2020-11-05, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Det beror väl på definitionen av rikedom?

Precis. Och inlägget jag svarade på hävdade att de röda staterna är de fattigaste utifrån medelinkomsten. I hans länk var Maryland nummer två efter Washington DC. Maryland är en riktig "shithole" för att citera en viss president.
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaerakel
Du känner inte att det där är definitionen av en konspirationsteori?
Trump tog USA ur Paris-klimat-avtalet I förrgår. Pressen tiger. Vi bara drunknar i Greta och Ursulas klimatregleringar. Nu får vi i EU ta hand om USA och alla andras CO2, det blir säkert lika dyrt som att ta hand om flyktingarna från deras krig.

Biden och Trump samverkar. Precis som Lööf injicerar privatisering i Sossekaoset.

Biden sprider kaos till Europa medan Trump sköter USA. Biden snackar klimat, Trump sköter landet. Se bara vem tidningarna stöder.
Senast redigerad av wwr 2020-11-05 kl. 12:49.
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WheelofFortune
FBI håller på att utreda. Dina pro-Biden känslor vet ju självklart mer än USA:s underrättelsetjänst. Hurr durr SVT vet mer än FBI för jag "känner" det.
FBI utreder vad och vilken källa har du på det då???
FOX?
OANN??
Breitbart eller???
De stora bolagen har INGET om det då skulle dem rapporterat det, Så fortf så dras det fram lögn på lögn som föder Trump fansen om att det är det ena och det andra som felar då Trump blir bortröstad!

Det har inte slagit er att folket utan för Trump bubblan vill INTE ha kvar han och de stora flödet som ändrar tavlan är alla demokratiska post röster dem sitter och räknar, Dags fundera innan man ropar valfusk och annat för det finns inga bevis på det mer än Trump fansen som gång på gång säger det ledaren påstår fungerar inte i längden!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandalji
Att Trump är en narcissist är ganska uppenbart, och jag är en stor Trump supprter. Men att vara en narcissist i dagens västvärld är knappast något ovanligt. Jag skulle gissa på att omkring 40% är det, och att ytterligare 40% uppvisar narcissistiska drag.

Väldigt många inom politik, media och affärsvärlden är narcissister och psykopater. Att ha mycket empati för andra människor kommer nämligen att hindra dig från framgång inom dessa områden. Nancy Pelosi och Maxine Waters är också klockrena narcissister, samt Biden.

Men hur känns det att vara en stor supporter till en person som inte bryr sig det minsta om dig? Som hellre har rallyn med många människor som smittas och dör, istället för att som Biden ta ansvar i en pandemi och uppmana folk att gå och poströsta. Berätta gärna mer om hur du tänker
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Ingen motsägelse. Ingen ska rösta efter valdagen, men rösterna ska räknas.

Men de rösterna som kommit in ska väl räknas?
Och olika delstater har ju olika lagar för vad som räknas som ok hur en röst kommer in.

Nu känns det mera som att man försöker tänja på gränserna för att en viss del av röstkort kan peka på en en viss kandidat. Och man försöker få det till sin fördel.
2020-11-05, 12:42
Medlem
RaddarenIRovens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disbelief
Finns det någon bra livesändning på youtube man kan följa det på, förutom NBC News, ABC News, Telegraph och liknande?

Är 11Alive sjyst ?

Tycker CNN har varit bra. Inte youtube men från deras hemsida.
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xxrudeacidxx
Förutspår eftereffekterna:

Biden vinner väldigt jämnt. Donald Trump tar till sig okonventionella metoder och utnyttjar detta genom sitt presidentskap och blandar in HD i detta. På så sätt, Donald Trump lyckas bevisa att demokraterna har fuskat och i slutändan får Donald Trump 4 år till, en härlig nostalgitripp till Watergate skandalen. Summan av detta, det blir kaos på gatorna, kanske långt värre än George Floyd protesterna.

Detta är ju sådant som sitter och diskuteras i Trumps läger nu. Allt handlar ju om att vinna mot ”fienden” och vad folket egentligen vill skiter man i.

Vi får se vilken strategi man väljer för att lura folket på sin röst, men vi kan vara säkra på att man kommer försöka.

Och det är inte bara Trump som står bakom sådana fula försök, det finns många andra inom GOP som är likadana. Titta bara på Newt Gingrich och vad han sagt.
Medlem
Pantheraduss avatar
Att det blev så här upplever jag som sämsta scenariot. Ett USA vacklande i 2 läger, och anklagelser om fusk. Även om jag skulle stödja Trump p g a svenska journalister, så skulle jag hellre vilja se Biden vinna klart direkt efter valnatten, än det här. Givetvis satsade jag på Biden.
Regimen i Kina kan vara glada över att USA är destabiliserat, och andra länder likaså....
2020-11-05, 12:43
Medlem
Unisertits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willard123
Tror faktiskt många trumpsupporters här i Sverige inte riktigt förstår hur det ser ut i USA just nu. De hade förmodligen fått en chock om hur lite rättigheter du har som arbetare och hur mycket makt företagsledare har. I Sverige är det snarare tvärtom, säger inte att USA ska gå samma väg men behövs helt klart balanseras någorlunda där. Vi har det jäkligt bra här jämfört med USA. Sen att de är så fruktansvärt rädda för Universal health care är också underligt, de betalar t ex mer för sjukvård jämfört med länder som just har Universal health care. Tycker det är rätt sjukt att man tycker det är hel ok att sjukvård bestäms av försäkringsbolag som har vinst som enda mål..
Ja, Sveriges sjukvård är det ju absolut värdsklass på.
Medlem
Disbeliefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RaddarenIRoven
Tycker CNN har varit bra.

Tack för tipset, men dom kör inte LIVE nu tyvärr.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Jösses har siffror inte rört sig nånting. Aftonbladet skriver att "de räknar röster dygnet runt". Ja det syns då inte.

Röster räknas kontinuerligt, men vissa stater som till exempel Nevada har valt att inte släppa resultatet förrens 18:00 svensk tid idag.
Medlem
WheelofFortunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dickasso
Det var inte 100%. Screenshoten du tänker på togs när Bidens del av kakan lades in. Det var ett längre tidsförlopp än screenshoten (som Facebook nu varnar för som vilseledande bild).

"From 3:26 to 3:44 a.m. in the Associated Press election reporting stream, the vote for former Vice President Joe Biden jumped by 149,520 (9.2% of Biden's total votes) and Trump's vote jumped by 31,803 votes (2% of his total votes). Milwaukee County accounted for most but not all of that jump."

Källa
https://www.politifact.com/article/2...ction-misinfo/

Vad pratar du om för någon screen shot? Jag vet inte ens vad du yrar om. Jag har tittat på valet själv, inte på någon "screen shot". Detta vsiar bara hur helt känslostyrda och körda ni är. Ni förstår väl att sjukt många observerat valet själva, i första hand? Herregud, ni slåss mot en osynlig drake, mot någon "screen shot" som inte finns.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in