2020-11-05, 07:15
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
God morgon Nixter.

Att New York Times tar upp detta är ju ett gott tecken. De brukar ju alltid hålla ut in i det sista.

Kanske att några på redaktionen börjar förstå åt vilket håll detta är på väg?

New jew times. De visste såklart planen. De nätverkar bättre än någon annan folkgrupp. Men det hade varit för genomskinligt om alla ignorerade detta precis som de gjorde med Hunters laptop, korruptionen osv.

Någon måste ju låtsas engagera sig lite så de kan konstatera att "äh detta är bara påhitt" osv och driva opinionen mot Trump. Men det blir nog svårt.
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Trumpeterna blåser snart salut för världens mäktigaste man, Joe Biden!

De efterblivna gapar om valfusk precis som väntat...

Hail to the new chief!!!
Medlem
Alla dessa ”bevis” som kommer fram om valfusk visar ju även att det här fuskandet har pågått tidigare val. Avlidna människor som ska ha röstat och allt där till.

Vad är annorlunda idag? Varför får detta en sådan stor uppståndelse idag?

Det amerikanska valsystemet är bland de sämsta i världen. Kanske dags att se över valsystemet en gång för alla.

Det här kan komma att avslutas i HD men även där lär Biden vinna tyvärr.
2020-11-05, 07:16
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Killen på CNN som beskriver röstningen från de olika distrikten på borde få en medalj.

Fatta vad drygt att stå så och upprepa sig...måste gå att likställa med tortyr.
2020-11-05, 07:16
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Tydligen så är 70 % av rösterna på Biden röster mot Trump medan de som röstat på Trump röstat för Trump i över 50 % av fallen (hörde detta på P1 radio).
Röster på Biden är alltså proteströster.

Ja det kan nog de flesta från båda läger vara överens om. Trump har sitt eget track record att tacka.
Anhöriga släktingar vänner och kolleger till de 234 000 som dött av covid19 tackar Trump genom valsedeln.
2020-11-05, 07:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Så är det.
Det utreds nu om Trumps skatteplanering är olaglig.
Vi lär väl få ett JA eller NEJ svar på den frågan innom sin tid.

Jag är tveksam om det kommer till att bli något av det.

Exakt. Det blir svårare och svårare att ta attackerna mot Trump på allvar. Nu är nog den har skatteplaneringen på gränsen eftersom han drar på att offentliggöra den, men so what? Hade jag varit Trump hade jag förmodligen inte tvekat att göra samma sak. Skatt i sin nuvarande form är stöld.
2020-11-05, 07:18
Bannlyst
I Georgia tar det tydligen en timma att räkna 3000 röster, inte undra på att det tar tid.
2020-11-05, 07:19
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
redan i första meningen glider du in på ett personangrepp på mig, inte ett grovt, men ändå.
tråkig debatteknik som gör det svårt att mötas.

men okej.
du tycker/tänker att BLM är en rörelse för folk som bara gillar att slå sönder saker och rättfärdigar det med mordet på george floyd? jag vet, det stack till i dig när du läste mordet, men jag har mycket svårt se det som nåt annat än en avrättning med tanke på hur mycket dom hade honom under kontroll kroppsligt och hur lång tid polisen hade sitt knä på floyds hals.

BLM protesterade fredligt under flera år, men fick hat och repressalier. det skjuts procentuellt fler svarta personer av poliser i usa, med tanke på att dom är färre befolkningsmässigt. dom är fattigare och bor sämre. det finns strukturell rasism som lever kvar sen dom byggde upp amerika som gratis arbetskraft under tvång.

Jag tycker USA har en orättvis politik, både inrikes och utrikes.
Men trump gör detta till tusen. När han tillträdde började han sätta sina kompisar från näringslivet på poster. VDn för usas största oljebolag som utrikesminister. Det är korrupt. Och sen har han fortsatt så. Handlat med sina mandat som folkvald för att gynna sig själv å sina polare. Detta är vanligt i USa. Korrupt och orättvist. Men trump gör det till tusen.

Biden är keff, men trump är det till tusen. Sen alla jävla lögner och hintar om att han inte respekterar demokrati gör mig bara äcklad.

De kanske ska börja i roten och ta bort lobbyismen, elektorskollegiet samt utjämna HD så att det blir 50/50 R och D.
SEN kan folk börja leva i en riktig demokrati
Medlem
När fan kommer resultatet, nästa gång håller jag mig till fotboll, att satsa pengar på vem som blir USAs bästa president tar så jävla lång tid
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LelandPalmer
Trump verkar kunna vinna Arizona. Fortfarande spännande alltså...

https://www.youtube.com/watch?v=pwt2xlOP80Q
Nej, Trump vinner INTE Arizona på fredag. Då räknar man nämligen inte med de lådor av Bidenröster de kommer smyga in i beräkningen.
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Lipar aldrig över fascism, utan bara konstaterar den manifesterar sig med trumpen.
Om du inte vill argumentera, så behöver du inte svara mig, men gör gärna, för jag svarar gärna.

Jag tänkte mer att du kunde påvisa nått om vad som var fel, men argumentera med fakta, forskning och saklighet med en röd tråd för uppnå konsensus.
Det kanske inte är din grej?
Eller?

Men nu de närmaste veckorna kommer vi få se trumpen agera emot demokratin och konstitutionen som de ser som ett hinder för totalmakt.
För en sak vi vet med trumpen, det är att han är helt ointresserad av att sköta ett land och hjälpa folket.
För det har vi sett i trumpens politik, där bara de allra rikaste verkar få hans uppmärksamhet i den.
Sen svinga vilt omkring sig och hopas ingen märker.

Kommer din erfarenhet av USA enbart från SVT o DN kultur eller har du också besök Brooklyn?

Inrikespolitiken har varit en framgångssaga.
Medlem
https://mobile.twitter.com/news3lv/status/1324098903227027456
Komedi!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in