det är dessutom både demokratiska och republikanska representanter som finns i alla steg av röst räkningen så det skulle ta år bara att få in den mängd människor som krävs. Man vet att drt är helt jävla omöjligt om man någon gång har försökt få bara 30 persorner att göra rätt under korta perioder. Folk skulle inte kunna hålla käften och ingen inom rösträkningen har kommit ut och sagt att det pågår.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in