2020-11-05, 11:22
Medlem
RaddarenIRovens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnoldw
Jag älskar valvakor, men inte dom som pågår i 3 dygn 😷🤷🏻‍♂️🇺🇸✌️

För mig blev det en spontanvaka i 3 dagar. Nackdelen är ju att man egentligen har ett jobb att sköta.
2020-11-05, 11:22
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Som jag ser det så kunde de lika gärna ha gett fan i att rösta.

Biden har lovat sina väljare säkert 10 saker men han kommer inte att få igenom ett enda löfte.

Ska man summera det här valet för demokraterna så måste man dem lägsta möjliga betyg.

- Överkörda i senatvalet.
- Enormt tapp i representanthuset
- Knapp vinst i presidentvalet.

Ett enormt fiasko.

Kanske en liten överdrift med "överkörda" och "enormt tapp", men givet resultatet är ju detta i så fall ett tecken på att republikanerna (som parti) har medvind, medan Trump (som president) inte har det.
2020-11-05, 11:23
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Trump måste alltså vinna samtliga kvarvarande stater (PA, NC, GA och NV) för att vinna valet? Känns väl ganska osannolikt.

Japp. Eller vinna AZ, då kan han torska NV.

Det där distriktet i Nebraska han förlorade med en 1 elektor blev kostsamt.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
När man lyckats släpa en skrikande Donald ut ur Vita Huset, som en hysterisk unge som inte vill till dagis, så kommer han med största säkerhet fly landet: Gubben har över en miljard i skatteskulder:
https://www.forbes.com/sites/danalexander/2020/10/16/donald-trump-has-at-least-1-billion-in-debt-more-than-twice-the-amount-he-suggested/?sh=6659fe443306

Andra människor inom regerinsmakten klassas f.ö. rutinmässigt som säkerhetsrisker pga. sådana omständigheter...
https://www.washingtonpost.com/world/national-security/trump-revealed-highly-classified-information-to-russian-foreign-minister-and-ambassador/2017/05/15/530c172a-3960-11e7-9e48-c4f199710b69_story.html
Om det där är så viktigt för att få inneha presidentposten så borde ju ett IQ-test avgöra direkt och då tror jag att Trump kan sitta hur länge som helst till skillnad från den senildemente bajden.
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Tror du inte det blir bäst om en domstol avgör om där förekommit fusk?
Ska man behöva göra det vid varje val? Är svaret nej så har du också fått svaret på min fråga...
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Varför skulle det inte kunna ske?
Vidare så är troligen inte någon stor organiserad konspiration utan några få invalda i separata destrikt runt om i hela landet som det brukar vara när folk fuskar.

Det är ju inte som så att kommunpolitiker har en landsomfattande klubb där vi utnyttjar systemet här i Sverige.
Utan det är samtal ögonen mot ögon där man drar lite i trådar så att saker "råkar" ske mellan två personer eller kanske några fler som inte vet alla detaljer men vet att "något" sker men att de missgynnas om de gör något åt det.

Sätt en tankesmedja på hur man skulle kunna fuska i valet så kan jag lova dig att det kommer komma upp hundra olika alternativ.
Jag har arbetat som valarbetare i över 10 val i Sverige. Kan du förklara för mig hur valfusk skulle kunna gå till här!
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Det tror jag också, allt skall prövas. MÖJLIGEN kan han lugna sig om/när tunga republikaner bedömer att ytterligare krumbukter långsiktigt skadar republikanska partiet.
Det skulle vara det, men jag tror att Trump ser GOP som sin tillfälliga plattform. Klart att han ändå kan ta hänsyn till sådant.

Om de juridiska försöken inte bär frukt kan jag tänka mig att han går ut och säger ungefär: "You know, I only did this to show you exactly how corrupt the system is." Eller att hans presidentskap var en kul grej för honom.
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
Jäkligt märkligt att Trump förlorar Nevada. Trodde Las Vegas-området var extremt beroende av att öppna upp staden för turism och gambling och därför skulle rösta rött.

Självklart gjorde de också det. Det är röstfusket du ser som flippade rösterna. De har ju uppvisat minst 20 olika sätt att fuska hittills. Så mycket som möjligt överallt verkar vara deras motto.
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trumpvann
Det finns ju både republikaner och demokrater som valts in genom kalifornien. Hur bestämmer man vilken delstat som ska tillfalla vilken president?

Så som jag uppfattat det så är det en delstat, en röst. Trump har vunnit fler delstater och kommer därför vinna.

De röstar internt vem de skall lägga sin gemensamma röst på.

De behöver inte rösta på sitt partis kandidat, men det lär de högst sannolikt göra. Så t.ex. i en stat men t.ex. 7 ledamöter, varav 3 republikaner och 4 demokrater kommer sannolikt välja att lägga sin gemensamma röst på en demokrat, i detta fall Biden. Bara som ett hypotetiskt exempel alltså.

(Vad som händer om de internt inte kan enas vet jag ej.)
2020-11-05, 11:25
Bannlyst
Bet365 ökade oddset på Biden från 1.16 till 1.20.....Trump kommer vinna 😱🇺🇸✌️
Medlem
Strategiskt sett är det nog inte så dumt av Trump att ifrågasätta valets legitimitet om han planerar att gå i opposition. Demokraterna gjorde samma sak mot honom och det lönade sig nu. Kanske kommer han tillbaka 2024 likt Grover Cleveland 1892. Tror faktiskt många kommer sakna Trumps tåga efter några sömniga år med Biden.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Tror du inte det blir bäst om en domstol avgör om där förekommit fusk?

Tycker jag låter som en ypperlig ide👍🙂

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in