2020-11-05, 19:04
Medlem
overnauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bum1
Gick ju väldigt mycket snabbare för övriga stater än de kvarvarande.

För att Trumpadministrationen via domstol stoppat räkningen av brevröster.
Medlem
Cameltotems avatar
Feta amerikaner som inte kan räkna. När fan är det här klart
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Sverige är inte ens i närheten av lika illa ute som USA är, USA rusar mot att sluta vara en demokrati medan Sverige aktivt försöker förbättra sig efter varje valår
Bor vi i samma Sverige?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiterShadeOfPale
Hur korkad är man inte om man får för sig att spotta en polis i ansiktet?
Vem kunde ana att handlingar har konsekvenser? Sen är det förstås behändigt att de själva filmar
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Det är inte censur att ett privat bolag sätter upp egna regler. Republikanerna är riktigt pro-företag och deras rätt att göra vad dom vill med deras bolag. Så de har full förståelse om twitter stänger av Trump, vilket de borde gjort för länge sedan.

Jo. På samma vis som om Telia skulle bryta mina telefonsamtal då jag råkade säga något som de inte gillar.
2020-11-05, 19:05
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Har inte påstått att Trump har rätt.
Däremot ifrågasätter jag att folk ärligt talat tror att inget fusk har förekommit vid röstningen.

Huruvida det förekommer oegentligheter i val bland enskilda, typ rösta för senila släktingar och liknande är ett sidospår. Och som jag skrev, sådant fusk torde knappast vara bundet till en viss kandidat eller ett visst parti. Ett sidospår som sagt.

Frågan gäller det Trump lyfte fram i sitt tal och som han nu kör vidare med: att det har rör sig om ett stort, organiserat fuskande. Att han "won" och sedan sade det stopp och siffrorna vände. Anser du att det finns belägg för det Trump påstår?
Medlem
Trump-lägret hänger nu ut Arnon Mishkin, direktör på FoxNews, för att han tog beslutet att utropa Biden som segrare i Arizona. De anklagar honom för att vara en Clinton-röstande Biden-supporter. Detta är så otroligt löjeväckande.
https://mobile.twitter.com/justinbaragona/status/1324408620860252161
Medlem
Slottsherres avatar
Vet man vilken tid Nevada blir klart ungefär?
Medlem
falukorvstjockisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trumpvann
Nevada betyder inte ett skit.
Du verkar lagom vilse, Nevada är bland det viktigaste just nu då Arizona redan rapporterats som vunnet av flera källor, vilket betyder att vinst i Nevada ger 270 för Biden och resultatetet i GA, PA och NC är därav ointressant.
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
USAs 46 president:

https://twitter.com/JoeBiden/status/1324406121721786369?s=20

Han är tvingade att utropa sig segrare nu.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VanDick
Så du tycker det är ok att rösta efter vallokalerna har stängts? Det handlar om att rösterna ska vara stämplade senast 3 november. Är det konstigt att ha det som krav?

Länka gärna ett bevis där det framgår att icke legitima röster räknas. Och gärna inte ett random twitter-konto som skapades för 2 veckor sedan.
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Det får du såklart tycka, men jag upprepar. Varför är du på Flashback?

Vi kämpar för yttrandefrihet, och om t o m USAs president censureras så ska det knappast hyllas. För tänk på hur många andra som också försvinner.

Och vi vet att de äter varandra. Så många av de som idag tror att de är till vänster kommer också att tystas.

Du är ett monster.

Även yttrandefriheten har gränser, det vet du om men du spelar lite dum, "höhö ska inte presidenten få tweeta" utan att ta hänsyn till de skador som hans tweetande kan åsamka

Jag är på Flashback för att jag tycker att det är kul, jag är också på Twitter och andra forum, jag är inte på Flashback för att jag ser mig som någon yttrandefrihetskrigare

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in