Flashback bygger pepparkakshus!
2020-11-05, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Alla kritiserar Trump för hanteringen av pandemin. Men på vilket sätt skiljer sig den från den svenska linjen? Användandet av mask har ju fördömts ett flertal gånger av allas vår Tegnell och då har det ju varit rätt.
Sverige ska väl knappast kritisera USA för många dödsfall då vi har högst antal dödsfall i Norden.
Jag anser att nästan inget land har hanterat pandemin bra, då det var en ny sjukdom som ingen visste något om. Men det blir lite löjligt att kritisera Trump när hans strategi är ungefär som Sveriges.
I Sverige har experterna haft presskonferenserna och politikerna har respekterat det. Löfven har inte kritiserat experter eller folk som har mask eller håller distans.
Jag pratar inte om resultatet av strategin utan vad de som förmedlar den utstrålar.
Trump har snackat skit om experterna och dessutom plockat bort Fauci från konferenserna.
Som sagt, jag pratar inte strategi, bara att Trump framstår som bufflig och ignorant.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Nope det är tjänat från lön och investeringar på sidan av jobbet, men det är trist att du inte är med och tjänar lite enkla pengar du med.

Men om du nu hatar Sverige och svenskarna så mycket som du verkar göra, så kanske du ska flytta till USA och reda upp i läget där borta? Jag tror ingen kommer sakna dig.

Snart är den en ny tid i USA, tack och lov: https://i.redd.it/07wv1cue0ax51.jpg

Fel, jag hatar kommunistparasiter som du och vänsteranhängare. Sverige är jag beredd att kämpa för. Det tillhör inte er globalisthoror.

Om du menar med ny tid i USA, så ja, se på Venezuela. Det är ditåt det barkar. Enjoy ditt socfall.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Wake up snowflake. Biden kommer gå om i Pennsylvania.

Vi får se vem som kommer segrande ut.
2020-11-05, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Ericsson
Det beror på osäkerheten i valresultatet samt rädslan för att det ser ut som att democrats tar makten = mer krig, mer massinvandring från turd world countries, mer kaos. Inte bra för ekonomin (förutom för en liten särskild klick som profiterar på lidande)

Fast med den synen du har så låter det som att du hade passat in ganska bra i dessa "turd world countries".
Medlem
Dentistlakares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullvaden1989
Georgia går till Trump och Arizona kommer Trump plucka ifrån Biden då alla röster ej är räknade. Då kan ej Biden vinna längre.
Tack Jesus

Vart får folk ifrån att Trump kommer vinna Arizona?
Medlem
Keldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Epimanes
De borde ha ett system där poströsterna inte kommer in sent. Där ligger problemet.

Att öppna upp för eftersläntrande röster gör valet osäkrare.
Demokraterna ville ändra på detta i pennsylvania men republicanerna röstade ner detta.

Kul att se alla inlägg i tråden av trumpisterna som var så säkra på segern. Då var man säker på att allt var väl. Annat folk predikade tålamod. Nu är det annat ljud i skällan.
2020-11-05, 13:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mullvaden1989
Georgia går till Trump och Arizona kommer Trump plucka ifrån Biden då alla röster ej är räknade. Då kan ej Biden vinna längre.
Tack Jesus
tog inte biden arizona?
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FunkyDunky
Självklart så kommer det komma fram ännu mer fiffel kommande tid, Frankly Trump already won the election.

Ska bli skönt och se en bra ledare få fortsätta och inte en pedofilringsmedlem.

Italiensk TV går nu igenom hur Demokraterna fuskat i Michigan.

EPISKT TV INSLAG, ITALIENARNA KÄNNER TILL FUSK.
Kanske kommer snart även Maradonas "Hand of god"

https://m.facebook.com/watch/?v=1093441797778333&_rdr
Medlem
Dentistlakares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Wake up snowflake. Biden kommer gå om i Pennsylvania.

Spelar inte så stor roll om han inte gör det. Bara han vinner dom staterna som är predicted nu så har han alla 270 elektorer. Är väl bra om han tar Pennsylvania också så han vinner med marginal.
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Hur kan man veta det innan man räknat dem?
Gissningar baserat på var rösterna som inte räknats än kommer ifrån. Alltså att det är starka fästen för demokraterna.
2020-11-05, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thelastkingofscotland
Så om du vet att jag inte menar exakt alla vänstermänniskor, varför gnäller du om generaliseringar? Och för den sakens skull, vad är problemet med att generalisera? Gör du aldrig det?

Jag tror faktiskt inte att jag skulle brytt mig från första början om huruvida du menar alla Sverigedemokrater är rasister eller bara vissa för jag lägger inte energi på såna skitsaker. Vad jag istället fokuserar på är sakfrågan, och där har jag rätt. Är man vänster har man ingen anledning att fira att Biden vinner eftersom att han är en högerpolitiker och därmed kommer att genomföra högerpolitik.
Jag erkänner iallafall när jag har fel.
Jag kan använda mig av generaliseringar men försöker undvika att dra alla över en kam. Samtidigt hade du bara sagt som det var istället för att be mig citera dig för att du var övertygad om att du hade rätt så hade vi inte kommit hit.

Din ursprungliga sakfråga var att "Vänsterfittorna" firar. Inte som du nu skriver - att man inte har anledning. Du gjorde ett felaktigt generaliserande påstående.

Nu lägger jag ner detta.
2020-11-05, 13:56
Medlem
Man-o-Hasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
Han har hittat fler döda som röstat i år, kolla hans feed. Spännande.
Det var samma sak när George Bush vann. Demokraterna har väl nu bara ansett att de ska köra samma stil.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in