2020-11-05, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Om Telia hade kravet att alla skulle kunna lyssna på dina telefonsamtal samt att de har rätt att tala om att det du säger inte är sant så är det upp till dig att skriva på ett avtal för deras tjänster.

Vansinne! Är det verkligen så du vill ha det? Var drar du gränsen?

Jag förstår verkligen inte er ultra marknadsliberala som vill att allt ska styras av marknaden. Politiker måste få lov att styra det fria ordet. För vi kan rösta bort politiker.
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vredenseld
I ämnet gällande valfusk, hur kommer det sig att vänstern inte vill säkra upp och ifrågasätta systemet?

Borde vara i samtligas intresse av att utveckla ett röstsystem som omöjligt kan fuskas med och som alla parter är nöjda med.

Känns så bakåtsträvande att vi 2020 fortfarande sitter och räknar för hand. BankID borde ju vara det säkraste sättet, säkert nog för banker så borde det vara säkert nog för val.
Bra fråga Skicka ett mail till Nancy Pelosi.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falhscbak
Så du vill tillåta olaga hot, övergrepp i rättssak och förtal? Det ligger helt i linje med Trump och hans administration. Vi får hoppas att han inte väljs åter, av hänsyn till all de som inte finner hans gillande.

Skrev jag det? Vad jag motsatte mig var att ren teoretisk yttrandefrihet har gränser. Vad jag personligen anser och vad som är rimligt är irrelevant.
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bum1
Gick ju väldigt mycket snabbare för övriga stater än de kvarvarande.

Olika stater har olika regler för rösträkningen. Det finns alltså inte enhetlig modell för rösträkningen. Därför varierar det kraftigt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Om du har varit ute på landsbygden i USA, i ökenstaterna eller mitten/syd, så inser du vad det handlar om. Ja, det är 1800-talsmentalitet. Det är precis denna mentalitet som Trump enkelt har kunnat fånga upp.

..och i städerna så är det ärkeknas.

Dock en viktig post.Striden står mellan nationalkonservatism utanför storstäderna och vanvettig PK globalism i storstäder.

DET är den verkliga nutida och framtida konflikten.På sikt så kommer den att splittra USA i två eller tre länder.
2020-11-05, 19:16
Medlem
CNN visar en presskonferens nu där man säger att Nevada presenterar resultat först 12:e november?
Medlem
Erpatjoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Och jag som trodde det var per månad.
Nope per år
Medlem
Kedoxs avatar
Distanserat mig från valet ett helt dygn. Är det avgjort NU DÅ?
Medlem
H24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FINANSHAJ
CNN visar en presskonferens nu där man säger att Nevada presenterar resultat först 12:e november?

Statsvetenskapens Cyberpunk 2077
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Fel, jag hatar kommunistparasiter som du och vänsteranhängare. Sverige är jag beredd att kämpa för. Det tillhör inte er globalisthoror.

Om du menar med ny tid i USA, så ja, se på Venezuela. Det är ditåt det barkar. Enjoy ditt socfall.

Haha, du får tro vad du vill om mig.

Har dock inte mycket til övers för invandrare som hatar andra invandrare och svenskar.

Yes jag ska enjoya mina vinstpengar och sippa på skumpan och tänka på den arga utlänningen som hatar landet han kom till.
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnoldw
Nevada blir klara 12:e november 😂🇺🇸✌️👎
Källa? Men det skulle fan inte förvåna mig överhuvudtaget.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arnoldw
Finns ingen spänning alls, Biden har redan vunnit.
Sen kommer Trump överklaga och det ska räknas om i vissa delstater.
Det färdiga resultatet får vi först i december.

Precis. Det är bättre att bli arkebuserad på en gång än att vänta 48 timmar och sedan bli arkebuserad. Detta är ju bara en pina.

Och Styxhexenhammer666, hans "valvaka" har inte varit mycket att hänga i granen, inte i år.
Senast redigerad av Mertillen 2020-11-05 kl. 19:19.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in