2020-11-05, 13:21
Medlem
westrandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doggydee
Varför skulle det finnas fuskare på båda sidor? Har du några bevis för att det har fuskats på republikanernas sida? Om inte, så håll tyst.

ja inte har det upptäckts kluster med hundratusentals trumpröster i swingstaterna
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soulquarian
Hallå, kan någon svara på vem som vinner?
Ingen vet. Det är inte klart än. Men Biden har väl typ 80% chans att vinna nu enligt bl.a. spelbolagen och CNN/MSM. Det kommer att släppas nya siffror kl 18 i kväll. Av "någon anledning" går rösträkningen extra långsamt i dag, och i går. Men sannolikt kommer det här att överklagas av Trump pga omfattande och systematiskt valfusk.
Medlem
A.Ericssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Du kan vara lugn, inget fusk förekommer som har någon betydelse.
Dock vet vi alla att popular vote skulle gå till Joe och hur enkelt som helst.
Fusket har med 75% risk påverkat election outcome så ja, det har betydelse.
Medlem
Hur många tror att vänstern hade klagat ännu mer på valfusk än konservativa om rollerna hade varit ombytta. Jag tror att vänstern redan hade varit ute och kaosat totalt. Jag har fortfarande inga solklara bevis för att det har förekommit fusk, utan bara kraftiga misstankar. Om jag hade varit en amerikan hade jag väntat med att sätta igång någon form av demonstration innan det har kommit in riktiga bevis.

Jag är övertygad om att vissa stater, som tex Michigan och Wisconsin, och kanske Pennsylvania kommer att gå till HD. Jag tror också att detta valet kommer att pratas om väldigt väldigt länge. Det faktum att big-teck har gått in och gjort allt för att censurera allt som har med Bidens corruption att göra, är också ett valfusk. Ett land borde inte styras av sociala medier.
Medlem
doggydees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willard123
Finns ju inget bevis på fusk på demokraternas sida

Jo. Jag postade precis en video där en kvinna erkänner framför dold kamera att hon fuskar för Biden.
Medlem
Dentistlakares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jettz
Varför är rösträkning så långsam? Verkar ju som detta går betydligt snabbare i Sverige.

Undrar jag också. Normalt dom 2 tidigare presidentvalen i USA har man fått veta samma natt/nästa morgon vem som vinner. Nu istället tar det en jävla tid med alla poströster? Hade inte hört nånting om det innan valet.

Men tydligen gick Bernie Sanders till Jimmy Fallon för nån vecka sen och förutspådde att det skulle bli precis såhär. Anledningen till att det tar tid att räkna poströsterna är för att GOP (Republikanerna) har lagstadgat att dom får börja räknas på valnatten i åtminstone 3 delstater.

Dom andra tycker jag borde börjats räkna tidigare.
Medlem
Gavins-Friends avatar
Skrev det förut tror jag men skriver igen.

Tänk om det i ett svenskt val är så att Stockholm ska räknas. Alla väntar på vad som händer där, av oklar anledningär det bara det som är kvar med 60% röster räknade. Så går nån som representerar rösträknandet ut på Twitter "vi pallar inte räkna mer idag, återkommer med mer räknande imorgon"

Har detta skett i USA förut? Alltså att en (i detta fall flera) delstat pausar räknandet?
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Många trodde tidigt att Corona skulle bli det som säkrade det för Trump då man sällan byter president mitt i ett krig eller en kris.
Tror det är så enkelt att han skulle vunnit valet om han använde munskydd och uppmuntrade andra att använda det. Man ansåg helt enkelt att han var kass på att hantera krisen.

Ok. Trumps gärning ska bedömas mot bakgrund av att han inte använde munskydd som alla andra undergivna och ohörbara "ledare".

När har han uppmanat folk att inte använda mask? Är det inte upp till vuxna människor att själva bedöma om de vill ha mask eller inte?
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedträ
Ni som hejjar på Trump, ni förstår att det är Amerikas bottenskrap som röstat fram honom? Vad finns det för bra med att idioter får bestämma ledare för världens starkaste vapenmakt?

Du tycker mao att det är bättre att Kina tillsätter USAs President ?

Biden är köpt sedan årtionden, Familjen Biden har bevisligen tagit pengar från Ryssland, Kina och Ukraina.

#laptopfromhell
2020-11-05, 13:22
Medlem
A.Ericssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willard123
Fan va du önskar att du levde i Tyskland på 40-talet va?

40-talet var ju fullt av krig. 30-talet låter bättre.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Ja det kan nog de flesta från båda läger vara överens om. Trump har sitt eget track record att tacka.
Anhöriga släktingar vänner och kolleger till de 234 000 som dött av covid19 tackar Trump genom valsedeln.

Eller så röstar många av de anhöriga till coviddöda på Trump eftersom att han sätter ned foten och gör allt för att motarbeta Kina.
Att folk dör i ett dödligt virus är mer eller mindre oundvikligt och många amerikaner vill hålla ekonomin öppen och accepterar i detta läge ett högt pris.
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Sverige är rent byråkratiskt en väloljad maskin jämfört med andra länder. Vi har dessutom inte olika regler i olika delar av landet.
USA är ju mer att jämföra med EU än ett litet land som Sverige. Val till Europaparlamentet brukar ju ta minst tre dagar...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in