2020-11-05, 13:07
Medlem
Fatta kaoset om Trump skulle vända detta nu. Haha hade nästan kunnat ge pengar för att se detta hända
2020-11-05, 13:07
Medlem
westrandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
För att man började räkna poströster och generellt demokratiska distrikt.

Du tycker inte det är suspekt att 0.00 röster finns på Trump av dessa flera hundra tusen??

Ävdn om Trump rekommenderat o inte poströsta bör de ändå finnas folk som bara haft den möjligheten
2020-11-05, 13:08
Medlem
A.Ericssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Vi alla OCH samtliga här inne, vet redan att Joe vinner popular vote.
Inte omöjligt, men irrelevant. Poängen är att retards som dig skriver "democrats fuskade, men biden har ändå flest röster" ...vänta... va..?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PastorBolognese
Du skriver:

Det är inte införstått då du INTE skriver "vissa" eller "det finns" - din egen logik.

Jag har aldrig sagt att du skriver alla. Men det behövs inte. Om jag skriver att SD är rasister, vad menar jag då, en, vissa eller alla?
Så om du vet att jag inte menar exakt alla vänstermänniskor, varför gnäller du om generaliseringar? Och för den sakens skull, vad är problemet med att generalisera? Gör du aldrig det?

Jag tror faktiskt inte att jag skulle brytt mig från första början om huruvida du menar alla Sverigedemokrater är rasister eller bara vissa för jag lägger inte energi på såna skitsaker. Vad jag istället fokuserar på är sakfrågan, och där har jag rätt. Är man vänster har man ingen anledning att fira att Biden vinner eftersom att han är en högerpolitiker och därmed kommer att genomföra högerpolitik.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Om man tittar på Georgia på alla counties så är det 100% färdigräknat enligt Fox, ändå stiger det och hur kommer det sig?

De har hittat några extra säckar
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av A.Ericsson
Man räknar givetvis poströster först, allt annat är orimligt. Därför stoppade man AZ, NV, GA, NC, PA, WI och MI. Samtliga av dessa stater (utom MÖJLIGEN Wisconsin) hade gått till republikanerna.

Vitruvianskemannen är helt klart hasbara, bara ta en snabb koll på hans inlägg så ser man det om man vet hur de arbetar.

Jo men han rättade mig igår kväll när jag skrev att Trump nog hade mycket röster kvar att hämta in i Arizona. Och nu när den utvecklingen startat så skulle jag vilja ha hans tankar om det. Tyvärr verkar han ha sådan otur att han missar varenda inlägg där jag frågar honom om detta.....
2020-11-05, 13:09
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
Satsade 100000 kr på Trump med odds 3.10.🙂
Grattis! Hur känner du i dag?
Medlem
Unisertits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Om 2 timmar kommer rösträkningen i Maricopa, AZ återupptas. 07.00 lokal tid.
Återupptas? Vad fan är detta? Har dom inte tillräckligt med rösträknare för att hålla igång natten lång?
Medlem
kofotskentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willard123
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_U.S._states_and_territories_by_income

Den här listan visar ju tydligt att majoriteten av de fattigaste staterna röstar rött, de lever i någon slags fantasi att "the american dream" är möjlig och tror att demokraterna är ett hinder på vägen. Om något skulle de gynnas av en demokratiskt vinst.
Jag vet att det kan vara svårt för dig att förstå, men det finns faktiskt människor som känner en inneboende stolthet över att inte vilja ligga andra människor till last och att kunna klara sig själva oavsett om man har det riktigt djävligt.
Det finns många sådana människor i Amerika då landet byggdes av frihetstörstande européer med ett frihetsideal som innebar ett eget ansvar.
Frihet=ansvar

Det fanns många sådana människor även i Sverige, min far var en sådan.
Det var den största skammen att behöva tigga pengar av staten, att belasta det gemensamma systemet eller att inte kunna försörja sin familj. För en sådan person var inte en riktig man.
Även om han betalade höga skatter för ett generöst välfärdssystem så tog han nästan aldrig tillbaka något i gengäld. Men samtidigt ville han alltid "göra rätt för sig". Det var bara något man skulle göra, för att det var ens plikt som man och som far. Man såg resten av samhället som ens förlängda familj och att det säkert fanns stackare därute som behövde den hjälp som fanns att tillgå.
Min farfar var likadan, han tvekade till exempel länge med att uppsöka lasarettet när han hade sågat sig i benet med motorsåg. "Det var bara ett ytligt snitt, det skulle läka av sig självt"

Idag, med det splittrade mångkulturella samhället så är de människorna betydligt färre. Nu gäller det att roffa åt sig så mycket rättigheter och förmåner man bara kan åt sig själv och sina egna.

När började mentaliteten att ändras?
Kanske när folk beslutade att man inte längre skulle ta hand om sina barn eller gamla längre utan lämpade över de på staten. När dessa barn sedan växte upp så visste de själva inget annat än att lämna över det egna ansvaret till staten och upptäckte samtidigt att man kunde få en himla massa saker gratis utan motprestation. Det var ju bara de "dumma" som slet i onödan utan att få något tillbaka.

"En bra karl reder sig själv"
Det var länge sedan man hörde det..
Senast redigerad av kofotskenta 2020-11-05 kl. 13:14.
Medlem
Oavsett vem man håller på måste man medge att det är oförlåtligt och ett undergrävande av demokratin att man avbryter rösträkningen i de avgörande staterna för att gå hem och sova?

Sedan är det ju lite komiskt att Sverige som ändå känns tillförlitligare inte tillåter poströster medan det i USA tydligen går bra. Märkligt i vart fall.
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
Demokraterna kan ju fuska till sig makten genom att mixtra med valsedlarna.
Jasså? Har du data som säger det? Eller har du gjort misstaget att förlita sig för mycket på GRU's deep fake apparat? Här är ett exempel på det dem klara av:

Pumped Up Biden
Medlem
BaraBiffens avatar
Klart det har förekommit valfusk men tror ni det har haft en påverkan på resultatet? Jag är tveksam.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in