2020-11-06, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandalji
Jag tror på fullaste allvar att det är valfusk som pågår, och jag säger inte det för att jag vill att Trump ska vinna. Jag svär på GUD, och jag är Kristen.
När det gäller faktiska saker, hitom det metafysiska, är det då inte påkallat att veta? Tro kan man göra i kyrkan.
Avslutad
Många amerikaner måste verkligen vara på helspänn just nu. Känns ut som det här valet är det mest dramatiska på länge. Presidenten eldar på om att det förekommer valfusk, och vapenförsäljningen har ökat. Ska verkligen bli intressant se vad som händer när det står klart vem som vunnit. Framförallt om Biden vinner. Kommer det bli upplopp i stora mått tror ni?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dentistlakare
Vad är fel med globalism? Det är framtiden.

Du vet att foliehattar använder ordet som kod för illuminater, judarna, eller vad det nu är dom tror styr från skuggorna.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stayloose
Fallet med 138 000 röster är ju redan utrett och korrigerat av företaget (Decision Desk HQ) som skrev in fel.

Men dåså, vilken tur.......
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Njut av att högern här i Sverige börjar komma ikapp S igen istället (trots corona-läge).
Börjar icke riksdagspartier bli större än riksdagen? Det var som fan!
2020-11-06, 11:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mxa2591
Stämmer det att vissa stater har haft 100% deltagande? Vart kan man se det isåfall?
Nej, det som skrivs så är "100% av rösterna räknade".
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Tom of Finland's prediktion om valfusk

Som ni vet så var det JAG som bokstavligen sade att Biden kommer vinna valet. Det var min prediktion några dagar innan valet.

Punkt 1:

Nu gör jag en prediktion till. Biden kommer bli president oavsett om det har varit valfusk eller inte.
För att enklare skapa förutsättning till valfusk så krävs det att alla opinionsmätningar går ihop och visar höga siffror för Biden. Som det ser ut nu så verkar alla optionsundersökningar som visade +10, +11, +17, +8, +9 osv för Biden totalt ej stämma. Biden har bara ett fåtal halv-procent i ledning i Swing-States. Vilket är långt ifrån vad alla opinionsundersökningarna visade.

Punkt 2:
Andra sättet att skapa förutsättning till valfusk är att Trump måste målas upp som en ond dålig man och det finns bara ett alternativ - rösta bort han. Att ersätta han med något annat alternativ är ej tänkbart. Viktigaste att ta bort han. Den stora massan kommer då rösta på Biden för att få bort Trump. Inte för att dom vet vem Biden är, utan för att de vill inte ha Trump. Att påverka den stora massan att ha en gemensam djävul är effektivt. Men efter valet så finns inte denna djävul och då kommer de som röstade på Biden vara enormt oense vad Biden ska göra.

Punkt 3:
Lägg även till att det finns en desperation hos demokratiska väljare att Biden måste vinna. Annars är det kört för liberala väljare då GOP tenderar att öka bland minoriteter. Är är det viktigt att nästan ta till våld mot Trump.

Låt oss leka med tanken att det har blivit valfusk
Biden's sympatisörer slänger säkert post. Media har hjälp till att skapa denna enorma massrörelse för att ta bort Trump och opinionsmätningarna har bäddat för ett resultat som ska förhoppningsvis överensstämma med faktiska valresultatet.

Det finns ABSOLUT inget Trump, GOP, Mitch McConnel eller någon annan som kan göra åt detta om sådant har inträffat. Det är så här länder slaviska länder sköter sina val. Dom målar upp sittande regering som ledande och sedan så fuskar det i valet så ingen märker då valresultatet stämmer överens med opinionsmätningarna.

I detta fall, om det har blivit valfusk i USA, så är det väldigt lätt och kommer bli väldigt lätt att se att det har blivit valfusk. Vi MÅSTE vänta på RIKTIGA bevis och INTE några TEORIER eller EXCEL statistik på Twitter.

Men oavsett om det har blivit valfusk eller inte så kommer detta inte att kunna överklagas för valfusk brukar aldrig kunna överklagas i domstol, oavsett vilket land i världen valfusket inträffar. Den ENDA gången valfusk leder till OMVAL är när folket gör våldsamt uppror. Republikanska väljare gör inte våldsamt uppror och DÄRMED SÅ BLIR DET INGET OMVAL!

Biden blir president oavsett om valfusk har skett eller ej.
Tack för ordet!
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bondeland
Väst tillverkade massa varor förr med västerländska löner för arbetarna och fick varorna sålda.

Med ditt resonemang måste också minimum wage och kollektivavtal avskaffas, eftersom ingen är ju beredd att betala exempelvis för restaurangmats verkliga värde när de som jobbar där tjänar minimum wage på västerländsk nivå. Restaurangarbetarna måste ha löner på kinesisk nivå för att maten ska gå att sälja.

Generellt betalar vi mycket mindre för vår mat än bara på 80-talet. Vår disponibla inkomst ökar och det vi konsumerar blir billigare. Handlar vi nåt som tillverkats i väst är det lite av en lyxkonsumtion
Medlem
Etta.Places avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zarrelito
Så man har valt att rösta rep. i senaten och sedan avstår i pres? Eller röstar dem för sleepy joe i pres?

Ja, det verkar väl rimligt. Som jag förstått det finns det ganska stora segment som är die-hard republikaner när det gäller politiska värderingar men som också avskyr Trump och tycker han är en skam för landet.
2020-11-06, 11:45
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbeteochbostad
Börjar nästan kännas personligt ditt Trumphat. Vad har du råkat ut för? Hur mår du?

Hela tråden osar av konspirationsteorier om röstfusk, den ena galnare än den andra.

Och jag refererar till en Republikan (chef för rösträknande i den utpekade valkretsen) som säger att inget valfusk alls förekommer.

Och det bästa du har att komma med är "Börjar nästan kännas personligt ditt Trumphat."

Fan, vad jag älskar att Pro-Trumpers trycks rakt ner i stövlarna och krossas!
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Så sant som det är sagt. Jag la till att jag ser SD som ett liberalt parti och att de borde veta hur det känns att vara motarbetad, men du fick inte med det i citatet.

Att vara "invandringskritisk" och anti-Trump är ungefär lika mainstream i Sverige i dag, skulle jag säga. Inget har något med nationalism att göra. Jag dock sett en del klassiska vänsterprofiler i den här tråden, så här sker minsann förbrödring helt ogenerat. Det är en salig blandning som vill se att Trump ryker. Gemensamt för dem är väl att de tycker att Donald är piiinsam och att det är ovärdigt med en eldig affärsman som president i USA.

Jag fattar inte Trump-hatet. Nu kommer ju det iochförsig från mig, en av hans supportrar.

Vad är det med svenskarna? De är ett mobbargäng som hela tiden vill vara med i en stor grupp? Det härliga med Trump är ju hur han behandlat journalister som det pack de är samt att han inte accepterat tron på klimatkris. Toppen ju. Värt att älska.

Pinsamt att ens svenska landsmän till 90% är som Greta Thunberg, vänsterbruttan.
Medlem
Dentistlakares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Det har jag redan svarat på.
Det går inte att se när man loggar in vem personen röstat på (naturlig eftersom vem som helst kan logga in på vem man vill)

Det finns de som hävdar att listan med 15000 namn har kontrollerats mot Demokratiska registrerade väljare, det är ingen som jag har kunnat verifiera.

Det jag säger är att röstfusk är 100% säkerställt.
Åt vilket håll är inte säkerställt mer än med indicier, många skumma utfall åt Bidens håll, stora klumpsummor med bara Biden bl.a.

Alla nästan alla uteslutande röstat på Biden tycker jag tyder på att någon fabricerat rösterna för att kunna säga att Biden är illegitim president. Det är bara Trump-supportar som kan ligga bakom det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in