2020-11-06, 02:41
Bannlyst
[quote=Erpatjoff|73508062]
Citat:
Ursprungligen postat av Maahes

Otroligt starkt svar! Känner att jag blir erigerad och vill avguda en stark man som ser ut som barbapappa med spraytan!

Ärligt talat, jag har varit rätt öppen med mina problem ibland här på flashback, du skapade ett konto i trumps avbild och sitter och snackar skit. Känner du att du har det moraliska övertaget när du går igenom min historik?

Edit: Tog du bort posten din jävla tönt?

Nä men citatet blev fel. Du verkar arg? Din polare Sleepy-Biden ser ju ut att vinna, du borde vara glad.
2020-11-06, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cuckslayer
Biden har nu fått 5 miljoner fler röster än vad Obama fick. En neger. I USA.

Ni som fortfarande inte tror att valfusk är ett faktum i detta val måste ju leva i någon annan typ av värld.

Antingen det eller så låter vi bli att dra förhastade slutsatser utifrån känslotänkande.
2020-11-06, 02:42
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det krävs dock att man har pengar för det, han kommer att få ekonomiska problem tack vare Deutche Bank som ska köra inkasso så fort han lämnar ämbetet den 20:e Januari 2021, sedan är det bara en fråga om vad alla andra som han är skyldig pengar till kommer att göra.

Det är lite därför jag poängterar att jag tycker smått synd om honom, han är inte direkt en ungtupp och hans image är permanent förstörd, namnet Trump är för stunden så pass smutsigt att det lär smutsa ner alla hans släktingars framtid.

Detta ovanpå att han lär få sälja av en jävla massa byggnader, ingen lär vilja göra byggavtal med honom just för att hans image är förstörd och alla vet att han är utblottad (liten överdrift men du förstår vad jag menar) allt det där är ovanpå att han eventuellt riskerar att åtalas för skattebrott och en jävla massa annat.

Men med det sagt så tror jag att chansen är större att han bildar Trump TV där han får prata om allt han vill prata om tills hans hjärta inte längre orkar, han lär anställa folk som Tucker Carlson, Alex Jones (okej inte ens jag tror han lär förvärva honom) och andra gelikar som han tycker om vilket faktiskt i slutändan kan bli en succé speciellt om hans följare fortsätter att vara lika lojala.

Vi får nog återkomma till Deutche Bank..

Image permanent förstörd ?

Över 45 % utav Jänkarna har röstat på honom trots hans image-problem. Skulle säga att han istället har tänt en gnista, att det är möjligt att förändra.

Vi får se om ett tag, när Biden försöker med lite "Washington-trix" mot endel delstater (Texas främst) hur det kommer att tas emot. Något säger mig att han får det svårt, mycket svårt.., och han nog behöva att se till att inte tungan slinter.
2020-11-06, 02:43
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:

Ni som fortfarande inte tror att valfusk är ett faktum i detta val måste ju leva i någon annan typ av värld.

De som inte inser att folk har hatröstat bör nog tänka till, folk har röstat i en så här pass stor andel (det var även extremt många republikanska röster) på Biden inte för att de älskar honom eller ens bryr sig om hans politik utan det har till 90% handlat om att detta är en ren proteströst.

Trump är så pass hatad att även sådana som libertianernas representant Jo har fått 1-4% i alla stater
Medlem
Erpatjoffs avatar
[quote=Maahes|73508078]
Citat:
Ursprungligen postat av Erpatjoff

Nä men citatet blev fel. Du verkar arg? Din polare Sleepy-Biden ser ju ut att vinna, du borde vara glad.

Blev bara putt på att nån tror att gå igenom posts till 2005 ska sätta dom i någon sorts god dager.
Och att använda saker som att jag har sömnproblem, tidigare alkoholproblem. Skäms du inte?
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bondeland
Fast nu blev ju inte Trump återvald. Det är möjligt att det går ändra till ett system med proportionellt fördelade elektorsröster. Å andra sidan är det naturligt att demokratier har inslag av "the winner takes it all". Många länder som exempelvis UK och Frankrike har majoritetsval i enmansvalkretsar till sina parlament istället för ett proportionellt system. Och i Sverige är ju regeringsmakten ej proportionellt fördelad (en helt proportionell demokrati hade således upplevts som väldigt främmande även för svenskar).

Viktigast är enligt mig, att oavsett vilket system så ska det vara unbiased på så sätt att det inte är skapat för att gynna eller missgynna ett visst parti. Och systemet i USA skapades ju inte för att gynna GOP. Däremot i länder som Frankrike är det ett problem då det proportionella systemet avskaffades i syfte att minimera ett specifikt partis inflytande. Alltså är systemet inte unbiased.

Nej, tack och lov blev han inte det, och min fråga var hur någon som bryr sig om demokrati inte hoppas på Biden istället för att en extremt polariserande figur som Trump vinner ett till presidentval samtidigt som han har miljontals färre röster än sin motståndare.

Den stora skillnaden är att vi talar om ett presidentialistiskt statsskick. Det är ungefär som guvernörsvalen i respektive amerikansk delstat: alla väljs genom majoritetsval trots att de har representativ demokrati i andra viktiga val. Det vore bäst för demokratin om det vore samma sak med presidentvalet.
Senast redigerad av TKD_1337 2020-11-06 kl. 03:21.
Medlem
Jirens avatar
Citat:

Japp. Det känns inte särskilt troligt att en halvdement nobody får fler röster än den första svarta presidentkandidaten i USA:s historia.
Medlem
Cuckslayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doggydee
Valfusk tagit från övervakningskamera:
https://twitter.com/realHirsty/status/1324502096956301312?s=19

https://i.4cdn.org/pol/1604623564765.jpg

Philadelphia.

Som jag misstänkte.
2020-11-06, 02:44
Bannlyst
Sjukt att det fortfarande går att spela på vem som vinner kvarvarande delstater.

Arizona är enda med ok odds...1,40 för Biden mot 3.00 på att Trump tar hem Arizona.
Vad tror experterna på Flashback?
2020-11-06, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doggydee
Valfusk tagit från övervakningskamera:
https://twitter.com/realHirsty/status/1324502096956301312?s=19

https://i.4cdn.org/pol/1604623564765.jpg

Varken du eller jag har en aning om vad som händer där.
Medlem
Erpatjoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Japp. Det känns inte särskilt troligt att en halvdement nobody får fler röster än den första svarta presidentkandidaten i USA:s historia.

När den är valet mot en heldement orange narcisisstisk rasist då kommer folk absolut gå folk ur huse för att rösta ut det fanskapet. Vilket är vad som hänt.
Medlem
Erpatjoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Varken du eller jag har en aning om vad som händer där.

Ett bevis var på riktigt en 4chan link.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in