Citat:
Ursprungligen postat av
badbollen3
Förstå mig rätt, jag är/var pro Trump. Vissa saker som Bidens supportrar har sagt kan jag hålla med om. Sen är det saker som varit skrattretande utifrån mitt perspektiv och då har jag dragit på en hårdare ton och kört argument som jag egentligen inte stöder. Jag var för en Trumpvinst, att vänstern skulle förlora är bara en bonus efter allt trams de har hållit på med sen Trump annonserade sin kandidatur. Han fick aldrig en chans. Bryan Cranston (Walter White i Breaking Bad) sa 2016 att Trump inte var hans kandidat men ge honom en chans. Det skulle Pelosi och Schumer och alla andra ha gjort också men det gjorde de inte.
Sen har Trump inte betett sig felfritt och har provocerat fram saker så i viss mån får han skylla sig själv. Men rysslandsspåret, impeachment osv. Det fanns inga bevis och man har slösat skattebetalarnas pengar på skit i stället för att ägna sig åt det som de är valda för, folkets intressen. Att de stoppade muren så gott det kunde klandrar jag dem inte för, det är politik.
Jag tycker inte att Trump tog sina chanser. Att han på en gång började 'kriga' med media var ju idiotisk utifrån flera aspekter. Men jag tror att han gjorde det för att han inte vill ta reda på fakta eller kunna något så att han kan förklara. Det kräver mer engagemang än han nånsin kunnat uppbåda.
Jag har aldrig hört honom, och då har jag verkligen hört honom, gå in på en fråga på djupet.
Och jag tror jag vet varför det blev så fel för honom de här fyra åren, han är van att kunna köpa allting. Han har 'köpt' sina fruar. Och i sitt företagande har sparkat alla som inte gjort exakt som han velat. Och hans familj styr han med järnhand. Det är ju han som har pengarna.
Så det att han aldrig lärt sig att simma i verkligheten, med egen insats gjorde att han missbedömde möjligheten att få allt att fungera på samma sätt när han var president. Han är en bortskämd människa som varit det i hela sitt liv. Och trodde det gick att tuta och köra. Och nu kan han inte sparka folk utan det är de som sparkar honom. Och han kastar sig på marken och sparkar som en tvåring som inte får godis i affären. Rätt ovärdigt.