2020-11-06, 10:02
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Varför visar CNN och TV4 olika siffror när det gäller elektorsröster?
Märkte det redan igår kväll, går det att dribbla med dom också.
Tv4 visar en större ledning.

TV4 ligger antagligen efter
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RingInteSnuten
Fast han sa ju aldrig "sluta räkna", han sa "sluta rösta" en stor skillnad.

Som sagt har säkerligen båda sidor fuskat.
Trump tar det till SCOTUS och har vänner där I en majoritet så jag tror detta slutar i rätten med vinst åt Trump.

Men vi får se.

Citat:
STOP THE COUNT!

Från hans Twitter?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Valarbetare har slängt mängder med trump valsedlar i soptunnan och bara delat ut bidens valsedlar i hemmen..känt sedan länge.

Så det är massor med folk som inte har kunnat rösta på Trump och därför röstade på Biden istället?
Medlem
Oldberrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Varför visar CNN och TV4 olika siffror när det gäller elektorsröster?
Märkte det redan igår kväll, går det att dribbla med dom också.
Tv4 visar en större ledning.

Vissa räknar med att Arizona är vunnen av Biden och vissa gör det inte. Fortfarande röster kvar att räkna i den delstaten.
2020-11-06, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Projektion är verkligen er starka sida.
Republikanerna har inte tagit senaten, det avgörs sannolikt i januari i ett extraval eftersom bägge senatval i Georgia ser ut att bli s.k ”run-offs”. Demokraterna har fortfarande chans att ta över senaten.
Allt detta tjat om senaten. Om Republikanerna tar Senaten behöver Biden bara övertala att par av de att rösta med honom vid varje specifik omröstning.

Biden är en slipad kompromisspolitiker och faktiskt väldigt omtyckt av många Republikaner som sitter i Senaten.

Att man alltid röstar som ett block efter partilinjerna stämmer ju inte.
Medlem
arbetets avatar
När röken skingrar sig och dimman lättar så kommer man i USA fatta att det var en röd våg som sköljde in:

Sean T at RCP
@SeanTrende
I guess it depends on the meaning of the word "narrowly."

Jesus Christ what a shitshow this is.
https://twitter.com/SeanTrende/status/1324432082286878720?s=20

Den enda som verkar fatta det i Sverige är Amanda Sokolnicki som i Nyhetspanelen TV4 sa att det kommer bli svårt för Joe Biden att få igenom någon politik.

Sedan kan man undra om Republikanerna kommer låta udda vara jämnt och förpassa Demokraternas fulspel under fyra år till politikens skräphög. USA:s framtid hänger nog på det.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klanledaren
Han har en unik affärskod som gör han framgångsrik. Säg den affärsetik som är rent spel. Han är ingen yrkespolitiker, hur många gånger måste man påminna om det. Förstår att han verkar hemsk för dig men han är faktiskt den goda kraften här.
Jag tycker inte att gamla avlagda affärsmän ska vara presidenter.
Politiker ska fungera som presidenter!
Goda krafter för mig är när en president tar hand om och värnar om sina medborgare och det tycker jag inte Trump har gjort!
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tinybits
Jo, såklart du har rätt.
*ames Bradle* här traskade in på Postverket på sin 120 års dag och undrade varför han inte fått sin ballot.

https://www.michiganresidentdatabase.com/person/468699/roy-ferguson#overview

Som du ser är han active voter.

Om du kollar registret jag skickade tidigare så är många av dom döda, så att de skulle missat att rösta tills i sista stund är konstigt.

Nog för att demokraterna är duktiga på att locka röster, men från underjorden?

Bradley har troligen felaktigt registrerats när en yngre namne på samma adress röstade.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trekrona
Trump är sannerligen dum i huvudet. Sluta räkna nu! Ja visst. Vem vinner då? Biden.

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1324353932022480896

Nä då vinner Trump
Medlem
Bum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldberry
Vissa räknar med att Arizona är vunnen av Biden och vissa gör det inte. Fortfarande röster kvar att räkna i den delstaten.
Jag ser inte hur trump ska kunna ta den
2020-11-06, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Jag vet inte hur du ser på det här, men ur just detta perspektiv finns det väl ingen högre instans?

Mer sakligt; det är ju uppenbart att Trump(administrationen) resonerar enligt principen "allt räknas" och att påverka med alla medel är OK: juridik, religion, hot och löften.

ah, just ja. då får dom hoppas att detta funkar då

Citat:
Ursprungligen postat av bondeland
Hur funkar egentligen sånt där i USA? Jag vill minnas att kyrkors och religiösa organisationers tax exempt status i USA är på villkoret att de inte får ta politisk ställning?

åfan, hade ingen aning. har inte kollat vilket håll Paula White kommer ifrån, men tungmålet hade hon ju nere iaf. om hon inte fejkar då, men så cynisk kan jag väl inte tro att nån skulle va...
2020-11-06, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Mycket av MSM är också gratis.

Menar du att folk med smal ekonomi läser alternativmedia pga att det skulle vara billigare än Expressen och Aftonbladet vore det spännande att få veta varför du tror det. Var har du hört detta?
Dom med lite bättre inkomster tenderar att hämta sin information från flera källor samt att dom förutom att t ex prenumera på DN även kanske har en prenumeration på sin gamla lokaltidning. Medan en ekonomiskt svag Trump-supporter nöjer sej med breitbart och fox eller om han e svensk bara läser ena sidan och aldrig betalar för fördjupande reportage. Det går långsamt med rösträkningen nu säjer CNN. Personalen e utmattad.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in