2020-11-06, 12:05
Medlem
Dickassos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doncroce
Enligt Pew Research säger den "överväldigande andelen väljare som stöder Trump och Biden att de också stöder samma partikandidat för senaten."

https://www.pewresearch.org/politics/2020/10/21/large-shares-of-voters-plan-to-vote-a-straight-party-ticket-for-president-senate-and-house/

Vanligtvis betyder detta att antalet röster för en presidentkandidat och partiets senatkandidater är relativt nära.

Twitter-användaren "US Rebel" (@USRebellion1776) har dock räknat ut att antalet röster för Joe Biden överstiger de som angivits för statens senatkandidater i svängstater, medan de som röstas för Trump och GOP-senatorer ligger mycket närmare.

https://twitter.com/USRebellion1776/status/1324363464572309505

Det är ett tydligt tecken på att folk har röstat emot Trump och inte för någon annan (även om det kommer automatiskt). Då blir det så att man vinner presidentposten men inte senaten i många delstater.
Medlem
tojos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bud Fox
Ni som läst på om.detta: skulle det då i nuvarande situation bli Biden som president och Trump som vice (hahaha), eller kan senaten bara välja vice bland vicekandidaterna så att det blev Biden - Pence?

Personen du svarade skojade med dig. Senaten väljer inte vem som ska bli VP.
Medlem
samtron12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IT-snubben
Att Trump kallade fallna soldater för "losers & suckers" kan nog stå honom i fatet nu. Jag gillar Trumps frispråkighet men han bör försöka tänka till en extra gång innan han hasplar ur sig något sådant. Varför sa han ens detta undrar jag. Oerhört korkat uttalande enligt mig då han behöver deras röster.
Vadå, ingen vettig människa kan väl tro att det där sant? Haha herregud lite källkritik tack. Till och med jubelidioten och Trumphataren John Bolton gick ju ut och sa att det inte är sant
2020-11-06, 12:06
Avslutad
Nu leder Biden ännu mer i Georgia
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Detta sega j*vla uuuutdraaaagna rösträkningsförfarande måste vara fantastiskt härligt för Trumpers att få bevittna...håller ni med om det eller?

Jag ägnar mig normalt inte åt skadeglädje, men med tanke på hur trumpeterna betedde sig för 4 år sen så är det gött att rikta ett stort FUCK YOU i deras riktning. Fucking losers som stödjer en utskrattad babian som inte ens kan vinna över en senil 80-åring hahahahahaha
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Jag vill snarare mena att trumppsykosen tydliggjort hur mycket MSM påverkar svenskars världsbild och åsikter. Många svenskar är rent livrädda för Trump.
Inte minst det! En mycket bra poäng. Därför blir det skittrist när valet i USA avgörs på ett sätt som svenska media kan utnyttja.

Om Biden vinner blir det garanterat fler direktiv från USA till svenska tidningsredaktioner via telegram, etc. Vi kan se fram emot mer PK-trams.
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av IT-snubben
Att Trump kallade fallna soldater för "losers & suckers" kan nog stå honom i fatet nu. Jag gillar Trumps frispråkighet men han bör försöka tänka till en extra gång innan han hasplar ur sig något sådant. Varför sa han ens detta undrar jag. Oerhört korkat uttalande enligt mig då han behöver deras röster.
En skojig detalj är att Trumps svepande tjurrusningar mot att fortsätta räkna poströster även drabbar armén och flottan. I den amerikanska militären har man ju länge poströstat, och en del av dessa poströster anländer inte till rösträknarna i hemstaten förrän ett par dagar efter valet.
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Är det 9000 utlandsröster i Georgia kvar alltså? Varför är man så segervissa då?
Lär ju vara en hel del Trump-röster?

Korrekt, jag tror att många inte känner till detta och det är därför man firar som man gör på Twitter
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jutePippi
Den här orättvisa valförlusten kommer stå demokraterna dyrt i framtiden, mycket dyrare än om han hade fått sitta 4 år till. De kommer få betala för detta lång tid framöver. Trump och hans kampanj är inte bara en kandidat och tillfällig president, det är en folkrörelse. Trump och hans folkrörelse kommer få så jävla hämndenergi av detta. Det kommer inte resultera i våld, det kommer resultera i en långsiktig väckelserörelse. Lika kraftig på samhällsopinionen och debatten som när SD i Sverige gick från att ingen kände till de till att ta sig in i riksdagen. Efterspelet till valet är början på allt detta, även om Biden får ämbetet med 98% säkerhet.
Folkrörelse som har Alex Jones som sin huvudledare.
2020-11-06, 12:07
Medlem
Hexen666s avatar
Haha Georgia alltså. Trump vann Georgia 2016 med 5 procentenheter mot Hillary Clinton. Om Biden vinner Georgia så blir den blå på första gången sedan 1992! Och detta till en kandidat som är makalöst dålig och klarar inte av att dra publik överhuvudtaget? Omliggande stater har gått ganska bekvämt till Trump, men Georgia?

Nä, det är för mycket som inte går ihop. I don't believe it. Mot Supreme Court!
2020-11-06, 12:07
Medlem
Dentistlakares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jutePippi
1. Skapade en bra ekonomi och gynnade de amerikanske arbetarna.
2. Skapade inga krig som ledde till miljoner döda och enorma och skadliga flyktingströmmar från världens skräpländer till Europa.
3. Minska välfärdsflyktingströmmarna till USA från Latinamerika.

En bra början.

Ekonomin ärvde han från Obama. Att han inte skapa krig visar att han har en fitta. Att han minskade strömmarna visar att han är xenofobisk.
2020-11-06, 12:08
Medlem
tojos avatar
Huvudproblemet är att Trumpeter inte kan ta till sig grundläggande matematik och logik. Alla visste att Dems poströstar då de är räddare för pandemin så de vill inte gå till vallokaler. Största kommunerna tar längst tid, så de svaren kommer sist in. Precis som i alla andra stater (kolla vilken "klar" stat som helst).

Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Detta sega j*vla uuuutdraaaagna rösträkningsförfarande måste vara fantastiskt härligt för Trumpers att få bevittna...håller ni med om det eller?

Det är väl därför det gör så ont i egot, att kniven vrids om så extremt sakta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in