Citat:
Bra sammanfattning. Om Lisa blir smittad i skolan och smittar ned storasyster, lillebror, mamma och pappa. Ja, då sprids smittan till största del i hemmet, men som du säger nämns inte ett ord HUR smittan kom innanför hemmets väggar. Att barn oftast får mildare symtom är ju kanske inte så stor hjälpa för mamma och pappa. Vet inte om jag hörde rätt igår, men tyckte jag snappade upp att en stor andel av de som nu läggs in på sjukhus är 70-talister. Man är alltså mellan 40-50 år gammal. Är ju inte en alltför vågad gissning att dessa personer har barn i skolåldern. Barn i skolåldern smittas i skolan och drar hem smittan och vad händer? Inte ett ord om detta från FHM , bara att barn inte blir så sjuka...
Sedan stämmer det ju inte riktigt att dessa yrkesgrupper som de räknar upp blir smittade i en lägre grad. Tvärtom är de något värre drabbade, men bara något värre. Inte så konstigt som man kan tro, då barnen drar hem smittan och smittar ned sina föräldrar som kan tillhöra ett brett spektrum av olika yrkesgrupper. Då ökar smittan även hos dem och skillnaderna mellan yrkesgrupperna blir inte så stor, även om barnen är drivande.
Jag tycker det är SÅ fel att man inte väljer att se det som är helt självklart. Det finns inga som helst belägg för att barn inte smittar. Det är bara totalt blaj!
Sedan stämmer det ju inte riktigt att dessa yrkesgrupper som de räknar upp blir smittade i en lägre grad. Tvärtom är de något värre drabbade, men bara något värre. Inte så konstigt som man kan tro, då barnen drar hem smittan och smittar ned sina föräldrar som kan tillhöra ett brett spektrum av olika yrkesgrupper. Då ökar smittan även hos dem och skillnaderna mellan yrkesgrupperna blir inte så stor, även om barnen är drivande.
Jag tycker det är SÅ fel att man inte väljer att se det som är helt självklart. Det finns inga som helst belägg för att barn inte smittar. Det är bara totalt blaj!
Tja, min familj smittades via en 15-åring utan symtom. Det såg likadant ut i flera grannfamiljer.