2020-11-05, 20:53
Medlem
Clumpeklosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det är inte helt säkert att du får samma svar från alla här i tråden.

En del håller på en narcissitisk galning som klamrar sig fast i Vita huset.

Andra håller på en hårluktande pedofil, med en sexgalning till son.

LOL, hårluktande pedofil som president över USA, ja det vore nått och en laptop from Hell med ett FBI som är tight som ett mössarsel, spännande tider!
2020-11-05, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isanningensnamn
Går inte att jämföra en amerikansk president med en rörelse som hela världen hängde på. Håller dock med om att Obama är en mördare.

Det är samma rörelse som till 99% stöttar Demokrater som mer än sällan gillar att bomba andra.
Finns inget äckligare än folk som anser sig vara "Goda" och spottar ut floskler som allas lika värde.

Sådana människor är farliga då dem är helt hjärntvättade i att tro att allt annat är ont.
2020-11-05, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Högerextremism; fri marknad och frihet från statligt förtryck, dvs precis tvärtom mot vad extremvänstern (marxisterna/globalisterna) vill ha.
Vilken statliga förtryck pratar vi om nu?
Subventionerad tandvård och medicin? Eller poliskåren kanske?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Vi diskuterar Candance Owens.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Candace_Owens

Tack. Bra tjej.
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Vi diskuterar Candance Owens.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Candace_Owens

Verkar ju vettig. Hon kommer dock att få på skallen till max av demokraterna och media.
2020-11-05, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willard123
Är nationalism vettigt?

Då måste man först definiera nationalism. "Nationalism (från fr. nationalisme, av "nation", ursprungligen från latinets nascor, "jag föds") är en världsåskådning som tar sin utgångspunkt i gemenskapen inom nationernas gränser. Nationalismen hyllar nationen, kulturen, historien och slår vakt om nationalstaten och dess intressen. Den som bekänner sig till nationalismen benämns nationalist."

Att värna om gemenskapen inom nationens gränser är något fördelaktigt. Det gör att man kan organisera sig mer effektivt. Det gör att man kan lita på sina medmänniskor. Det är naturligt för människor att omge sig med kamrater som delar deras värderingar.
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Ja, det finns uppenbarligen en värdeelit som sitter på en stor del av makten. Vilka de är råder det många tankar om, men dess påverkan är uppenbar. Detta kommer bli värre allt eftersom den digitala världen utvecklas. Makt är pengar, pengar köper big tech, big tech censurerar åsikter. Det går runt och runt i ideologiska cirklar. Vi lever i en illusion av frihet, en pseudodemokrati, och närmar oss Orwells 1984 med stormsteg.

Det är därför vi skriver på Flashback och inte Facebook. Annars finns risken att förlora ens liv på ett eller annat sätt. Bli uthängd av Aschberg, bli mördad av en sådan som mördade Tommie Lindh pga misstankar om SD-sympatier och våldtog hans kompis i blodet (skulle inte ha varit i Sverige), förlora jobb och vänner osv. Media ljuger, manipulerar och eldar på, i Sverige såväl som USA.

Du menar att om Trump vinner så har han fått tillåtelse att styra 4 år till för att gynna eliten i USA?

Just nu är det Biden, men det kanske ändras med tanke på att rösträkningen verkar ha stannat.

Något har hänt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
Förstå mig rätt, jag är/var pro Trump. Vissa saker som Bidens supportrar har sagt kan jag hålla med om. Sen är det saker som varit skrattretande utifrån mitt perspektiv och då har jag dragit på en hårdare ton och kört argument som jag egentligen inte stöder. Jag var för en Trumpvinst, att vänstern skulle förlora är bara en bonus efter allt trams de har hållit på med sen Trump annonserade sin kandidatur. Han fick aldrig en chans. Bryan Cranston (Walter White i Breaking Bad) sa 2016 att Trump inte var hans kandidat men ge honom en chans. Det skulle Pelosi och Schumer och alla andra ha gjort också men det gjorde de inte.

Sen har Trump inte betett sig felfritt och har provocerat fram saker så i viss mån får han skylla sig själv. Men rysslandsspåret, impeachment osv. Det fanns inga bevis och man har slösat skattebetalarnas pengar på skit i stället för att ägna sig åt det som de är valda för, folkets intressen. Att de stoppade muren så gott det kunde klandrar jag dem inte för, det är politik.

Jag tycker inte att Trump tog sina chanser. Att han på en gång började 'kriga' med media var ju idiotisk utifrån flera aspekter. Men jag tror att han gjorde det för att han inte vill ta reda på fakta eller kunna något så att han kan förklara. Det kräver mer engagemang än han nånsin kunnat uppbåda.

Jag har aldrig hört honom, och då har jag verkligen hört honom, gå in på en fråga på djupet.

Och jag tror jag vet varför det blev så fel för honom de här fyra åren, han är van att kunna köpa allting. Han har 'köpt' sina fruar. Och i sitt företagande har sparkat alla som inte gjort exakt som han velat. Och hans familj styr han med järnhand. Det är ju han som har pengarna.

Så det att han aldrig lärt sig att simma i verkligheten, med egen insats gjorde att han missbedömde möjligheten att få allt att fungera på samma sätt när han var president. Han är en bortskämd människa som varit det i hela sitt liv. Och trodde det gick att tuta och köra. Och nu kan han inte sparka folk utan det är de som sparkar honom. Och han kastar sig på marken och sparkar som en tvåring som inte får godis i affären. Rätt ovärdigt.
2020-11-05, 20:56
Medlem
Clumpeklosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Republikanska senatorer retweetar anklagelser om valfusk så nu är det inte bara Trumps team som är inne på denna stig.

Det kommer att bli krig.

Knappast, det blir omräkningar och en massa diskussioner om valfusk den närmsta tiden.
2020-11-05, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Republikanska senatorer retweetar anklagelser om valfusk så nu är det inte bara Trumps team som är inne på denna stig.

Det kommer att bli krig.
Ja för det är ju inte bara presidenten som det röstas om nu, så självklart är detta något som alla vill få ordning på (utom demokrater för dom verkar tycka fusk är ett bra sätt att vinna på).
2020-11-05, 20:57
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isanningensnamn
Vilken statliga förtryck pratar vi om nu?
Subventionerad tandvård och medicin? Eller poliskåren kanske?

Exempel att Staten kontrollerar vilka åsikter som får ventileras, driver in skatt till subversiva ändamål (alltså helt andra ändamål än dom man utåt påstår), förbud mot destilering av alkohol för husbehov etc.
2020-11-05, 20:57
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
Ronald Reagan, han var skådespelare som sadlade om. Dock var han gammal när han började sin politiska karriär.

Ronald Reagan hade varit Kaliforniens guvenör i 8 år innan han blev president. Knappast utan politisk erfarenhet således. Han hade också varit fackföreningsledare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in