2020-11-06, 11:45
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Tankefelet är att Trumps "politik" på något sätt ska trickle down till lilla sverige. Är det inte bättre med ett globalistiskt USA som dammsuger upp alla flyktingar, exporterar varor billigt till/köper från EU och tar smällen i Nato om det blir krig någonstans? Så kan vi vara lite mer nationalistiska här på hemmaplan.
Grejen är att kulturen kring demokratiska partiet i USA sprider sig till Sverige för att politiker och journalister här ser upp till folket vid typ Washington Post som ett föredöme. Med Trump vid rodret går alla PK-idioterna i vårt land bananas varje dag. Det är från det stora landet i väst de får sina impulser.

Rent praktiskt är det också positivt för Europa med Trumps protektionistiska och i huvudsak isolationistiska politik. Och han bidrar till polariseringen där borta, vilket gör det svårare för USA att lägga sig i andras affärer. Nationalism handlar om en strävan efter nationellt oberoende, vet du. Man vill inte ha ett starkt USA som garant för något.
2020-11-06, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Jag håller med styxenhammer som menar att det är extremt osannolikt att Trump ligger jämsides bara i de stater som fortfarande räknar men gjorde bra ifrån sig i de stater som slutade Nov3 som även dom hade mail in ballots. Det finns tyvärr för mycket som pekar på skumrask i detta val och Trump gör helt rätt att ta fighten upp till HD.

Twitter is Running a Massive Censorship Campaign to Defend Election Fraud
Det är väldigt många delstater som fortfarande räknar röster, men de följs inte då de redan anses vara avgjorda.
De avgjordes alltså 3 november men är inte färdigräknade.
2020-11-06, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IT-snubben
Många amerikaner måste verkligen vara på helspänn just nu. Känns ut som det här valet är det mest dramatiska på länge. Presidenten eldar på om att det förekommer valfusk, och vapenförsäljningen har ökat. Ska verkligen bli intressant se vad som händer när det står klart vem som vunnit. Framförallt om Biden vinner. Kommer det bli upplopp i stora mått tror ni?
Det kan komma och bli långt värre än George Floyd protesterna. Om biden blir officiellt planerad som nästkommande president i 2021 så kommer Trump på ett eller annat sätt bevisa att demokraterna har fuskat med rösterna, på så sätt kommer allmänheten bli allt mer uppretad, Trump kan bli president igen för en 4 års term till och då bryter kaoset ut. Det intressanta var att någon sa att Trump skulle bli USA:s sista president. Vi får väl se
2020-11-06, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etta.Place
Ja, det verkar väl rimligt. Som jag förstått det finns det ganska stora segment som är die-hard republikaner när det gäller politiska värderingar men som också avskyr Trump och tycker han är en skam för landet.
Ja, det gör det, du har exempelvis The Lincoln Project och John McCains änka i Arizona. De stöder Biden.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Tankefelet är att Trumps "politik" på något sätt ska trickle down till lilla sverige. Är det inte bättre med ett globalistiskt USA som dammsuger upp alla flyktingar, exporterar varor billigt till/köper från EU och tar smällen i Nato om det blir krig någonstans? Så kan vi vara lite mer nationalistiska här på hemmaplan.

Sverige är på sikt ett förlorat land med tanke på den demografiska förändringen. Sverige är redan döende. Vi behöver inte fler länder som går samma öde tillmötes i världen, färre länder. Arabkultur och islamism är Sveriges framtid nu, oavsett vad vi gör framöver.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Du kan inte fuska med siffror

https://i.paste.pics/73f7cf31169afdaa70a4cd2824537acf.png

Eh okej, jag kan inget om statistik eller "Benfords law" så det är ju svårt för mig att säga något om det. Är du expert på området kanske?

En bild som någon okänd klipp och klistrat ihop känns ju inge vidare pålitiligt dock.

Att Biden säger så när han pratar om skydd mot "voter fraud" är inget bevis för att det fuskades. Han skulle kunna säga att han vill fuska men det är ju inget bevis för att det faktiskt skedde.

Sen är det ju inte direkt första gången den mannen säger fel..
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Hela tråden osar av konspirationsteorier om röstfusk, den ena galnare än den andra.

Och jag refererar till en Republikan (chef för rösträknande i den utpekade valkretsen) som säger att inget valfusk alls förekommer.

Och det bästa du har att komma med är "Börjar nästan kännas personligt ditt Trumphat."

Fan, vad jag älskar att Pro-Trumpers trycks rakt ner i stövlarna och krossas!

Se mitt inlägg på sidan 1943 där jag förklarar att Biden blir president oavsett vad som händer.
Medlem
Verkar som covid-19 blir dråpslaget för Trump. Precis som han själv sagt. Synd för han har fört en extremt bra politik både in och utrikes. Hade covid kommit ett år senare hade trump vunnit extremt överlägset med tanke på hur bra amerikanerna hade det för bara ett år sen, folk glömmer fort. Och bidens demokrater fick ett gratis vapen mot Trump.

Jävligt otur och synd, lär bli republikansk president 2024 med råge då det amerikanska folket har fått uppleva demokratisk politik samt pandemihantering med lockdowns och all skit. Tippar på republikansk senat och representanthus 2022.
Senast redigerad av herrkaffekopp 2020-11-06 kl. 11:50.
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StJerome
Det är ni som hävdar att Biden valet tack vare fusk utan att ha bevis för det. Inser du att du skulle kunna tro på vad som helst, så länge någon du sa upp till sa det till dig? Tänk lite själv för helvete.
I sådana här fall är det extremt svårt att peka på konkreta bevis utan man måste helt enkelt gå på indikationer, statistiska anomalier, sannolikheter, vittnesmål osv för att bygga ett case. Är det trovärdigt att det finns misstankar om att valfusk kan ha påverkat utgången kommer det därefter att utredas i HD vidare, om dom väljer att acceptera det.

November lär bli en enda lång intensiv rättslig debatt. Oavsett vem som blir president i slutändan så kommer en stor del av USA:s befolkning att anse administrationen vara illegitim. Det här valet fick den sämsta utkomsten man kunde tänka sig.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Generellt betalar vi mycket mindre för vår mat än bara på 80-talet. Vår disponibla inkomst ökar och det vi konsumerar blir billigare. Handlar vi nåt som tillverkats i väst är det lite av en lyxkonsumtion

Precis, mat har blivit billigare trots det produceras i väst med västerländska löner. På samma sätt hade fabriksvaror också blivit billigare om de tillverkats i väst med västerländska löner.
2020-11-06, 11:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dentistlakare
Alla nästan alla uteslutande röstat på Biden tycker jag tyder på att någon fabricerat rösterna för att kunna säga att Biden är illegitim president. Det är bara Trump-supportar som kan ligga bakom det.

Joe Biden är illegitim.

Egentligen håller jag inte med om det om det visar sig att valfusket inte varit avgörande.

Men före valet hade jag denna Biden-supporter till släkting som påstod att USA inte är en demokrati. Okej då men då gör ju det Joe Biden till illegitim.
2020-11-06, 11:49
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
I sådana här fall är det extremt svårt att peka på konkreta bevis utan man måste helt enkelt gå på indikationer, statistiska anomalier, sannolikheter, vittnesmål osv för att bygga ett case. Är det trovärdigt att det finns misstankar om att valfusk kan ha påverkat utgången kommer det därefter att utredas i HD vidare, om dom väljer att acceptera det.

November lär bli en enda lång intensiv rättslig debatt. Oavsett vem som blir president i slutändan så kommer en stor del av USA:s befolkning att anse administrationen vara illegitim. Det här valet fick den sämsta utkomsten man kunde tänka sig.

Det bästa vore om det blir lika. Kongressen väljer president och senaten vice president. Sedan förenar de USA. Det här håller på att leda till inbördeskrig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in