2020-11-06, 08:30
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlfaKennyBody
...

Det blir lite svårt o ta dig på allvar lille bebis man.

Som sagt...
2020-11-06, 08:30
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Så sent in i valnatten när ca man räknat ca 120 miljoner röster, vilket är ungefär så många som röstar varje år i usa, så leder Trump stort. Sedan pausar de röstandet och det dyker upp över 20 miljoner röster till. Nog för att valdeltagandet är högre, men den som inte ser ett problem med detta är mäktigt blind.
Allt för många är programmerade av medias propaganda att hata Trump och det gör att människor tappar förmågan att tänka klart. Hatet mot Trump trumfar allt. Jag ogillar Trump som person ungefär som jag ogillar Bert Karlsson men inser samtidigt att de är skickliga med vad de håller på med.
2020-11-06, 08:31
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Han kallar valsystemet i USA för korrupt!
Men det var ju inte korrupt när han själv vann 2016!

Trump är skvatt galen, en farlig person som har skapat en stor psykos av personkult kring sig själv.

Han hävdade gång på gång under och innan valet 2016 att valsystemet var korrupt. I synnerhet om han inte skulle vinna.
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AlfaKennyBody
Ledtråden ligger i hans namn. Löfven!

Vart tog han vägen? Ah, det börja blåsa så han försvann.

Aha, fasiken. Den såg jag inte!
Medlem
tokens avatar
Det ser ut som Biden kommer ta detta, solklart. NV går till Biden och avgör det hela. Chocken är väl att PA också ser ut att gå till Biden nu vilket innebär överlägsen seger. En vinst i PA skulle innebära att Biden sitter till 100 procent då det inte finns någon risk att elektorerna blir vildingar till december.

Nu blir den fortsatta spänningen att se alla Trumpsupportrar beväpna sig och starta inbördeskrig. Många verkar vara helt galna och kommer kan inte acceptera demokratins regler. Tanken på demokrati har Trump raserat totalt de senaste fyra åren hos sina mest trogna supportrar. Jag tror deras galenskap sträcker sig långt bortom ANTIFA/BLM.
Senast redigerad av token 2020-11-06 kl. 08:34.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportitvsoffan
Nja det är ju så det fungerar i USA. Det blir ju förmodligen till och med Fox News som är först ut eftersom de gav Arizona tidigt till Biden, och de är ju inte direkt kände för att hetsa mot Trump.
Såg du första debatten? Programledaren var från Fox news.
2020-11-06, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Som sagt...

Vad? Får jag inte calla ut en vuxen bebis när jag ser en?

Det är ju uppenbart att han inte vill att hans inlägg ska bli taget på allvar.
2020-11-06, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OldFashioned
Donald Trump har sagt att förtidsröstning är dåligt. Biden har sagt att förtidsröstning är bra. Är det verkligen så komplicerat att förstå att fler Biden-väljare förtidsrösta och att de rösterna räknas sist i många fall?

Ja, jag har förstått det också. Men det verkar vara du som verkar ha svårt med läsförståelsen.

Tycker du inte att det är ytterst konstigt att det helt plötsligt är över 20 miljoner fler amerikanare som röstar, och nästan SAMTLIGA röstar på Biden?
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Lägg till det ett korkat folk beväpnat till tänderna som dessutom inte kommer att dra sig för att använda sina vapen.

Ok, och vilka är det som brukat våld hittills då? Inte fan är det grupperingar som stöttar republikanerna iallafall.
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egon.Ramasotti
Du har fortfarande inte svarat på varför mitt exempel av hur fusk går att genomföra är felaktigt.
Carina Bergfeldt bemöter anklagelserna om valfusk på svt.se idag. Mycket sakligt beskriver hon hur sådana har utretts tidigare och deras ynkliga resultat.

Du förstår väl att av ren självbevarelsedrift måste myndigheterna skydda valsystemet och försäkra sig om att fusk begränsas så mycket det går. Annars skulle folk trovärdigheten upphöra, en demokratisk grundpelare skulle upplösas.
2020-11-06, 08:34
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Ja, jag har förstått det också. Men det verkar vara du som verkar ha svårt med läsförståelsen.

Tycker du inte att det är ytterst konstigt att det helt plötsligt är över 20 miljoner fler amerikanare som röstar, och nästan SAMTLIGA röstar på Biden?

Hur många är "nästan samtliga"?
2020-11-06, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Allt för många är programmerade av medias propaganda att hata Trump och det gör att människor tappar förmågan att tänka klart. Hatet mot Trump trumfar allt. Jag ogillar Trump som person ungefär som jag ogillar Bert Karlsson men inser samtidigt att de är skickliga med vad de håller på med.

Ja, detta handlar om att se detta med neutrala ögon. Jag förstår inte hur man INTE kan se att detta är problematiskt, oavsett vilken sida som vinner.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in