2020-11-05, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raynewooney
Och precis samma sak skrev jag ännu en gång. Är du inte läskunnig månne? Måste man skriva på extra lätt svenska för att herrn ska förstå?
Nej, du ångrade dig för du insåg hur djävla dumt det såg ut.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Jag tror inte en sekund på vad du skriver. "Kan garantera att SD-sedlar byts ut i stor utsträckning". Du var där och kan inte bevisa valfusk? Tomte

På länsstyrelsen räknar man två och två mot varandra. En uppgift är att avgöra giltighet på röster som förklarats ogiltiga i vallokal. Det krävs således ett aktivt beslut för att ge Sverigedemokraterna en giltig röst när någon skrivit för hand lite otydligt. Tjejen jag jobbade med sa hela tiden så här "det känns inte bra att bidra till att öka Sds röster" när det var just deras sedlar som skulle bedömas. Jag insisterade dock på att vallagen skulle följas och hotade varje gång med att räcka upp handen så att juristen kom för att fatta beslutet. Men tänk om denna unga studentska räknat med en likasinnad. Hur hade det gått då? Hur resonerar 2 Muhammed som räknar ihop tror du?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VanDick
Kolla ts inlägg i länken nedan. Sen kan du klicka på länken till vote.org. Där står det i detalj vad som gäller för de olika delstaterna. Om du orkar.

(FB) Förklaring av vad Trump menade med att stoppa röstningen

Finns inte ett enda bevis för valfusk i detta material. Trevlig läsning dock
Medlem
Davys avatar
Nevada

Nevada är klart 12 november enligt chefen där. Presskonferens på Fox nu.

USA är Afrika
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erpatjoff
Nope per år
Googlade nyss och ja, 400 000$ annually. Inte möe för ett presidentjobb tycker jag. Blir ~3,5 milj sek per år ungefär. Trodde som sagt det var mer.
2020-11-05, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Missuppfattat. Under dagen har avståndet växt till Bidens fördel. Däremot är det ju väldigt tajt, och har så varit sedan valdagen. Men de distrikt som ska räknas klart är primärt Clark och Washoe, där Biden har varit klart mer populär hittills...

Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Nje Biden ligger 0,9% för Trump och så gjort ett tag var han 0,54% före så det är nog inte som du vill få det till!

Okej okej, röster här o där och procentenheter i olika delstater och hålla koll på elektronerna blir rörigt i huvudet. Tack för en bra summering.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FINANSHAJ
Har det någonsin varit så jämt i det amerikanska valet? Riktigt knivsegg nu det balanserar på.

Ännu jämnare 2000 mellan George Bush den yngre och Al Gore.
Där avgjordes hela skiten på runt 4000 röster i Florida.
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Tror att det verkligen øverraskade AP som hade givit staten till Biden när skillnaden krympte när det førsta post/førhandsrøsterna kom in. Det blir intressant att se om den lilla trenden fortsätter när man vaknar i Phoenix.

Det skulle inte förvåna mig om vi skulle se någon form av liknande ökning, som sagt man måste ta in att demokraterna har poströstat till en extremt mycket större del än vad republikanerna har gjort.

Min rena gissning är att Trumps kampanjande om poströster har bitit honom i röven, han skulle ha get fan i att säga att det är fuskröster och istället kampanjat på att alla skulle med på röstningståget oavsett om de kan poströsta eller göra det på plats
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Förstod jag det rätt om att väljare som riskerar strykas kan dyka upp på plats och legitimera sig?
De flesta av de som ligger på sjuksängen och som risikerar att dö, kommer troligen inte att leva i 2021. Så det spelar ingen roll.

Ingen kan ff försvara mail in ballots - om vi bortser från Nancy Pelosi och demokraternas anhängare.
Medlem
fixxxers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dickasso
Glömde nästan dig.

Här ser du lite mer hopp i båda lägren.
https://www.bildtagg.se/bild/y2oo06nqreuw33w1jpi6fx8z

Verkar inte vara något konstigt med att man rapporterar i block.

Har inte sett dem innan. Tack för länken!
2020-11-05, 19:27
Medlem
RaddarenIRovens avatar
Räkningen kommer inte vara klar i Nevada förrän lördag eller söndag. Otroligt, det handlar om 50.000 röster. Meddelades på presskonferensen.
2020-11-05, 19:27
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FINANSHAJ
Har det någonsin varit så jämt i det amerikanska valet? Riktigt knivsegg nu det balanserar på.

Bush vs Gore år 2000 lär vara det jämnaste i modern tid. Bush vann Florida med knappt 600 röster (!!) och därmed valet. Hade Gore vunnit staten istället så hade han blivit president.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in