2020-11-06, 10:37
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Håller med dej vad du skriver. Uppfattar dock att Trump-gänget mer håller sej i sin bubbla än övriga. Även om den problematiken finns överallt
Kanske beror detta på att etablissemangskritiska har ett betydligt smalare informationsflöde att tillgå?

Jag har upplevt ett långsamt övergående från faktasökande till "klassisk sekterism" inom den verkliga högern (inte nyliberalismen). Kanske beror detta helt enkelt på att högern växt från i stort sett obefintlig till att idag vara en reell maktfaktor.

Hur som haver är min poäng att vi alla är indoktrinerade i olika grad. När vi söker fundament i tillvaron går vi bara mellan olika doktriner, och någon SANN doktrin hittar vi knappast inom ideologi oavsett vilken den är.
2020-11-06, 10:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dentistlakare
Nu har Biden gått om i Georgia enligt Politico iallafall:

https://www.politico.com/2020-election/results/president/

Blir en vinst till Biden med tydlig marginal elektorsröster.

Du är den 10e att skriva det i tråden.
2020-11-06, 10:38
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Kommunistdiktaktorer gillar inte olika fackförbund och det gör inte Trump heller.

Trump är närmare diktatorrollen än Löfven.
Men för i helvete. Kalla honom bara diktator då. Droppa kommunistsnacket, annars gör du dig själv till åsna.
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Ja, det är ju olika i alla stater så är svårt att ha koll på alla. Men i Georgia sker det inte automatiskt. Det kan begäras efteråt förutsatt att vinstmarginalen är max 0.5%
Tack för det. Då räknar vi kallt med att Trump inte släpper Georgia. Om nu inte andra tunga figurer inom GOP vill ha ett slut på valet.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dentistlakare
Har han? Enligt Politico så ligger han under med typ 1000 röster.
https://twitter.com/DecisionDeskHQ/status/1324643210283593728?s=19
Medlem
Hbdunkars avatar
Kommer att bli underhållande när Biden svärs in. Där han taffsar på första bästa 14 åring tror att han blir insvuren till senaten och mitt i sitt tal får ett utbrott vill hem och går ifrån podiet. Allt detta inför världens ögon. Jag har jobbat inom sjukvården i många år och träffat min beskärda del av patienter med frontallobsdemens. Mycket i hans betende stämmer in på just de patienter jag har träffat.
https://m.youtube.com/watch?v=-iSAh3haVtY

QUOTE=ironiq|73510573]Väl rutet.

Det ska bli mycket underhållande i januari när åtalsimmuniteten försvinner och han inte längre har möjlighet att benåda sina allierade. Tror dock att det finns en stor risk att han vägrar lämna Vita Huset och att U.S. Marshals eller Secret Service tvingas släpa ut honom, som den patetiska ursäkt till man han är.[/quote]
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Gå och utbilda dig Erik. Det är inte för sent än.

Han behöver inte utbilda sig, han får ju medborgarlön.
Medlem
Dentistlakares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imaloser
Och nu är plötsligt GA blått, som inte röstat blått sedan 92, och AZ som röstat blått endast en gång sedan 1952... fishy fishy.

Tänk att det skulle krävas en idiot som Trump för att det skulle hända!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imaloser
Och nu är plötsligt GA blått, som inte röstat blått sedan 92, och AZ som röstat blått endast en gång sedan 1952... fishy fishy.
JB ska alltså vara mer populär än vad Obama var... Finns inte en chans. Detta är ett val som kommer få göras om. Utan tvekan.
Medlem
lol21s avatar
bye bye trump
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
Man vet INTE om brevbäraren har slängt flera säckar på soptippen. Man vet inte om någon fyllt på röster. Nu ser vi ju att döda sedan 1982 också kan rösta. Förstår du att INTE kan ha poströstning om det inte är säkert.

Men va? Det var ju klarlagt att det inte skulle gå att rösta säkert oavsett, med pandemi och köer osv.

Att de behöver en stor översyn av sitt röstsystem är jag mee eller minder övertygad om. Har döda röstat är väl viktigt att reda ut. Är de med i röstlängden bara eller har de de facto röstat? Finns det bevis för det? Annars om man kan slänga ur sig hypostetiska bevis hur som helst och kalla allt för fusk, oavsett hur man gör det.

Och dessutom, ja om det nu skulle visa sig att man inte kan tillåtas poströsta innebär det ju inte att man kan ta bort det alternativet mitt i räkningen. Rösterna är ju lagda enligt gällande regler när de las?
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Mer sannolikt ja. Däremot så tog Hillary, Gore och Bush den äldre förlusterna med värdighet. Vänta dig inte det med Trump om han förlorar.

Det finns ett talesätt som har en viss spridning i USA: "Visa mig en god förlorare, så skall jag visa dig en... ...förlorare".

Det passar bra in på Trumps framtoning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in