2020-11-05, 19:34
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Trump for president Trumpismen segrar över ondskan.

Jag förstår att folk kan sympatisera med republikanerna och har andra åsikter än t.ex. demokraterna. Inget konstigt.

Det som är obegripligt är att ni stöder en person som på många punkter stämmer in på en narcissist eller en psykopat. En sådan person funkar inte normalt, tänker inte normalt. Milt sagt. En sådan person lever i en annan värld, med andra referensramar. En sådan person är att undvika till varje pris. En sådan person är inget annat än trash. Sorgligt men sant. Läs på om dessa människor. Lär er att undvika dem.
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
till vilken nytta, egentligen?

Beroende på hur det går i andra delstater kan Trumpadministrationen bedöma hur de ska gå till väga för att ogiltiggöra valresultatet. Exempelvis genom domstolsprocesser eller genom någon form av statskupp (”nationellt nödläge”).

Om det inte avgörs i Pennsylvania, utan är kört ändå, kanske man tvingas välja det senare alternativet.
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
De är samma sak i USA.
Nix.
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av overnaut
För att förtydliga:

Trumpadministrationen har genom domstol lyckats stoppa rösträkningen tillfälligt i Pennsylvania.

https://sverigesradio.se/nyhetsuppdateringfranekot

Tror detta har med att på valdagen så hände det något då folk inte kunde rösta.
Medlem
Dickassos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
Är du dum i huvudet?

Jag sitter och kollar presskonferensen live med Nevadas ansvariga. Dom kommer räkna klart lördag eller söndag senast. Däremot kan enstaka röster komma in så sent som 12 november. Därför att folk som glömt skriva på eller dylikt, har tills dess på sig att rädda sin röst.

Du frågar om jag är dum i huvudet?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
till vilken nytta, egentligen?

Kanske man ytterligare vill förtydliga att Trump är en snöflinga?

Och sen klagar Trumpivrarna att det tar tid men det är ju Trump i såna fall som drar ut på det. Plåster ska man dra ut snabbt.
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Jag har redan sagt detta tusen gånger. Det kontrolleras hela tiden av valobservatörer. Dessa har meddelat att hittils har man inte hittat något valfusk.

Detta lär sig alla barn i svenska skolan.

Du resonerar precis som en regimtrogen myndighetsperson i vitryssland.
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dickasso
BREAKING

Nevadas Election ansvarig säger nu att han personligen pratat med kärringen som inte fick rösta, som Trumps team hade med sig.

Han visade henne hennes röstkort, som var underskrivet av henne, och frågade om hon vill överklaga och ta det vidare. Hon tackade nej, det var hennes underskrift.

Är det sant? Länk?

Stämmer det här, så behöver jag inte gå på bio de nästa åren. Jag har sett och hört allt. Och mer därtill.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Att Biden vinner Penn är väl inget snack om, poströsterna totalt är väl minst 65/35 till Biden hittills och de flesta som är kvar är philly o Pittsburgh. No brainer.
Som det ser ut nu så är det alltså Biden som vinner... allt pekar åt det.
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
550,000 röster kvar att räkna i Pennsylvania
Merparten lär vara demokratiska poströster finns nog en del av republikaner men inte så stor del.....
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Valet 2018 så hade de ändrat på hur du plockar dina valsedlar efter att valobservatörer var i Sverige föregående val, Sverige försöker åtminstone att förbättra sig, det är därför vi inte har några elektroniska röster just för att de är tyvärr inte säkra nog än.

Bekvämlighet ska inte gå före din valsäkerhet.
Jag var för snabb där.
2020-11-05, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
Du har helt rätt.

Tre incidenter har inträffat för mig unde åren.

1) Jag gick in i röstrummet med mina valsedlar synliga. Jag blev tillsagd att det inte var tillåtet att visa vad man röstar på och blev ombedd att gå ut och sen gå in igen. Jag sa till honom att han ska skita i vad jag röstar på.

2) Rösta på SD. Cucken som skulle lägga ned min röst i valurnan la inte ned en, han drog ned den men höll kvar den med handen. Jag sa till: ska du släppa dina jävla fingrar från min röst och lägga ned den!

3) Skulle rösta SD. Valsedlarna var slut. Sa till en valarbetare att lägga fram det. Hon börja mumla, jag fronta direkt och sa till henne.

Haha, sån sjukt löjlig mytoman.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in