2020-11-06, 08:34
Medlem
tinybitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldFashioned
Nej, det var inte "dåligt formulerat". Det var inte formuleringen det var fel på, felet var att du inte läste ordenligt och trodde att det handlade om 800 poströster i säcken.
Vill du bråka om senantiken så kör hårt. Jag har inget intresse av att debattera vad du tror jag syftade på. Att sedan lägga in att jag har någon ideologisk övertygelse som ska stärkas av det är bara patetiskt, jag skiter fullständigt i om det är Trumpkampanjen eller Bidens som ligger bakom. Till skillnad från vissa här kan jag hålla med om att Trump som presidentmaterial är piss.
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Du talar som om Trump är den enda styrande kraften i USA.

Som om Åkesson automatiskt skulle erhålla full kontroll över alla myndigheter och hela statsapparaten, om SD fick 51% i ett val. Du begriper väl själv vad deep state är?
Nej, tack och lov har han inte det . Men det skulle vara intressant att se lite mer substans i Trumps anklagelser om valfusk och vad han bygger det på. Kanske några bevis. Enskilt valfusk finns väl mer eller mindre i alla länder. I Sverige exemplifieras det bäst av att t.ex. valarbetare gömt valsedlar från SD i vallokaler och lokaler för förtidsröstning. Men för att det ska ge resultat måste fusket vara organiserat och där känns det som att Trump har en del att bevisa innan han bör tas på allvar. Sedan fattar jag såklart att valräkningen måste göras om i de stater där det är jämnt mellan de båda, för annars kommer det för alltid att finnas människor som tror på valfusk
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Lite konstigt. I stort sett i alla fall så är det alltid sittande president eller regering som brukar stå för valfuskandet. Det känns som att Trump är en dålig förlorare som vill sitta kvar till varje pris och eftersom det verkar finnas rejält många genomkorkade människor som stöder Trump så anammar de Trumps anklagelser om valfusk utan något nämnvärt kritiskt tänkande. Ett korkat folk, något bättre verktyg finns inte för en ledare.

Finns det tecken på fusk ska det utredas. Så gör man i en rättsstat.
2020-11-06, 08:35
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SveaBaner
Så trump måste alltså vinna samtliga resterande stater där det står och väger?

AK,GA,NC,NV och PA?

AK och GA skulle jag kunna köpa Trump tar hem. Kanske NC med. Men PA och NV ser bleka ut för honom. Om det inte påträffas något valfusk så svärs Biden in.
Ja.

Men det är endast Fox och AP som har called AZ för Biden. Om Trump mot förmodan skulle vinna AZ så har han råd att förlora antingen NV eller NC. Om han vinner AZ och i övrigt endast förlorar GA så blir det 269-269
Senast redigerad av Madagascar 2020-11-06 kl. 08:42.
2020-11-06, 08:35
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldFashioned
Donald Trump har sagt att förtidsröstning är dåligt. Biden har sagt att förtidsröstning är bra. Är det verkligen så komplicerat att förstå att fler Biden-väljare förtidsrösta och att de rösterna räknas sist i många fall?

Det som sagts är att det är viktigt att poströsterna ska vara inne på valdagen.

Något som repulikanerna inte tyckt vara viktigt.

Har man ett valdatum så har man ett datum.
2020-11-06, 08:36
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Just det att det blev betydligt jämnare än väntat tycker jag visserligen är en källa till förvåning. Vinner Biden till slut är det dock inte särskilt förvånande. Går däremot allt vägen och Trumpen har hem det så tänker åtminstone jag bli rejält förvånad

Även om det i ärlighetens namn svängt lite i mätningar de senaste veckorna och man kanske inte behöver bli så förvånad att det jämnats ut lite heller...

Det är lite synd att det är så jämnt att det säkert kommer att bråkas en massa om resultatet dock. Jag hade ju föredragit en starkare Trump seger....
Biden anses tydligen ha goda chanser ha utöka gapet. Och då stämmer det bättre med pollarna.
2020-11-06, 08:36
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Ja, jag har förstått det också. Men det verkar vara du som verkar ha svårt med läsförståelsen.

Tycker du inte att det är ytterst konstigt att det helt plötsligt är över 20 miljoner fler amerikanare som röstar, och nästan SAMTLIGA röstar på Biden?
Såvida man inte anordnat ett gemensamt gigantiskt indoktrineringsläger ute i öknen för 20 miljoner människor.

Ja detta är ytterst konstigt.
2020-11-06, 08:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av token
Det ser ut som Biden kommer ta detta, solklart. NV går till Biden och avgör det hela. Chocken är väl att PA också ser ut att gå till Biden nu vilket innebär överlägsen seger. En vinst i PA skulle innebära att Biden sitter till 100 procent då det inte finns någon risk att elektorerna blir vildingar till december. ....

Elektorerna kan inte själv bestämma vilken kandidat de vill rösta på, i nästan alla delstater är de bundna av lag att rösta på "sin" kandidat.
2020-11-06, 08:37
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Han hävdade gång på gång under och innan valet 2016 att valsystemet var korrupt. I synnerhet om han inte skulle vinna.
Ja, det verkar typiskt Trump: Det som inte faller honom i smaken, är det fel på.
2020-11-06, 08:38
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Såvida man inte anordnat ett gemensamt gigantiskt indoktrineringsläger ute i öknen för 20 miljoner människor.

Ja detta är ytterst konstigt.

Vad är det som konstigt? USAs mest upp-piskade val någonsin i kombination med att alla får poströsta (förut krävdes ofta en anledning) pga pandemin. Klart som tusan valdeltagandet stiger radikalt.
Medlem
eternussermos avatar
När beräknas nästa stat vara räknad?
Senast redigerad av eternussermo 2020-11-06 kl. 08:46.
Medlem
Factcheck debunkar frågan om vattenstämplarna: https://www.factcheck.org/2020/11/bogus-qanon-claim-that-mail-in-ballots-are-illegitimate/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in