Citat:
Ursprungligen postat av
Sam.Boyd
Problemet är att global godhet kostar.
Men det är egentligen inget problem få de rika som hejar på o stödjer gärna lånar ut pengar som inte finns...
Det syniska är när Biden o Harris predikar om att nu ska de fattiga åter kunna köpa sig ett eget hus.
Det betyder skuldsättning o när bubblan spricker så ska USAs skattebetalare åter rädda wallstreet. O som vanligt ställs ingen som ansvarig.
Var har jag sett detta förut... Oh wait 2008.
Det är som att Biden och company vill göra en repris på bostadsbubblan så att de får ta del av den kakan, de också.
"Alla ska kunna ha ett eget hus." Fundera på vad det innebär. För det första är det populistiskt och ekonomiskt ohållbart, vilket jag redan anklagat demokraterna för att vara/göra, för det andra måste man ha ett väldigt kort minne för att inte se att det var precis det som orsakade bubblan 2008 med typ exakt samma resonemang men det bästa för demokraterna i det fallet är att de kan skylla på bankerna precis som förra gången då det var Bush Jr. vid rodret.
Som du säger blir ingen ställd till ansvar oavsett. I realiteten ligger ju ansvaret hos folket som bör förstå detta och inte gå i samma fälla igen men samtidigt så har man ju begränsat allmänbildningen och utbildningen i landet så till den milda grad att man kan köra samma jävla fulspel en gång till drygt tio år senare. Det skulle inte förvåna mig ett dugg.