2020-11-06, 05:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PilotHockey
Ehm. Dems behöver vända 4 säten.

Om man vinner de två runoffsen så är det två säten. Vinner man presidentskapet så får VP:n utslagsröst. Men det är fortsatt två säten som då saknas för att det skall bli lika från första början.

Jo så är det ju men fortf ingen generell majoritet. Flips vid omröstningar kan ju gå åt båda håll där med
dom har 48 nu, plus 2 runoff = 50 plus Harris = Majoritet
2020-11-06, 05:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trackid
Ibland kan vissa Flashbackare inte tänka själva.

Live TV
Googla på det.

Stor i käften hör jag. Har redan fått en länk från en annan så man vet vilket tal ni menar.

Du kan ju hoppas på att Melania tar ut en skilsmässa, hatare.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unggoy
Hoppas man kan ta senaten under någon tid närmaste 4 åren. Jag vill se for the people act eller en version av denna passera:

https://en.wikipedia.org/wiki/For_the_People_Act_of_2019

Dödar gerrymandering bland annat.
Oh ja For the people är riktigt jävla bra och också otroligt viktigt för framtida val.

Lägg till att göra Puerto Rico och D.C till delstater med representation i Senaten och Huset.
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Det är sant, kolla klippet
Han är äkta.
Jag lyssnar just nu. Detta låter som en riktig game changer.
2020-11-06, 05:23
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
Som sagt.. Kelly och Hickenlooper är de andra två säterna, lyssnar du ens?

Därför Van Jones just nu på CNN säger när man snackar om voter fraud att Republikanerna inte borde svärta ner sig med detta när man iallafall har behållt senaten? Snälla

Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Jag var inne och läste hela och det du påstod initialt stämmer inte alls. Det du påstår när jag ber om källa stämmer däremot. Elektorer från vissa stater kan bryta med partilinjen, men det lär inte hända eftersom det endast är speciellt utvalda ledare för respektive parti eller synnerligen partitrogna som blir utsedda till elektorer.

So dream on.

Exakt det som är grejen. Är det i en republikansk stat som blivit flippad vilket just nu är läget att bli faktum. Avslöjas det då fusk där och man inte kan göra något åt det juridiskt. Då finns detta visst som en sista utväg.
2020-11-06, 05:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Galet jämt i Georgia och Pennsylvania, trolig omräkning som lär ske i dessa två?
Biden är i takt att vinna PA med minst 100k röster. Blir nog ingen omräkning där. Georgia däremot kan det bli. Däremot så brukar omräkningar väldigt sällan ändra utfall. Brukar som mest ändra några hundra röster.
Senast redigerad av joxmoose 2020-11-06 kl. 05:26.
2020-11-06, 05:26
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
Biden är i takt att vinna PA med minst 100k röster. Blir nog ingen onräkning där. Georgia däremot kan det bli. Däremot så brukar omräkningar väldigt sällan ändra utfall. Brukar som mest ändra några hundra röster.

5% kvar av 6mille borde bli runt 300k ish, får Biden alltså 200k av dessa?
2020-11-06, 05:26
Medlem
Citat:
Därför Van Jones just nu på CNN säger när man snackar om voter fraud att Republikanerna inte borde svärta ner sig med detta när man iallafall har behållt senaten? Snälla
Vad i helvete har Van Jones med att dems vinner 2 säten i Hickenlooper i Colorado och Kelly i Arizona? Med Georgias 2 runoffs är de uppe i 50 är du trög eller?
2020-11-06, 05:28
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DogDog
dom har 48 nu, plus 2 runoff = 50 plus Harris = Majoritet

Du räknar det som att det är givet att de kommer vinna båda runoffs. I båda stater leder ju republikanerna så sannolikheten vid runoff att båda skulle flippa är samma som att Trump vänder detta just nu.

Så visst, demokraterna kan ta senaten. Men sannolikheten är på samma nivå som att Trump vänder detta. Gör han det så är det ju ändå så att de två runoffsen ej spelar roll
Avslutad
Citat:

Exakt det som är grejen. Är det i en republikansk stat som blivit flippad vilket just nu är läget att bli faktum. Avslöjas det då fusk där och man inte kan göra något åt det juridiskt. Då finns detta visst som en sista utväg.

Eftersom de har en republikansk elektor där? Ja jag köper det. Du har rätt. Teoretiskt rätt för det kommer aldrig att hända i verkligheten.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
5% kvar av 6mille borde bli runt 300k ish, får Biden alltså 200k av dessa?
Jepp Trump sa åt sina väljare att inte poströsta så nu är i princip allt som kommer in för Biden med stor majoritet 60-80%
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Jag lyssnar just nu. Detta låter som en riktig game changer.

Japp.

Snart kommer alla fittor i den här tråden som sitter och runkar till Biden att förstå vad det är för skillnad på en vinnare som TRUMP och en förlorare som Joe Biden.

Dom väntar bara på att Soros och demokraterna ska avsluta valet.

SWOOOP! OFF TO JAIL!!!!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in