2020-11-05, 19:16
Medlem
Dickassos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muck12
Det kan väl inte vara Trumps beteende som gör att det drar ut på tiden, varför dröjer det så?

Vem är det som samordnar och håller i spektaklet?

Nej det är det inte. Nevada håller presskonferens nu. Dom tror det mesta är räknat färdigt där på lördag. På lördag. Men man kommer rapportera löpande även ikväll.
2020-11-05, 19:17
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vredenseld
I ämnet gällande valfusk, hur kommer det sig att vänstern inte vill säkra upp och ifrågasätta systemet?

Borde vara i samtligas intresse av att utveckla ett röstsystem som omöjligt kan fuskas med och som alla parter är nöjda med.

Känns så bakåtsträvande att vi 2020 fortfarande sitter och räknar för hand. BankID borde ju vara det säkraste sättet, säkert nog för banker så borde det vara säkert nog för val.

Systemet har snarare gynnat republikanerna. Hade det varit popular vote(flest antal röster) så hade Clinton vunnit 2016.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Distanserat mig från valet ett helt dygn. Är det avgjort NU DÅ?

Kom tillbaka i december. Detta kommer att gå till domstol.
Medlem
Gentss avatar
Tråkigt att det är så mycket personangrepp här.

Om Biden nu vinner Nevada, då går han ut som vinnare om allt står sig?
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FINANSHAJ
CNN visar en presskonferens nu där man säger att Nevada presenterar resultat först 12:e november?

Hoppas att du skojar.

Citat:
Ursprungligen postat av tojo
Haha, för Project Veritas är ju en grym och neutral källa. Stolpskott. Du har ingen aning om vad kravet på bevis är. Du vet att det är unika streckkoder på varje röstsedel va? Så enkelt är det inte att köra runt folk och rösta på en massa vallokaler. Jag gör en spaning här och det är att du aldrig röstat i ett svenskt val. Här kan du nämligen inte heller tuffa runt med folk i bussar och rösta en massa extra gånger.

Ingen idé att du ens försöker. Den där dåren gör sig själv till åtlöje i alla möjliga forum.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wejo
"Nästan omöjliga att läsa"!? Är det så svårt för dig att trycka på "View"?

De blir censurerade! Och om du inte förstår ordet så kan jag tyvärr inte hjälpa dig.
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Distanserat mig från valet ett helt dygn. Är det avgjort NU DÅ?
Nej men ingen seriös människa tror något annat än att Biden plockar hem det. Allt tyder på detta.
Medlem
Konstigt att de inte kan räkna 3 miljoner röster i Nevada på 2 dagar medans man räknade 30 miljoner röster i Texas på en dag.
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
Du tror alltså att yttrandefrihetsgrundlagen innebär "höhö man ska väl få säga vad man vill". Du ska vara noga med att kalla andra för idioter, idiotjävel.
Så länge det inte är förtal eller hot om våld, så är/bör yttrandefriheten vara absolut. Det är den sunda inställningen och fungerar alltid bäst. Sen att vissa inte förstår principerna bakom är en annan sak.

Tech företagen bör sluta marknadsföra sig som plattformar om man ska censurera på det sätt man gör, då får man gott registrera sig som publicister istället.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raynewooney
Skrev jag det? Vad jag motsatte mig var att ren teoretisk yttrandefrihet har gränser. Vad jag personligen anser och vad som är rimligt är irrelevant.
Ja, du skrev att yttrandefrihet har inga gränser, det var det jag citerade. Är du dement?
Medlem
50 000 röster kvar att räkna i Georgia, plus 5000 ev militärröster. Någon som vet om det är poströster, vanliga röster eller blandat som räknas just nu?
2020-11-05, 19:18
Medlem
hjaelploskilles avatar
https://twitter.com/realDonaldTrump/...02347416895489

There's always a tweet

Early voting and vote-by-mail start TODAY in ARIZONA! Cast your vote early in person, or request your vote-by-mail ballot right now. We want all eligible voters to vote, and have it counted! Request your vote-by-mail ballot by clicking below! #VOTE

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in