2020-11-05, 11:29
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnoldw
Biden har ökat 0,1% i Georgia nu.
49,6 vs 49,2 nu...
Eh, och nu står det på flera håll att 98 procent av rösterna är räknade. Jag kan svära på att det var 99 tidigare i dag.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av samtron12
Vilka ska släpa han ut då? Nancy Pelosis och Chuck Schumers soyapojkar i BLM och antifa?

Om Trump förlorar valet så har han väl inte rätt att vara kvar i Vita Huset och det är väl bara att skicka dit polisen och avhysa honom om han inte går frivilligt.
Vägrar han som ett stort barn att erkänna förlusten så får lagen komma och ta honom i örat, då får jan inse att hans tid är över.
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Arnoldw
Bet365 ökade oddset på Biden från 1.16 till 1.20.....Trump kommer vinna 😱🇺🇸✌️

Vad är oddset på Trumpen?
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Maine och Nevada räknar annorlunda. Har rapats upp några gånger redan
Ok, sorry. Men tack för info.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trumpvann
Biden accepterade valresultatet 2016 och lät inte idiotiska demokrater i kongressen utmana elektorskollegiet. https://www.youtube.com/watch?v=7iNrUDBhl5w

Om Biden når 270 och det kan påvisas att det inte fuskats med poströster i stor utsträckning så tycker jag att Biden ska bli president även om jag ville att Trump skulle vinna.

Det går inte att gratulera om det förekommit utbrett valfusk i Wisconsin. Det gäller 243 000 röster i Milwaukee som är helt avgörande för hela valet.
2020-11-05, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Jag har arbetat som valarbetare i över 10 val i Sverige. Kan du förklara för mig hur valfusk skulle kunna gå till här!

Finns mängder med sätt, vi har ju sett att en person kört upp för flera.
Inte helt otänkbart att man röstar för sina landsmän som är skrivna här men bor sen länge i Afganistan eller Irak. Det är ju inte alla som bor i de länderna men som är skrivna här får ministerposter!
2020-11-05, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Ska man behöva göra det vid varje val? Är svaret nej så har du också fått svaret på min fråga...

Fast sticker inte detta val ut jämfört med andra? Korruptionen är totalt synlig framför våra ögon.

Har man mer än en hjärncell så ser man det.
2020-11-05, 11:31
Medlem
Inkommers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Eh, och nu står det på flera håll att 98 procent av rösterna är räknade. Jag kan svära på att det var 99 tidigare i dag.
Washingtonpost säger 100% men det stämmer nog inte då det fortfarande är randigt. Men över 99.5% borde det vara som är räknat.

https://www.washingtonpost.com/?reload=true&_=1604572201337
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Biden accepterade valresultatet 2016 och lät inte idiotiska demokrater i kongressen utmana elektorskollegiet. https://www.youtube.com/watch?v=7iNrUDBhl5w

Om Biden når 270 och det kan påvisas att det inte fuskats med poströster i stor utsträckning så tycker jag att Biden ska bli president även om jag ville att Trump skulle vinna.

Vad anser du är "stor utsträckning" är det ok att fuska lagom?
Medlem
theshades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Tror folk helt ärligt att röstningen i USA någonsin har gått helt rätt till?
Varför skulle det inte ha kunnat fuskas åt båda sidor?
Nej det finns ingen observatör eller rösträknare som vill fuska för att de har ett eget intresse eller rent av vill tjäna lite pengar om någon betalar?
Självfallet så kan det inte förekomma röstfusk i demokratiska länder som vi betraktar som "goda".

Bara att relatera till Sverige där vi absolut inte har människor som utnyttjar sin position om det så är kommunal direktör eller jobbar på socialen och ger ut bidrag...

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Valfusk
Även i Sverige har det skett och då är det bara fall vi känner till som förmodligen är toppen av isberget som allt annat fusk som sker i samhället.

Hur är det då i USA där det är ännu mer politiserat?
Viljorna är så stora att man är beredd att ta över stadsdelar, avskaffa polisen eller starta inbördeskrig.
Eller universitet där man stänger ute folk med fel åskt och är beredd att tysta folk oavsett vad det Krävs?

Efter vad vi har sett ske i USA de närmaste åren, hur kan man ens tro att valet har gått rätt till oavsett vilken sida man står på?

Min fetning.
Jag vill hävda att det är mer vänsteraktigt att vara beredd att fuska i val. Jag tror att de har en känsla av att de har rätt och vet bättre än andra. Att de därför kan gå utanför etik, regler och lagar eftersom de gör det för "The Greater Good". Ändamålet helgar medlen. Till höger resonerar man nog inte så i lika stor grad.

Fenomenet med att ockupera universitet, sabotera undervisning osv är helt och hållet ett vänsterfenomen. Någon konstaterar inför klassen att män generellt är fysiskt längre än kvinnor och flera studenter börjar skandera om nazism (true story).

Man får sparka så länge man själv tycker att man sparkar uppåt, är logiken och i fråga om demokratiska processer som folkomröstningar så är valfusk att "sparka" dvs något man inte egentligen får, utom om man inbillar sig att man kan rädda afroamerikanerna från att utrotas i förintelselägren som Trump kommer bygga om han blir omvald. Då får man valfuska för det handlar ju om att rädda liv och stoppa en repetition av förintelsen! Det är rent av hjältemodigt att valfuska i ett sådant fall! Bli en hjälte du också och förhindra att folk röstar fel!

Sen finns det så klart maktgiriga, samvetsbefriade skurkar i alla läger som är beredda att göra vad som helst för att få makt.

Rent generellt så tror jag dock att benegänheten att gå över gränser och ta till odemokratiska medel för att nå sina mål, och rättfärdiga det för sig själv enligt ovan, är större i vänstern.

I Sverige var det sossar och andra som saboterade för SD. I USA är det väl också ganska ensidigt från vänster, i just det här valet.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kangaroozzickness
Spekulationer om valfusk kanske låter osannolikt i världens största "demokrati", men tycker att det är befogat av flera anledningar.

Ett exempel i den här valcykeln är demokraternas nomineringsval i Iowa, där en av kandidaterna (Buttigieg) hade nära kopplingar till det företag som skötte räkningen (som lämpligen hette Shadown Inc.)

Sen valmaskinerna som används i presidentvalet skötta av privatföretag utan transparens, där oftast olika senatorer har stora investeringar.

Intressant input! Valet måste utredas i sömmarna. Sedan får HD besluta om de oegentligheter som uppoommer
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Politico har haft den ställningen i flera timmar nu med 98 procent av rösterna räknade.

Du kollar källor som är gamla och fördröjda.
Japp, ställningen har varit sådant länge enligt bl.a. Politico, men hade de inte räknat 99 procent av uppskattat antal röster tidigare? De skriver nog ned procentsatsen om valdeltagandet är högre än väntat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in