2020-11-06, 08:42
Medlem
600 rösters skillnad i Georgia.
Medlem
tokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
Elektorerna kan inte själv bestämma vilken kandidat de vill rösta på, i nästan alla delstater är de bundna av lag att rösta på "sin" kandidat.

Det varierar från stat till stat. Det är väldigt ovanligt dock att någon blir en vilde. Det har hänt ca 150 gånger i de 54 presidentvalen som varit men det har aldrig påverkat utfallet.

"De valda elektorerna möts i delstatshuvudstaden i början av december och avger sina röster, en för valet till president och en för valet till vicepresident. Vissa delstater har formella krav på att elektorerna måste rösta på den kandidat de lovat, medan elektorer från andra delstater inte har sådana krav på sig. I praktiken röstar de med få undantagsfall på sin kandidat ändå."
https://sv.wikipedia.org/wiki/Presidentval_i_USA

Om en kandidat landar på 270 så räcker det att en avviker från majoritetslinjen för att påverka utfallet.
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Att poströsta är besvärligare än att rösta på plats.

Inte för amerikaner som väger 150 kg och är rädda för corona
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Han hävdade gång på gång under och innan valet 2016 att valsystemet var korrupt. I synnerhet om han inte skulle vinna.

Smart sAkt om man refuse to loose.
Trump är en WInNer!

Fear of a orange planet. It takes a nation of millions to hold us back.
2020-11-06, 08:43
Medlem
Skadans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Nej det stämmer inte. Det är desinformation från Trumpanhängarna i sitt försök att fuska sig till valet.

Se mitt inlägg tidigare i tråden.

(FB) Flashbacks Valvaka 2020
Jo, jag misstänkte det. Älskar när folk skriver "Var det inte han som sa att...". Helt utan pålitliga källor. Frustrerande vad folk går på.
2020-11-06, 08:44
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klanledaren
De röstar på Trump, frågan är hur långt stödet kan räcka.

I dom polls som finns över militär personal har jag för mig att Biden ledde sist.

Utöver det finns det ju inget som talar för att militära ledningen skulle göra något åt valet. . Varför skulle dom?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Inte för amerikaner som väger 150 kg och är rädda för corona

Jag köper detta. Men återigen så finns det avvikelser som måste utredas om man tror på "demokratin".
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Det håller jag med om. Men vilka tecken finns på valfusk egentligen förutom konspirationsteorier utan grund? Nämn gärna några faktakontrollerade händelser som pekar på valfusk.

Bland annat har kontrollanter som har all rätt att vara där enligt Amerikansk lag o se till så att räkningen får rätt till i somliga delstater inte blivit insläppta.

Trump har berättat allt det här nyligen i ett tal.

Någon här påstod att det fanns ju några filmer på att några iaf hade fått komma in. Men det handlade om andra delstater tyvärr. Och två filmer på kontrollanter som faktiskt blivit insläppta i lokalerna är inget bevis på någonting. Det är mer utav ett alibi.
2020-11-06, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Vad är det som konstigt? USAs mest upp-piskade val någonsin i kombination med att alla får poströsta (förut krävdes ofta en anledning) pga pandemin. Klart som tusan valdeltagandet stiger radikalt.

Japp! Det har varit så upp-piskad stämning att 120 åringar stigit upp ur graven för att rösta på Biden.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bostonrose
Tack! Ja jäklar vad lämpligt det vore om det där var på riktigt!

Hade varit så otroligt jävla underbart!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Rätt korkat av Trump... Det hade varit bättre med lika grundförutsättningar. Det är det alltid.

Det där med städerna stämmer uppenbarligen. Jävla Atlanta, Pittsburgh och Philadelphia.

Han var väl rädd för att det skulle fuskas med poströsterna, därav uppmaningen till sina väljare att inte rösta så. Förstår honom om det var så han resonerade. Men nu har det eventuellt fuskats ändå. Hade ju varit intressant att veta sanningen, finns det något valfusk eller ej.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2020-11-06 kl. 08:48.
Moderator
Gromguttens avatar
665 skiljer i Georgia nu.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in